Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Is natuurlijk een beetje afhankelijk vanaf waar je en hoe laat je vertrekt, je verbruik en je battery pack. Ik doe het regelmatig en gebruik vanuit Zoetermeer nu 2 routes.

1: Zmeer-Urmond-Metz-Beaune-Vienne
Terug
2:Vienne-Beaune-Metz-Aartselaar-Zmeer.

Nancy kun je overslaan, is echter wel een betere lunch/diner plek dan Metz. Over Parijs lijkt ook goed maar heb ik tot op heden niet gedaan ivm gevreesd oponthoud rond Parijs.
 
Eindhoven - Metz. Tesla | Hoogte tabel

image.jpeg
 
Vorig jaar naar Frankrijk werkte mijn tolbadge helaas niet. Ik vermoed dat ik deze te laag had zitten (Naast de spiegel) en denk dat ik hem ter hoogte van de "stippen" op de ruit moet vastplakken. Kan iemand dat bevestigen, dof misschien zelfs even een foto posten met de positie van een werkende tolbadge achter de voorruit.
 
Vorig jaar naar Frankrijk werkte mijn tolbadge helaas niet. Ik vermoed dat ik deze te laag had zitten (Naast de spiegel) en denk dat ik hem ter hoogte van de "stippen" op de ruit moet vastplakken. Kan iemand dat bevestigen, dof misschien zelfs even een foto posten met de positie van een werkende tolbadge achter de voorruit.
Klopt. Het zwarte (/gestippelde) gedeelte op de voorruit is altijd het deel wat geen radiosignalen blokkeert. Daar moet je 'm dus opplakken. Ik heb er ook eentje maar moet eigenlijk een nieuw bevestigingsplaatje scoren. Want dat ding uit m'n vorige auto lospulken en in de MS weer opplakken werkt niet echt lekker.
 
Klopt. Het zwarte (/gestippelde) gedeelte op de voorruit is altijd het deel wat geen radiosignalen blokkeert. Daar moet je 'm dus opplakken. Ik heb er ook eentje maar moet eigenlijk een nieuw bevestigingsplaatje scoren. Want dat ding uit m'n vorige auto lospulken en in de MS weer opplakken werkt niet echt lekker.
Op de stippen inderdaad. En het oude plaatje plakt prima met een nieuw stukje dubbelzijdig tape.
 
Klopt. Het zwarte (/gestippelde) gedeelte op de voorruit is altijd het deel wat geen radiosignalen blokkeert. Daar moet je 'm dus opplakken. Ik heb er ook eentje maar moet eigenlijk een nieuw bevestigingsplaatje scoren. Want dat ding uit m'n vorige auto lospulken en in de MS weer opplakken werkt niet echt lekker.

Heb een nieuw plaatje bij een anwb winkel gehaald iets van 2 euro hadden een la vol van die dingen
 
  • Informative
Reactions: Refie
SuC Bernau, aan de Chiemsee, München - Salzburg is open. Mooie aanvulling!

Bernau am Chiemsee Supercharger | Tesla Motors Deutschland
Ik zag 'm ook inderdaad, maar vroeg me eigenlijk af hoe nuttig deze is (even afgezien van dat elke extra SuC welkom is natuurlijk)? Irschenberg ligt namelijk ook al op die route. Er zit nu nog geen 40 km tussen de Superchargers van Bernau en Irschenberg.

Voor de reis vanuit Nederland naar Salzburg heb ik een keer bij Schweitenkirchen geladen, vanaf daar is het +/- 200 km naar Salzburg. Die 200 km beschouw ik zelf altijd als een mooie afstand tussen SuC's, want de eerste 200 km heeft vaak wel een hoge laadsnelheid. Voor het deel boven de 200 km wordt het me vaak te langzaam :)
 
Ik zag 'm ook inderdaad, maar vroeg me eigenlijk af hoe nuttig deze is (even afgezien van dat elke extra SuC welkom is natuurlijk)? Irschenberg ligt namelijk ook al op die route. Er zit nu nog geen 40 km tussen de Superchargers van Bernau en Irschenberg.

Voor de reis vanuit Nederland naar Salzburg heb ik een keer bij Schweitenkirchen geladen, vanaf daar is het +/- 200 km naar Salzburg. Die 200 km beschouw ik zelf altijd als een mooie afstand tussen SuC's, want de eerste 200 km heeft vaak wel een hoge laadsnelheid. Voor het deel boven de 200 km wordt het me vaak te langzaam :)

Nou, denk eens aan het verkeer dat vanuit Innsbruck komt en naar Salzburg wil. Die hoeven nu niet meer eerst een stukje links. En het is een enorm drukke vakantiecorridor dus inderdaad is deze ook zeer nuttig.
 
  • Like
Reactions: SMU
MaH,

Vergeet het maar!

Valencia zag er twee maanden geleden ook al zo uit.
Volgens mij blijft deze nog wel even dicht, ik had Tesla om commentaar gevraagd

Het antwoord kwam op 1 Mei dat men parelle werkzaamheden heeft en men verwijst door naar een charge website.

Inmiddels zijn er wel destination chargers bijgekomen.

Maar ik geloof niet dat geheel Spanje conform de plm 10 beloofde stations dit jaar echt operationeel zijn!

Deze zouden vorig jaar al klaar zijn geweest!
 
Ik kreeg vandaag mijn RWE inloggegevens binnen van Essent.
En ik heb ook een Enovo card aangevraagd voor laden in Luxemburg:
In order to charge at those stations you need a RFID-card, the so called Enovos mobicard.
You can obtain such a card by filling in the join form and sending it back to us, we will then send you a contract you’ll need to sign and send back again, and afterwards the card will be sent to you by mail.

The mobicard is entirely free for the moment, as well as the charging.

All our stations are equipped with type2, “Mennekes”-plugs, all you need to connect is the right cable for your Tesla S.
Hoe heb je die Enovo mobicard gekregen? Gewoon dit formulier invullen en wachten?
How to charge your vehicle
 
  • Love
Reactions: bonfie