Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag opgehaald (M3 AWD LR, blue/black, 18", 5-7-2019 besteld). Wel het nodige aan te merken op de lak helaas :(
Haarkrassen, en lak imperfecties. Tesla zelf was eens dat dit niet ok was, even langs service center om op te laten oplossen.
Een ander issue was dat de auto "smerig" was. Leek alsof hij een tijd in de sahara heeft gestaan. Ze gaven zelf toe dat detailen niet voldoende was, maar gaven aan dat dit met drukte te maken had. Wat betreft panel gaps, zag het er erg goed uit.

Er werden best wat autos afgeleverd vandaag. Verder zat er wel een type2 kabel bij. Het lijkt heel kort, denk geen 4M.
Alles verder compleet, behalve de telefoon kabels, die worden nageleverd.

Auto kwam met firmware 2019.7.107, net geupdate naar 2019.20.4.4. Voor de rest rijd goed, maar erg jammer van de oplever punten.
Ik heb zo te zien Hw3 ook, dus dat is ook wel nice.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Toch wel bijzonder dat zo'n dure auto zo opgeleverd wordt. En volgens mij hebben ze nu geen 300+ afleveringen per dag meer.

Wat zou de lengte van de type 2 kabel moeten zijn? Minder dan 4m lijkt me toch wel erg onhandig.
Blijkbaar heeft Tesla nooit een lengte genoemd in officiele stukken. Echter heeft men in het verleden 7m uitgeleverd...en nu ook 4 en 2.5m. Blijkbaar leveren ze iedere kabel die ze besteld kunnen krijgen. Een bepaalde lengte is niet te claimen.

Was zelf al opzoek naar USB kabels...want ik wil waarschijnlijk exemplaren met meer lengte. Lastig een kabel te vinden met een haakse bocht een een "stekkerlengte" die Tesla toepast.
 
De Triumph Ace is zojuist vertrokken uit de haven van San Francisco richting Zeebrugge. Zou mooi zijn als daar een blauwe M3 voor mij tussen zit . Ongeveer 20 dagen varen toch? Dealer in Groningen zei 4-6 weken levertijd op dit moment, dat zou dus kunnen kloppen...

Ben erg benieuwd wat er op deze boot staat!

Mijn bestelling (rood met 19", zwart interieur, geen ap, geen trekhaak) is eind maart (via leasemaatschappij) geplaatst, na de prijsdaling van 6% en voor de stijging van 3%. Op de bevestiging na sindsdien niks meer van gehoord, LM heeft een paar keer gebeld maar kreeg geen zinnige info. Zitten er meer mensen in dit schuitje?

Wat ik vooral 'vaag' vind is dat er dus identieke auto's qua specificatie maar met verschillende fiscale waardes uitgeleverd moeten worden om alle mensen te voorzien die op verschillende momenten hebben besteld. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Een heel logische volgorde lijkt er niet te zijn want ik zie tussen de voorraadauto's al modellen met de hogere fiscale waarde dan 'die van mij'.
 
Ben erg benieuwd wat er op deze boot staat!

Mijn bestelling (rood met 19", zwart interieur, geen ap, geen trekhaak) is eind maart (via leasemaatschappij) geplaatst, na de prijsdaling van 6% en voor de stijging van 3%. Op de bevestiging na sindsdien niks meer van gehoord, LM heeft een paar keer gebeld maar kreeg geen zinnige info. Zitten er meer mensen in dit schuitje?

Wat ik vooral 'vaag' vind is dat er dus identieke auto's qua specificatie maar met verschillende fiscale waardes uitgeleverd moeten worden om alle mensen te voorzien die op verschillende momenten hebben besteld. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Een heel logische volgorde lijkt er niet te zijn want ik zie tussen de voorraadauto's al modellen met de hogere fiscale waarde dan 'die van mij'.
Tesla geeft de fiscale waarde door of verandert de waarde naar hetgeen op je factuur staat op het moment van tenaamstelling, dus op het moment van afleveren. Soms moet je er wel om vragen.
Zo ging het bij mij in ieder geval.
 
  • Like
Reactions: brederode
Ben erg benieuwd wat er op deze boot staat!

Mijn bestelling (rood met 19", zwart interieur, geen ap, geen trekhaak) is eind maart (via leasemaatschappij) geplaatst, na de prijsdaling van 6% en voor de stijging van 3%. Op de bevestiging na sindsdien niks meer van gehoord, LM heeft een paar keer gebeld maar kreeg geen zinnige info. Zitten er meer mensen in dit schuitje?

Hoe regel jij dat dan met je huidige wagen? (ook leasing vermoed ik?)