Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht dat ik gek was maar idd er komt gewoon wind door het driehoekje heen bij stormachtig weer vooral!

Heb dit ook al meer dan een jaar, maar volgens mij kan Tesla dit niet of nauwelijks fixen. De auto is hier al 4 keer terug geweest en heb telkens dit punt ook laten meenemen, maar telkens niet gefixt. Over een paar week kan die voor de 5e keer terug en dan hoop ik dat ze het kunnen meenemen. Tesla geeft aan dat het niet te reproduceren is. Het valt me eigenlijk ook alleen op met stormachtig weer dat er kou/wind doorheen komt.

Verder is hier bijna alles al gefixt wat gefixt kon worden. Ben toch een klein beetje huiverig voor als de auto over 10 maand uit de garantie periode komt, heb inmiddels een waslijst van 20 verschillende dingen laten oplossen maar telkens blijven er nieuwe dingen bijkomen. Vocht in remlichten, ledjes kapot in de strip, wind bij driehoekje, schokken bij de 53 km/hr (drive-train vervangen mocht niet baten), achterklep die lawaai maakt met open/dicht gaan, vrij hoog geluid bij vol vermogen, DAB+ dat na 4 keer "opgelost" nog steeds beroerd bereik heeft, brak werkende ruitenwisser sensor: werkt pas als het echt regent en bij motregen/opwaaiend water van vrachtwagens werkt deze helemaal niet terwijl de ruit toch echt vol met water ligt. Staat op standje 2, maar volgens Tesla is dit ook normaal? En de matten: de mat bij de bestuurszijde krult alle kanten op. Dit hebben ze opgelost met klitteband, maar aangezien de mat al verkruld was heeft dat niet geholpen omdat het telkens toch los schiet.

Voel me zo toch een beetje een zeur maar hoop toch echt dat het straks niet een gigantische kostenpost gaat worden als de garantie straks voorbij is. Het liefste ruil ik de P85 in voor een P85D met de "verbeterede kwaliteit op alle fronten", maar vanwege de subsidies van 2013 zit ik vast aan een beta product vol met kinderziektes tot 2018. :wink:
 
Heb dit ook al meer dan een jaar, maar volgens mij kan Tesla dit niet of nauwelijks fixen. De auto is hier al 4 keer terug geweest en heb telkens dit punt ook laten meenemen, maar telkens niet gefixt. Over een paar week kan die voor de 5e keer terug en dan hoop ik dat ze het kunnen meenemen. Tesla geeft aan dat het niet te reproduceren is. Het valt me eigenlijk ook alleen op met stormachtig weer dat er kou/wind doorheen komt.

Verder is hier bijna alles al gefixt wat gefixt kon worden. Ben toch een klein beetje huiverig voor als de auto over 10 maand uit de garantie periode komt, heb inmiddels een waslijst van 20 verschillende dingen laten oplossen maar telkens blijven er nieuwe dingen bijkomen. Vocht in remlichten, ledjes kapot in de strip, wind bij driehoekje, schokken bij de 53 km/hr (drive-train vervangen mocht niet baten), achterklep die lawaai maakt met open/dicht gaan, vrij hoog geluid bij vol vermogen, DAB+ dat na 4 keer "opgelost" nog steeds beroerd bereik heeft, brak werkende ruitenwisser sensor: werkt pas als het echt regent en bij motregen/opwaaiend water van vrachtwagens werkt deze helemaal niet terwijl de ruit toch echt vol met water ligt. Staat op standje 2, maar volgens Tesla is dit ook normaal? En de matten: de mat bij de bestuurszijde krult alle kanten op. Dit hebben ze opgelost met klitteband, maar aangezien de mat al verkruld was heeft dat niet geholpen omdat het telkens toch los schiet.

Voel me zo toch een beetje een zeur maar hoop toch echt dat het straks niet een gigantische kostenpost gaat worden als de garantie straks voorbij is. Het liefste ruil ik de P85 in voor een P85D met de "verbeterede kwaliteit op alle fronten", maar vanwege de subsidies van 2013 zit ik vast aan een beta product vol met kinderziektes tot 2018. :wink:

Duidelijk dat je liever een P85D wilt (wie 'm niet wil raise your hand), maar om de mooie fiscale regelingen uit 2013 nou de schuld te geven dat je die niet wilt/kunt aanschaffen: beetje kromme redenatie IMO.

Hopelijk speelt de begeerte niet teveel mee bij je het gevoel een 'beta product vol met kinderziektes' te rijden, ik hoop dat er wat relativering in je :wink: zat! En dat je ook af en toe geniet van de auto en het trailblazer gevoel!

Is er iets bijzonders met je mat gebeurd dat hij is gaan krullen (water/hitte oid)? Heb het niet eerder gehoord (ik heb zelf de all-weather matten). Bij fabricage/materiaalfout kun je ze ongetwijfeld laten vervangen onder garantie.

Tesla kennende hechten ze aan tevreden klanten en goed imago, ik maak me niet teveel zorgen over de toekomst.
 
Duidelijk dat je liever een P85D wilt (wie 'm niet wil raise your hand), maar om de mooie fiscale regelingen uit 2013 nou de schuld te geven dat je die niet wilt/kunt aanschaffen: beetje kromme redenatie IMO.

Hopelijk speelt de begeerte niet teveel mee bij je het gevoel een 'beta product vol met kinderziektes' te rijden, ik hoop dat er wat relativering in je :wink: zat! En dat je ook af en toe geniet van de auto en het trailblazer gevoel!

Is er iets bijzonders met je mat gebeurd dat hij is gaan krullen (water/hitte oid)? Heb het niet eerder gehoord (ik heb zelf de all-weather matten). Bij fabricage/materiaalfout kun je ze ongetwijfeld laten vervangen onder garantie.

Tesla kennende hechten ze aan tevreden klanten en goed imago, ik maak me niet teveel zorgen over de toekomst.
Die krullende matten is een probleem dat alleen bij de P-versies voorkomt:cool:
 
Klopt in ieder geval bij mij (P+, zelfs).

Mat ligt gewoon dubbel aan de passagierszijde. Was steeds te lui om er iets aan te laten doen.

Zal eens mijn actuele checklist van dergelijke minimale ergernissen maken, voor als ik toch weer bij een SeC ben.
 
Bij mijn vorige beurt afgelopen zomer zijn de matten vervangen door een ander soort matten met op 4 hoeken klittenband ringen. Matten liggen nu strak en muurvast, een hele verbetering tov de krullende vodjes die er bij aflevering in zaten.
Ik verwacht dat wanneer je dit aangeeft bij de volgende beurt of reparatie je dat gewoon zult krijgen.
 
Mijn klachten bij het ophalen van de auto een week geleden in Amsterdam:
- kras op het bestuurdersportier
- zwarte coating aan de binnenzijde van de achterruit is net effen aan de randen onder en boven
- chroom strip op linkerachterportier zit er scheef op (loopt niet vloeiend door)
- vocht in beide koplampen
- motorkap sluit niet netjes aan (voorzijde 5 mm te hoog)
- fluittoon bij 120+ kmh (volgens mij bij kleine driehoekig raampje.

o ja, en geen welkomstgeschenken etc, alleen een pennetje....... (maar dat gaan ze nog goedmaken)

Voor een bedrijf die zo pocht over zijn kwaliteitscontrole vind ik dit eigenlijk niet kunnen.
 
Tuurlijk, maak ik morgen eventjes. Het pano dak is nu gewoon echt stil bij mij, totaal geen last van geruis meer. Kan het iedereen aanraden!

Dan wil ik wel een vergelijkend warenonderzoek doen met mijn *ahum* decibel meter. Onderstaande meting is gedaan tijdens het rijden op de snelweg met 135 km/u, bijna pal tegen de wind in (zal zo rond 40km/u zijn geweest, 6 Bfrt). Met een Iphone, dus de absolute waarde zal wellicht weinig zeggen (geen idee hoe nauwkeurig dat is). Maar de relatieve waarde zal des te meer zeggen denk ik. Ik zal morgen nog even een paar metingen uitvoeren bij andere omstandigheden. Na de fix zal ik proberen de metingen te herhalen bij gelijkende omstandigheden...

ImageUploadedByTapatalk1421087889.262031.jpg
 
Heb dit ook al meer dan een jaar, maar volgens mij kan Tesla dit niet of nauwelijks fixen. De auto is hier al 4 keer terug geweest en heb telkens dit punt ook laten meenemen, maar telkens niet gefixt. Over een paar week kan die voor de 5e keer terug en dan hoop ik dat ze het kunnen meenemen. Tesla geeft aan dat het niet te reproduceren is. Het valt me eigenlijk ook alleen op met stormachtig weer dat er kou/wind doorheen komt.
Ik dacht dat ik enige was met rare wind in de auto ;-) En een officiële brief sturen met ingebreke stelling gaat wel werken denk ik hoor. Ik ga dit eerst een keer melden. Ik snap nu tenminste ook waarom in de winter de temp steeds hoger zet als het hard waait ;-)
 
Ik dacht dat ik enige was met rare wind in de auto ;-) En een officiële brief sturen met ingebreke stelling gaat wel werken denk ik hoor. Ik ga dit eerst een keer melden. Ik snap nu tenminste ook waarom in de winter de temp steeds hoger zet als het hard waait ;-)

Nieuw glazen Pano en het driehoekje ook opgelost. Hij is onderweg terug naar pappa ;)