Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
het draadje is hier:Janken over tekortkomingen. En niet: ik ben blij met....
Maar ik snap je wel, jij bent het gewoon om hier te posten hé.:wink:

:biggrin::biggrin::biggrin:
En mijn voorlaatste post was ook al zo positief. Moet wel oppassen voor mijn image.

Je las het natuurlijk gewoon verkeerd. De klacht is natuurlijk dat ik over een jaar weer 5km kwijt ben.
Maar iets zegt mij dat de kans aanwezig is dat ik tegen die tijd weer een andere batterij heb...
 
back on track in this tread...

GRRRR - the paintjob on my car...

Kreeg net bericht van LSCarCleaning - die een optimum behandeling op mijn nieuwe MS aan het doen zijn...
Dit KAN gewoon niet voor een premium merk!

Dag Hans

Kleine update

Nadat we de wagen voorbereid hadden konden we de lak pas echt zien

Deze was echt erg
Denk de ergste tot nu toe

We hebben een extra stap moeten uitvoeren

Dus in hij is in 2 stappen gepolierd
Medium en fijn

Dan heel ontvet

Dan de primer

Na die 3 uren te laten uitharden hebben we de BC-04 aangebracht

Morgen gaan we op een paar plaatsje de coating bijwerken

Ik denk dat 90% van de krasjes weg zijn

Degene die er nu inzitten zijn het risico niet waard om ze te verwijderen

De glans is nu al enorm en morgen gaat dat nog beter zijn
 
back on track in this tread...

GRRRR - the paintjob on my car...

Kreeg net bericht van LSCarCleaning - die een optimum behandeling op mijn nieuwe MS aan het doen zijn...
Dit KAN gewoon niet voor een premium merk!

Waar zouden die krasjes vandaan kunnen komen? Slechte manier van polieren bij de finale afwerking in het Service Center?
Als ik de foto's zie in de US van de wagens op de trailers, is de wagen helemaal voorzien van een witte plastic folie.
Ik kan me dus moeilijk inbeelden dat de lak met krasjes vertrekt vanuit Fremont.
Ben benieuwd of ik op dit vlak iets wijzer ga worden bij het bezoek aan Tilburg eind januari.

Ik ga ook een coating laten aanbrengen. Als er ergens een probleem is met de lak, zal de detailer dit wel opmerken.
Jammer dat Tesla dit niet gewoon wil laten regelen voor aflevering. Zij zouden dan minder werk hebben aan de voorbereiding van de wagen.
 
het kan ook zijn dat het wat bla,bla,bla is om de uiteindelijke rekening te verantwoorden.
Het lijkt me raar dat HansBe zelf niets heeft opgemerkt. Uit zijn andere berichten maak ik toch op dat hij toch alles wel controleerd.

als ik voor verrassingen zou komen te staan, zou ik toch willen dat de mensen even langs komen om zelf vast te stellen wat er aan de hand is. En dan bespreken wat er moet gebeuren en niet zo maar een email sturen met "kleine update".

ik wil niet zeggen dat de lak perfect is, bij die van mij was dat ook niet het geval.
Het lijkt me alleen nogal een rare situatie
 
Last edited:
het kan ook zijn dat het wat bla,bla,bla is om de uiteindelijke rekening te verantwoorden.
Het lijkt me raar dat HansBe zelf niets heeft opgemerkt. Uit zijn andere berichten maak ik toch op dat hij toch alles wel controleerd.

als ik voor verrassingen zou komen te staan, zou ik toch willen dat de mensen even langs komen om zelf vast te stellen wat er aan de hand is. En dan bespreken wat er moet gebeuren en niet zo maar een email sturen met "kleine update".

ik wil niet zeggen dat de lak perfect is, bij die van mij was dat ook niet het geval.
Het lijkt me alleen nogal een rare situatie

De krasjes waren circelvormig - en gezien ik nog niet mijn MS gewassen had - konden ze enkel van de oplevering zelf zijn.
Bij de detailer geweest deze NM - hij liet me zien dat een onbehandelde tesla onmiddelijk krast (Hij was bezig met een zwarte toen ik mijn MS kwam ophalen). Een nieuwe microfiberdoek - 2-3 maal vegen - en prijs - je ziet het onmiddelijk - oppervlakkige swirls en krasjes. Beeld je in dat je het doet met een oudere doek met al wat vuil in...

Je ziet het ook vele beter bij goede verlichting of buitenlicht. De belichting bij het ophalen van de wagen bij Tesla is wat minder optimaal om dit te zien. En de meeste krasjes zijn dan met een filler wat afgedekt. Eenmaal je de wagen ontvet - dan zie je de echte toestand pas blijkbaar...

Had zelf al wat mini-krassen op de koffer etc gezien bij ophalen - maar je bent dan met zoveel tegelijk bezig.

Mijn Modesta behandeling zit er nu op - zal er wat foto's van pakken en posten morgen (nu te donker om mooie foto's te nemen).

Binnen enkele weken terug naar mijn detailer - dan laat hij me zien hoe je het beste de auto wast en onderhoud. Zit bij in zijn offerte.
Alvast een karcher kopen een dezer - is jaaaaaaren geleden dat ik nog zelf een auto gewassen heb.
 
Oké, ik ben blijkbaar ook aan de beurt:
1. Vrij stevige brom van een ca 4 seconden voor mijn gevoel aan de bestuurderskant van de auto (vooral als ik de rem intrap).. lijkt wel een Nespresso-apparaat.
2. Tevens aan de andere kant een soort piepend geluid alsof er een vliegwiel aanloopt. Dit is niet continu. Als ik uit de auto stap, komt 'het' langzaam tot stilstand en is het geluid weg. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de airco.
3. Zojuist voor de derde keer de auto gewassen in een wasstraat bij ons in de buurt. De eerste twee keer ging perfect, deze keer wilde de wasinstallatie mijn auto aan de achterkant te grazen nemen. Keer op keer beukte de horizontale borstelstang van de installatie tegen de achterkant/'spoiler' waar hij blijkbaar niet meer overheen kwam... De auto werd daardoor keer op keer vooruit geduwd en iets 'opgetild'. Aangezien ik buiten stond en de box automatisch was gesloten had ik het niet direct door. Eenmaal geconstateerd trok ik geschrokken de zijdeur van de wasstraat open en heb zo snel mogelijk op de rode stopknop gedrukt. Direct binnen in de shop melding gemaakt. Samen met de dienstdoende medewerker de installatie gereset en gekeken of er schade aan de auto was te constateren. Zo op het eerste gezicht is er niets te zien. Ook met strijklicht gekeken en vooralsnog geen beschadigingen. Morgen nog maar een keer met daglicht kijken (als dat nog komt) en een flinke inspectie doen. Ik hoop dat de borstels met hebben gered...
 
Ik zou even foto's opvragen. Nederlandse detailers, elders in het forum hebben al wat fraaie voorbeelden geplaatst maar volgens mij was dat vooral bij de eerste modellen een probleem.

Mijn auto heb ik zaterdag bij de detailer op kunnen halen (Quality Carcare in Amsterdam). Hij vond juist dat de auto er veel beter uit zag dan eerdere modellen. Lakwerk was veel beter, maar ook de afwerking van binnen vond hij veel beter.
ik ben overigens erg blij met het resultaat van de detailer.
 
Vandaag de melding "12V-batterij heeft onderhoud nodig, vervang binnenkort de 12V batterij" op het dashboard... Tesla gebeld, kan gewoon mee doorgereden worden, SeC belt me terug voor een afspraak.

Wie heeft dit ook gehad, en hoever kon er mee doorgereden worden? (Zd-Frankrijk op en neer begin januari?)
 
Vandaag de melding "12V-batterij heeft onderhoud nodig, vervang binnenkort de 12V batterij" op het dashboard... Tesla gebeld, kan gewoon mee doorgereden worden, SeC belt me terug voor een afspraak.

Wie heeft dit ook gehad, en hoever kon er mee doorgereden worden? (Zd-Frankrijk op en neer begin januari?)

Hier ook, kon volgende dag komen, duurt uur. Vraag me wel af wat er gedaan wordt, een nieuwe 12v accu lijkt me 5 minuten werk .
 
Vandaag de melding "12V-batterij heeft onderhoud nodig, vervang binnenkort de 12V batterij" op het dashboard... Tesla gebeld, kan gewoon mee doorgereden worden, SeC belt me terug voor een afspraak.

Wie heeft dit ook gehad, en hoever kon er mee doorgereden worden? (Zd-Frankrijk op en neer begin januari?)

het heerst kennelijk... bij mij vorige week zondag melding, vrijdag accu vervangen en nog wat bijbehorende controles.
 
Vandaag de melding "12V-batterij heeft onderhoud nodig, vervang binnenkort de 12V batterij" op het dashboard... Tesla gebeld, kan gewoon mee doorgereden worden, SeC belt me terug voor een afspraak.

Wie heeft dit ook gehad, en hoever kon er mee doorgereden worden? (Zd-Frankrijk op en neer begin januari?)

Yep 2 weken geleden. Ik had de volgende dag een lange rit voor de boeg. SuC Den Haag durfde me niet te laten gaan zonder nadere controle dus ik kon diezelfde middag terecht en is de accu vervangen.
 
Vandaag de melding "12V-batterij heeft onderhoud nodig, vervang binnenkort de 12V batterij" op het dashboard... Tesla gebeld, kan gewoon mee doorgereden worden, SeC belt me terug voor een afspraak.

Wie heeft dit ook gehad, en hoever kon er mee doorgereden worden? (Zd-Frankrijk op en neer begin januari?)
Afspraak is nu inmiddels gemaakt inderdaad... Bekend kwaaltje zo te merken.
 
Na een nieuwe cluster, nieuw accupakket vorige week zal eind januari ook de drive unit vervangen worden... Hoorde bij het gas los laten een "metalen klunk" geluid en toen ik de nieuwe supercharger aan een proef onderwierp in Aartselaar maar even gemeld. Onmiddellijk een technieker mee de auto in om te horen wat het geluid was... Zelf ook even het stuur genomen en wat blijkt : speling in het differentieel. Gezien ze nog niet mogen sleutelen aan de drive unit wordt deze gewoon volledig vervangen... Super Service weer :D