Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg net bericht dat mijn aflevering op 26/3 gewoon door zou gaan
Heb ze gebeld en in Zaventem gaan de leveringen gewoon door op de parking.
Dit is volgens mij volledig tegen de huidige wetgeving...
Ik heb gevraagd om mijn levering uit te stellen tot 20/4.
Ik weet niet hoe anderen erover denken, maar ik ben momenteel geneigd om mijn burgerzin te laten spelen en niet me niet onnodig te verplaatsen.

Ik zie hier ook absoluut geen probleem in. Je gaat een wagen gaan afhalen, niet een ijsje gaan eten aan de andere kant van het land. Zolang je de regels van de “social distancing” respecteert, respecteer je de richtlijnen. En uitstellen tot volgende maand zal weinig soelaas brengen. Tegen 20 april gaan de regels nog niet versoepeld zijn, maar de wagen wel verkocht aan een andere koper...
 
Dus je doet een niet-essentiële, onwettige verplaatsing. Die valt in duigen. En zowel jij en Tesla denken dan doodleuk : dat gaan we volgende week nog eens doen?

Niet overdrijven. Ik moet minstens 2x per week dezelfde verplaatsing doen om te gaan werken.
Met je te verplaatsen, kom je trouwens niet in contact met mensen. Ook de levering zal contactloos zijn. Ik zie daar echt geen probleem in, dit vormt geen enkel risico voor mezelf of anderen. Of kan je het virus krijgen door in je wagen te stappen?
Onnodige massahysterie in supermarkten vind ik veel erger.
 
  • Like
Reactions: Paco
Ik heb ook een bestelling lopen. Vijf dagen terug zag ik deze foto online verschijnen. Er staan veel auto's klaar (voornamelijk witte).
Geen idee hoe en wat natuurlijk, maar ik denk dat de Glovis Composer een goede kandidaat is.
 

Attachments

  • RTeQoHHJYoENheYRT3PKY6tz.jpg
    RTeQoHHJYoENheYRT3PKY6tz.jpg
    1 MB · Views: 132
Ben gebeld door Tesla. De bestelling van mijn nieuwe Tesla (de oude Snow Leopard is helaas op de schroothoop beland) gedaan op 25 april, zal waarschijnlijk in augustus geleverd worden.
Die zit dus dan nog niet op de Glovis Composer. Lijkt mij ook logisch dat Tesla dit kwartaal in Europa alleen de duurdere AWD's uit gaat leveren.
Wachten dus, en me ondertussen weer met de LEAF vermaken.
 
Kans is groot dat de Asian Glory ( die overigens al dagenlang voor de kust van Mexico stil ligt en pas rond 1 juni wordt verwacht) ook naar Azië gaat.
Waarom? Simpel.
Productie is nu opgestart en het kwartaal is nog 6 weken. De vaartijd naar Azie (Korea) is slechts 18 dagen. Dus de auto's die geproduceerd worden en op deze twee boten gaan worden nog geleverd in Q2. Geleverd betekent ook betaald, dus omzet. Op de kade bij Pier 80 staan nu nog zo'n 2.5-3K auto's. Met de productie van de komende korte week ivm Memorial Day zal die ws. rond 4 juni ook die kant op gaan en zullen deze auto's ook daar in Korea (zeer grote markt, wonen meer dan 50 mln mensen) nog in Q2 worden geleverd.
Productie na deze week zal voor de Amerikaans/Canadese markt zijn, en ook nog in Q2 worden geleverd.
Dat levert allemaal bij aan de omzet voor Q2.
Mijn verwachting is dan ook dat we begin juli weer jubelende financiële markten gaan zien, omdat Tesla de op zijn zachts gezegd pessimistische verwachtingen waarschijnlijk toch weer zal overtreffen.
Enige onzekerheid blijft Corona.... Als het virus weer toe gaat slaan in Fremont gaat de fabriek weer dicht en klopt dit hele verhaal niet.
 
Maar Tesla zou Tesla niet zijn als we toch weer verrast worden.
De Grand Venus is op dit moment onderweg van Los Angeles naar San Francisco. (pier 80)
Er komen dus nu nog twee schepen aan (De Asian Glory is intussen ook onderweg naar SFO)

Misschien dat de Grand Venus toch nog naar Europa gaat. Zou net op tijd kunnen zijn, zeker als die niet naar Zeebrugge (alle kades vol met auto's die niet verder worden getransporteerd naar div. importeurs ivm stagnatie verkoop door Corona) maar naar Amsterdam (Koopmans Terminal) worden gestuurd.

Afwachten.