Hans Noordsij
Well-Known Member
Goed nieuws. Er zijn twee SuC's in aanbouw in Kroatie ontdekt. Opening van eentje wellicht nog in september.
Supercharger in Kroatien Freunde
Supercharger in Kroatien Freunde
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goed nieuws. Er zijn twee SuC's in aanbouw in Kroatie ontdekt. Opening van eentje wellicht nog in september.
Supercharger in Kroatien Freunde
Dit jaar ben ik (niet voor het eerst overigens) weer in Italië geweest in een agriturismo gevonden via http://www.myitaly.nl, altijd al uitstekend, en deze keer extra door hen geholpen bij het regelen van een laadoplossing bij de verhuurder. Zo raak je aan de praat over het onderwerp, en nu wil deze club huurders en verhuurders beter faciliteren met een zoekoptie op de website waarmee accomodaties met laadgelegenheid kunnen worden gevonden. Ze hebben mij gevraagd om wat uitleg wat een agriturismo precies moet hebben om efficient opladen mogelijk te maken.
Lovenswaardig initiatief, dus ik denk graag met ze mee, maar kan zelf eigenlijk niet meer melden dan wat ik voor mijn MS al weet. Van andere (F)EV's kan ik de eisen / opties niet zomaar opsommen. Wie helpt met een goed lijstje?
Ik denk dat een gedetailleerde optielijst (aan te vinken) over the top zou zijn. M.i. moeten ze kunnen vermelden
-of de eigenaar een oplaadmogelijkheid biedt [ja] / [nee], waarbij [ja] als minimum eis heeft:
- 230V 16A enkelfase
- een van de stekkers: Schuko, CEE 32A 5 pins, CEE 16A 5 pins ... et cetera
Nu gaan jullie al lachen om mijn specificaties, dus wie heeft een helder idee waarmee MyItaly zo aan de slag kan?
Dat is op zich een goede tip Merijn, voor verhuurders die dat zelf kunnen in elk geval.
Ik zal je suggestie dus zeker doorgeven, maar MyItaly zal zelf ook huiswerk moeten (laten) doen om te zorgen dat alleen bruikbare en gangbare aansluitingen een [Ja] krijgen, liefst dus met specificatie van wat er dan ligt (c.q. wanneer je kwalificeert voor een [Ja]).
Dat is op zich een goede tip Merijn, voor verhuurders die dat zelf kunnen in elk geval.
Ik denk echter dat in het agriturismo-segment relatief veel verhuurders te onbekend zijn met het fenomeen en wellicht ook te weinig familiar met online toestanden om zich op Chargemap te begeven. Mijn ervaring tot nu toe is dat men geen idee heeft bij stekkers en vermogen. Oplaadpunten met een afrekensysteem zijn er eigenlijk nooit (of die eigenaars hoef je in elk geval niet te helpen). Daarnaast worden die accomodaties vrij vaak niet per dag maar alleen per week verhuurd, en dan zijn er ook nog een boel met maar één of een paar appartementen. Velen zitten dus niet te wachten op een voorbijganger maar willen vooruit het hele seizoen volboeken.
Ik zal je suggestie dus zeker doorgeven, maar MyItaly zal zelf ook huiswerk moeten (laten) doen om te zorgen dat alleen bruikbare en gangbare aansluitingen een [Ja] krijgen, liefst dus met specificatie van wat er dan ligt (c.q. wanneer je kwalificeert voor een [Ja]).
Het was verleidelijk om de moed al op te geven. Een SuC in Oostenrijk tussen Salzburg en Wenen. Zeker toen Linz er kwam met vier stalls.
Maar nu dan toch! St. Valentin is in aanbouw. Wie weet voor ons al bruikbaar eind oktober.
Zo te zien ook maar vier stalls, maar dat is normaal in Oostenrijk.
Supercharger in Österreich Freunde
Wij ook - in terugkeren stond Senlis helaas vol : 40minuten wachten, 40 laden (gaat toch traag als je met twee laadt)... Eega iets minder enthousiast over het nieuwe rijden...Vorige week even snel op en neer geweest naar Parijs geweest. Bevestigde weer eens hoe makkelijk het reizen gaat; vol thuis weg, twee korte stops op de heenweg en idem op de terugweg -
Ik rijd morgen terug naar huis vanuit Engeland. Ik ga met de boot van Dover naar Duinkerken. Ik wil eigenlijk nog even laden in Folkstone, maar ga dus niet via de tunnel. Is de SuC ook gewoon goed bereikbaar of eigenlijk alleen voor tunnel reizigers?
Als ik het me goed herinner kun je er alleen komen na de poortjes om in te checken voor de trein. Ik zou voor Maidstone kiezen. Prima bereikbaar en vanaf daar is SuC Gent prima haalbaar
Goeiemorgen. Woensdag staat er een roodtrip op het programma naar Milaan. Gaat normaal gezien wel lukken via het supercharger netwerk MAAR heeft iemand een idee over hoe laden in Milaan Centrum? Welke parkings zijn Tesla vriendelijk, heb ik een speciaal pasje nodig om te laden in Italie? Mercikes voor alle nuttige info