Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou gewoon 160 blazen met een stop in emsburen. Dan is de totale reistijd korter dan 3u en 30m. Zeker als je daar toch moet laden, kan je maar beter zo leeg mogelijk aankomen. Het meerverbruik is zo weer weggecharged en de tijdwinst van het snelle rijden is meer.

Deze tactiek heb ik op een terugweg van een wintersport gevolgd, en was sneller dan de heenreis.

Bijkomend voordeel. Ik stop liever steeds korter, dan dat ik minder (maar lange) stops heb. Na de koffie wil ik weer gaan.
 
Ik zou gewoon 160 blazen met een stop in emsburen. Dan is de totale reistijd korter dan 3u en 30m. Zeker als je daar toch moet laden, kan je maar beter zo leeg mogelijk aankomen. Het meerverbruik is zo weer weggecharged en de tijdwinst van het snelle rijden is meer.

Deze tactiek heb ik op een terugweg van een wintersport gevolgd, en was sneller dan de heenreis.

Bijkomend voordeel. Ik stop liever steeds korter, dan dat ik minder (maar lange) stops heb. Na de koffie wil ik weer gaan.
160 km/h 'blazen', heeft toch niets met een vakantiereis te maken?
Je hebt geen tijd om van de omgeving te genieten en het windlawaai in de auto werkt vermoeiend.
 
Tja, op dat stuk van de A31 naar Emsbüren ligt de gemiddelde snelheid van het overige verkeer op 170 km/u. Dus je zou 160 ook “rustig aan” kunnen noemen.
Dat het overige verkeer 170 km/u rijdt interesseert mij helemaal niks. In Nederland rij ik op de autoweg 103 km/u. In Duitsland rond 110 km/u. Dat die Duitsers mij voorbij jakkeren, nou ze doen maar.
Ik geniet van het rijden, van mooie en goed hoorbare muziek. Ik rij veiliger door een veel lagere snelheid en zie tot mijn genoegen dat de Autopilot alles veel beter aankan.
Tot slot word ik beloond met een zeer laag verbruik.
 
Ik zou gewoon 160 blazen met een stop in emsburen. Dan is de totale reistijd korter dan 3u en 30m. Zeker als je daar toch moet laden, kan je maar beter zo leeg mogelijk aankomen. Het meerverbruik is zo weer weggecharged en de tijdwinst van het snelle rijden is meer.

Deze tactiek heb ik op een terugweg van een wintersport gevolgd, en was sneller dan de heenreis.

Bijkomend voordeel. Ik stop liever steeds korter, dan dat ik minder (maar lange) stops heb. Na de koffie wil ik weer gaan.

Voor Emsburen dan wel je eigen thermosflesje koffie meenemen. SuC staat op een inspiratieloze parkeerplaats bij een soort tuincentrum met beperkte openingstijden.
 
Ik zou gewoon 160 blazen met een stop in emsburen. Dan is de totale reistijd korter dan 3u en 30m. Zeker als je daar toch moet laden, kan je maar beter zo leeg mogelijk aankomen. Het meerverbruik is zo weer weggecharged en de tijdwinst van het snelle rijden is meer.

Deze tactiek heb ik op een terugweg van een wintersport gevolgd, en was sneller dan de heenreis.

Bijkomend voordeel. Ik stop liever steeds korter, dan dat ik minder (maar lange) stops heb. Na de koffie wil ik weer gaan.
Misschien een open deur. Geef bij vertrek uit Groningen de SuperCharger Malsfeld als bestemming in.
Op het grafiekje kun je vanaf het vertrek continue zien of je het haalt of niet. Bij hard rijden ga je op een gegeven moment de lijn van de grafiek geel zien worden en even later ook rood. Dan kun met langzamer rijden balanceren op bijv. een aankomst met 5% lading.
Vind je het dan noodzakelijk rijden te langzaam gaan, dan stop je in Emsburen.
Ik zou met mijn 85 die 407 km van Groningen naar Malsfeld kunnen afleggen met een stop van maar 7 minuten in Emsburen. Maar mijn rechtervoet is niet zo zwaar.
 
Ik moet dit weekend heen en weer naar Aarhus in Denemarken.
Ik heb even zitten spelen met de instellingen op ABRP maar het lijkt er op de dat standaard instellingen en 150km op de Duitse autobahn de kortste reistijd geeft 110km rijden geeft niet minder stops wel kortere laadtijden. Wel moet je weer langer sturen.
Uiteindelijk maakt het op een reis van 850km maar en paar minuten uit in het voordeel van de 150km stand.
Bij 160-170km gaat de reis weer langer duren en kom je ongeveer net zo laat aan als zou ik 110km hebben gereden.

Ik ga het zien dit weekend hoe het in de praktijk gaat.
 
Misschien een open deur. Geef bij vertrek uit Groningen de SuperCharger Malsfeld als bestemming in.
Op het grafiekje kun je vanaf het vertrek continue zien of je het haalt of niet. Bij hard rijden ga je op een gegeven moment de lijn van de grafiek geel zien worden en even later ook rood. Dan kun met langzamer rijden balanceren op bijv. een aankomst met 5% lading.
Vind je het dan noodzakelijk rijden te langzaam gaan, dan stop je in Emsburen.
Ik zou met mijn 85 die 407 km van Groningen naar Malsfeld kunnen afleggen met een stop van maar 7 minuten in Emsburen. Maar mijn rechtervoet is niet zo zwaar.
Dit is dan weer een domme vraag maar well grafiekje @Wim S. ? Datzelfde grafiekje met de uitroeptekens als je accu te warm wordt? Had ik dit maar eerder geweten, toch wel stiekem wat peentjes gezweet in Italië toen ik een SuC miste...
 
IMG_7331.jpg
Dit is dan weer een domme vraag maar well grafiekje @Wim S. ? Datzelfde grafiekje met de uitroeptekens als je accu te warm wordt? Had ik dit maar eerder geweten, toch wel stiekem wat peentjes gezweet in Italië toen ik een SuC miste...
Ik bedoel de trippredictor.
Deze krijg je tijdens navigeren te zien als op het grafiek icoontje onder de T van Tesla bovenaan je scherm klikt.
Ziet er zo uit, met dank aan Maarten Steinbuch.

ce9lc9tveaahlfa-large.jpg
 
Last edited: