Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Weer een nieuwe aanbieder van laadpalen erbij in het zuiden van Frankrijk. Bienvenue sur Révéo
Ik heb net hier in t deurp, Saint Hippolyte de Fort een laadpaal ontdekt. Volgens mij weet niemand wat t is. Gisteren geprobeerd te laden met m'n New Motion en KiWhi pas. Beiden zonder succes. In mijn beste Frans begrijp ik dat ik een app moet installeren om te kunnen laden. Aanbieder is Révéo. Dag later weer geprobeerd en met succes kunnen laden.

Weet iemand of er in de Dordogne ook zo'n lokale aanbieder is als Reveo?. Wij gaan deze zomer die kant op en het zou wel handig zijn als we ook hier en daar openbaar kunnen laden.
 
  • Like
Reactions: Art747
SuC Bratislava is open. 6 stalls. En gelijk een X aan het laden, gratis, weten we nu.
Schermafbeelding 2017-05-21 om 21.37.03.png
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Zo.. vakantie geboekt naar Cannobio Italië, aan het Lago Maggiore, en hoewel ik daar al zeer veel jaren kom.. (althans.. in het Zwitserse Ascona.. een stukje verderop.) geen idee of daar ook openbare laadmogelijkheden zijn.

Een supercharger is niet zo gek ver weg.. die in Rivera, maar gezien ik er ook altijd graag een beetje rondtoer..

Vele DestinationChargers zie ik in Ascona, maar enkel voor klanten van de hotels, en ik zit maar in "een huisje/stacaravan" op een camping.. (direct aan het strand dat dan weer wel..:)

Ik zal dit draadje moeten doorspitten maar misschien iemand die daar bekend is in de buurt ? Gezien er altijd een behoorlijke groep Nederlanders zijn..
 
Zo.. vakantie geboekt naar Cannobio Italië, aan het Lago Maggiore, en hoewel ik daar al zeer veel jaren kom.. (althans.. in het Zwitserse Ascona.. een stukje verderop.) geen idee of daar ook openbare laadmogelijkheden zijn.

Een supercharger is niet zo gek ver weg.. die in Rivera, maar gezien ik er ook altijd graag een beetje rondtoer..

Vele DestinationChargers zie ik in Ascona, maar enkel voor klanten van de hotels, en ik zit maar in "een huisje/stacaravan" op een camping.. (direct aan het strand dat dan weer wel..:)

Ik zal dit draadje moeten doorspitten maar misschien iemand die daar bekend is in de buurt ? Gezien er altijd een behoorlijke groep Nederlanders zijn..

Vaak kun je op een camping ook bijladen. Maar Cannobio en Mt. Ceneri (Rivera) liggen niet ver uit elkaar en verbruik is daar laag. Ben er met roadtrip twee keer geweest en laden is niet een issue geweest. Leuk ritje ook hoor, met stopje in Locarno.
 
Zo.. vakantie geboekt naar Cannobio Italië, aan het Lago Maggiore, en hoewel ik daar al zeer veel jaren kom.. (althans.. in het Zwitserse Ascona.. een stukje verderop.) geen idee of daar ook openbare laadmogelijkheden zijn.

Een supercharger is niet zo gek ver weg.. die in Rivera, maar gezien ik er ook altijd graag een beetje rondtoer..

Vele DestinationChargers zie ik in Ascona, maar enkel voor klanten van de hotels, en ik zit maar in "een huisje/stacaravan" op een camping.. (direct aan het strand dat dan weer wel..:)

Ik zal dit draadje moeten doorspitten maar misschien iemand die daar bekend is in de buurt ? Gezien er altijd een behoorlijke groep Nederlanders zijn..
Op ChargeMap - Electric cars' charging station map kun je naast DeC's (gewoon vragen!) ook twee andere mogelijkheden in Ascona en Locarno vinden:
Lido, termali spa : charging station in Locarno
Ascona Bertoni Automobil : charging station in Ascona
 
Is 110km typical, voor een retourtje, plus Mt Ceneri is niet echt een 'uitje'...

Als je toch in die streek ritjes "gezien ik er ook altijd graag een beetje rondtoer.." maakt past het er best in. Maar niet alleen voor laden op pad maar een roadtrip plannen die langs de SuC komt. En dan daar een vers broodje of zo eten. Enne, niet meer dan 90% laden want je gaat direct alweer een eind naar beneden.
 
Ben een korte trip aan het plannen voor volgende week naar Salzburg. Wil daarna graag nog 2 dagen door naar Garda. Gezien de beperkte tijd daar ben ik op zoek naar een goed hotel in de buurt van Affi en bij voorkeur direct aan het meer. Heeft er iemand nog tips voor een dergelijk hotel?
Daarnaast is advies obv jullie ervaring voor snelste route van daaruit terug naar Nl zijn ook welkom...
 
Vaak kun je op een camping ook bijladen. Maar Cannobio en Mt. Ceneri (Rivera) liggen niet ver uit elkaar en verbruik is daar laag. Ben er met roadtrip twee keer geweest en laden is niet een issue geweest. Leuk ritje ook hoor, met stopje in Locarno.
Dat! Ik zat vorig jaar op Camping 'Delta' in Locarno, gewoon op 6A geladen daar. Duurde wel even, maar ik was er toch een paar dagen. Vertrok met 350km range na 5 dagen laden.