Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Na een ramp rit van 12 uur naar london sta ik te laden bij supercharger LONDON PORTMAN SQUARE.

Mijn tesla p85+ haalt max 68kw en dan is tie zo goed als leeg na een max charge !!!!

uploadfromtaptalk1407986052637.jpg
uploadfromtaptalk1407986070624.jpg
 
Lang in de file gestaan met airco aan? Dan past het verbruik wel bij de range. Balen! Waarom sta je bij de SuC enkelfasig op 31A te laden?

Ik heb ook een een P85+, en heb dezelfde waardes gehaald op mijn trip naar Parijs van eergisteren. Aan de snelheid gehouden (100-130) Airco op eco, maar wel veel door open velden gereden wat volgens mij ook meer tegenwind gaf. Heel normaal lijken mij deze waardes.
 
Ik heb ook een een P85+, en heb dezelfde waardes gehaald op mijn trip naar Parijs van eergisteren. Aan de snelheid gehouden (100-130) Airco op eco, maar wel veel door open velden gereden wat volgens mij ook meer tegenwind gaf. Heel normaal lijken mij deze waardes.

Die waardes passen ook wel bij het normale gebruik als je naar de dagtellers kijkt. Blijft natuurlijk dat 67 kW niet veel lijkt. Ik zou inderdaad Tesla bellen en dit voorleggen. Het is maar een idee en misschien onzin, maar heeft de auto op de boot of trein gestaan en heeft de luchtvering dan overuren gemaakt als het wat schommelt?

De vraag naar het huidige laden interesseert mij ook. Het ziet er niet echt uit als SuC laden of heb je de foto direct na aankoppelen gemaakt terwijl hij nog aan het opbouwen was? Of geeft hij dan niet deze waarden?
 
vergeet ook de andere verbruikers niet.
console, lichten, airco etc etc.

als je in de wagen zit, aangesloten op het net, maar niet aan het laden, dan kan je zien hoe groot het verbruik van de andere systemen is.
loopt snel op tot 1000W (4 a 5 A bij 230V)


nu meet m.i. de tripmeter enkel het verbruik van de electromotor.
eigenlijk zou het verbruik op de tripmeter ook rekening moeten houden met al deze verbruikers.


(overigens zou de zero-mile protection na een recente update kleiner zijn)
 
Zou wel heel slecht zijn als Tesla niet de overige verbruikers mee zou nemen in het Totale verbruik. Bij een reguliere auto is dit veel lastiger, omdat daar het verbruik van het motormanagement af komt, maar bij Tesla moet dit eenvoudig uit het batterymanagement te halen zijn wat er uit en in de accu gaat.
 
Zou wel heel slecht zijn als Tesla niet de overige verbruikers mee zou nemen in het Totale verbruik. Bij een reguliere auto is dit veel lastiger, omdat daar het verbruik van het motormanagement af komt, maar bij Tesla moet dit eenvoudig uit het batterymanagement te halen zijn wat er uit en in de accu gaat.

inderdaad.
mijn inschatting is dat de verbruiksinfo, gebruikt in de tripmeter, nu vanuit de frequentie-omvormer (van de motor) komt.
alle andere gebruikers gebruiken DC.
 
Ok even een envelop/bierviltje omgedraaid hier: dus 75,9kWh beschikbaar na range charge, 68,6kWh verbruikt dus nog 7,3kWh over wat overeen moet komen met die 29km die nog over is. Bij 236Wh/km komt dat overeen met 6,8kWh dus je batterij presteert in de praktijk zelfs een pietsje beter dan in theorie :)

Tsja en de overige verbruikers... ik denk/gok dat als je alles aanzet (airco vol aan etc) je misschien wel 2kW vermogen kunt verstoken, maar dat het tijdens een normale rit niet meer zal zijn dan 500W gemiddeld. Als je dat vergelijkt met de 20kW (grofweg) die de motor nodig heeft om je auto boven de 100km/h te houden, dan praten we over een verhouding 1 op 40. Dat komt overeen met 1,7kWh danwel 7km bereik op deze rit. Moeilijk te zeggen of die nou wel of niet in het verbruikscijfer verwerkt zitten op de tripmeter...

PS: zie net dat dit de vakantie thread is, deze discussie zou echt in het verbruiksdraadje moeten zitten...
 
Ok even een envelop/bierviltje omgedraaid hier: dus 75,9kWh beschikbaar na range charge, 68,6kWh verbruikt dus nog 7,3kWh over wat overeen moet komen met die 29km die nog over is. Bij 236Wh/km komt dat overeen met 6,8kWh dus je batterij presteert in de praktijk zelfs een pietsje beter dan in theorie :)

Tsja en de overige verbruikers... ik denk/gok dat als je alles aanzet (airco vol aan etc) je misschien wel 2kW vermogen kunt verstoken, maar dat het tijdens een normale rit niet meer zal zijn dan 500W gemiddeld. Als je dat vergelijkt met de 20kW (grofweg) die de motor nodig heeft om je auto boven de 100km/h te houden, dan praten we over een verhouding 1 op 40. Dat komt overeen met 1,7kWh danwel 7km bereik op deze rit. Moeilijk te zeggen of die nou wel of niet in het verbruikscijfer verwerkt zitten op de tripmeter...

PS: zie net dat dit de vakantie thread is, deze discussie zou echt in het verbruiksdraadje moeten zitten...

verbruik van de andere gebruikers is echt wel hoger. VampireDrain (met lichte, airco, schermen uit) is -bij mij- al pakweg 0.8km/uur !
 
Ok even een envelop/bierviltje omgedraaid hier: dus 75,9kWh beschikbaar na range charge, 68,6kWh verbruikt dus nog 7,3kWh over wat overeen moet komen met die 29km die nog over is. Bij 236Wh/km komt dat overeen met 6,8kWh dus je batterij presteert in de praktijk zelfs een pietsje beter dan in theorie :)

Tsja en de overige verbruikers... ik denk/gok dat als je alles aanzet (airco vol aan etc) je misschien wel 2kW vermogen kunt verstoken, maar dat het tijdens een normale rit niet meer zal zijn dan 500W gemiddeld. Als je dat vergelijkt met de 20kW (grofweg) die de motor nodig heeft om je auto boven de 100km/h te houden, dan praten we over een verhouding 1 op 40. Dat komt overeen met 1,7kWh danwel 7km bereik op deze rit. Moeilijk te zeggen of die nou wel of niet in het verbruikscijfer verwerkt zitten op de tripmeter...

PS: zie net dat dit de vakantie thread is, deze discussie zou echt in het verbruiksdraadje moeten zitten...


Die 29 km die nog resteren zijn typical km's van 200Wh/km. Totaal heb je dan 68,6 + 5,8 = 74,4 kWh verbruikt als de range op 0 komt. Dat lijkt me dik in orde.
 
Aansluitend op mijn vakantietrip van Zuid-Frankrijk en Italië ga ik voor zaken naar Kroatië en aansluitend naar Berlijn. 4 september gaat een aardige trip worden. Vertrek dan vanuit Zagreb naar de SuC Ljubljana met mogelijk een korte stop in Villach om wat bij te laden. Maar ik zit nu met een dilemma. Een route zou zijn: SuC Muhldorf - SuC Regensburg - SuC Munchberg - SuC Magdenburg - Berlijn. Als ik de SuC Magdenburg over zou kunnen slaan dan scheelt mij dat een uur omrijden. Als ik 30 minuten op een 22kW station kan laden op de route, dan scheelt dit mij naast dat uur ook ongeveer 15-20 minuten SuC laden dus effectief ongeveer een klein uurtje winst. Nu heb ik een Mc Donalds gevonden net onder Leipzig. (Intercharge Ladestation - McDonald's Hermsdorf: charge point quick in Hermsdorf) Echter, niemand heeft nog ervaring daar met laden, en het is maar 89km van de SuC waar ik dan vandaan kom, SuC Munchberg. Maar het is 232 km tot mijn hotel vanuit Mc Donalds. Het is 312 km van de SuC Munchberg. Ik weet dat 312 te doen is, maar ben niet van plan om op de Autobahn als een oma te gaan rijden. Concreet, wat denken jullie?

1. Lange route over Magdenburg
2. Magdenburg overslaan en via Mc Donalds
3. Niet janken, Magdenburg en Mc Donalds welke niet zeker is lekker overslaan en kijken hoever je komt.
4. Een betere oplossing! En die is:...........