Dan blijft natuurlijk nog de vraag over of Tesla lichtunits kostenloos zou moeten vervangen indien ze buiten de garantieperiode falen.
Niemand zegt dat het kostenloos moet. Dat is nou juist coulance! Als je van een product mag verwachten dat deze een auto level mee zou moeten gaan en na 50.000 gaat het stuk dan zou je kunnen beredeneren dat enige coulance in de kosten op z'n plaats is. Bijvoordeeld 25/75 of een andere verhouding die realistisch is t.o.v. van het verwachte gebruik.
Hier met een auto (Opel Vectra GTS 2.2l) problemen gehad met een lambdasonde. Onderzoek naar onderzoek, DAGEN m'n auto kwijt en steeds weer heen en weer om de auto af te geven. Van alles gereset en bekeken, vastgezet en doorgemeten zonder het euvel te verhelpen. Uiteindelijk dat ding vervangen en *alle* gerelateerde kosten kwijtgescholden inclusief vervanging van de sensor. Dat is coulance maar ook service! Als merk achter je product staan en zeggen dat ding had een auto leven mee moeten gaat, "sorry dat we het probleem maar steeds niet konden localiseren. We zien u volgend jaar weer met de service beurt of wellicht wanneer u weer een volgende auto koopt.".