Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.
This site may earn commission on affiliate links.
In de earnings call is veel aandacht voor de brom


5:44
Musk notes had a few quality issues with the cars, but we've addressed vast majority of issues in cars being produced. Getting better at diagnosing what's wrong. With regard to drive unit, it's actually another part of the car.


5:45
With one case it was vibration, which was due to cable detaching itself and touching the drive unit assembly and vibration to go towards rest of the car. If the cable moved a bit, the vibration would go away. But if cable vibrated down, the vibration came back. The cable problem is solved by a $3 cable tie.
5:46
There are a few problems that will need to be serviced longer. One is differential, which doesn't require drive train replacement, but tech needs to put in a shim, which is like 50 cents. I assume there will be a number of drive trains that need to be replaced

Er lijkt dus een oplossing in zicht..

$3 cable tie... 50cents shim.... slim gespeeld, die cable tie en shim zijn vast veel duurder als de diagnose, het reparatiewerk en het verloren klantvertrouwen meegenomen wordt in de prijs.
 
Ach, wat is veel in Tesla termen ? Gisteren minstens € 100 uitgegeven aan zonneschermpjes die bij de Halfords een tiende kosten:

Halfords zonnescherm pop-up achterruit - Halfords

Shades.GIF
(zijn dus € 5,62 per stuk daarzo)
 
Mijn Tesla is terug van SC Den Haag. Brom is weg, drive train vervangen (en misschien ook wel die tie rap van 3 euro). Upgrade van 26a naar 32a laden. pano dak kraakt niet meer. Airco pomp maakt inderdaad te veel herrie maar men had niet de onderdelen om hem te maken (Mijn loader had hetzelfde euvel) dus dat komt een volgende keer wel (Brom) was het belangrijkste. Alle software weer helemaal bij (nieuw is volgens mij de melding als de riemen achterin niet vast zitten [nu een groot vierkante melding op het scherm]). Men gaf nog aan dat er ook nog iets anders aangepast is aan de remleidingen aan de achterzijde. Die zijn nu iets verplaats waardoor ze niet konden beschadigen?!! Was dit een van de punten die Elon aanhaalde. Aandachtspunt vindt ik wel dat vaak onderdelen niet op voorraad zijn ik weet niet of dat alleen bij de SC is of dat men in Tilburg hetzelfde probleem heeft.
 
maar men had niet de onderdelen om hem te maken............................ Aandachtspunt vindt ik wel dat vaak onderdelen niet op voorraad zijn ik weet niet of dat alleen bij de SC is of dat men in Tilburg hetzelfde probleem heeft.

idd, mijne is naar DH gegaan, 3 weken na een sound test... dus ze zouden alle onderdelen dan hebben.... Moest o.a. voor het motor probleem (tik tijdens file rijden) maar de onderdelen waren er niet, en mijn MS was ik 2,5 dag kwijt... nu is die tik nog erger aanwezig.. erg irritant. Kreeg de indruk dat ze mijn drive-train voor een andere gebruikt hebben. Als het goed is, is wel de 32a fix (na aandringen, dat wel) uitgevoerd... Maar ik heb wel iets vreemds na die update, als ik mijn MS in zijn achteruit zet, gaan mijn spiegels niet meer in de positie die ik ingesteld had, ze bewegen helemaal niet. Ook vreemd, als ik mijn spiegels (ook in drive) aanpas, dan zie ik op het scherm de melding opslaan of herstel van je profiel, druk ik op herstel, doen mijn spiegels niets.... Iemand die dit ook heeft? (en ja, auto tilt etc staat op aan en heb een reset gedaan)

Wat ik zo hier lees gaan er aardig wat voertuigen voor diverse fixes terug. Echter, voor zo een nieuw merk met zo een uniek product is het echt wel een prestatie hoor. Ben zéér tevreden voor de rest, en als je zo pioniert zoals ons, dan moet je dit soort zaken kunnen accepteren. Met het tempo dat de SuC komen denk ik echt wel we nog meer (positief) verbaasd zullen zijn in de (nabije) toekomst.
 
@fouktsang: Ik weet wel dat er kabeltjes ongelukkig over de bovenste draagarmen kunnen lopen. Of dit dan de "remleidingen" zijn waarover wordt gesproken? Ik heb deze bij de MS van mijn werkgever ook wel eens iets beter gelegd, maar of dit de kabels van de ABS sensoren waren of remindicatoren weet ik niet meer.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.2 MB · Views: 303
  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Views: 301
idd, mijne is naar DH gegaan, 3 weken na een sound test... dus ze zouden alle onderdelen dan hebben.... Moest o.a. voor het motor probleem (tik tijdens file rijden) maar de onderdelen waren er niet, en mijn MS was ik 2,5 dag kwijt... nu is die tik nog erger aanwezig.. erg irritant. Kreeg de indruk dat ze mijn drive-train voor een andere gebruikt hebben. Als het goed is, is wel de 32a fix (na aandringen, dat wel) uitgevoerd... Maar ik heb wel iets vreemds na die update, als ik mijn MS in zijn achteruit zet, gaan mijn spiegels niet meer in de positie die ik ingesteld had, ze bewegen helemaal niet. Ook vreemd, als ik mijn spiegels (ook in drive) aanpas, dan zie ik op het scherm de melding opslaan of herstel van je profiel, druk ik op herstel, doen mijn spiegels niets.... Iemand die dit ook heeft? (en ja, auto tilt etc staat op aan en heb een reset gedaan)

Wat ik zo hier lees gaan er aardig wat voertuigen voor diverse fixes terug. Echter, voor zo een nieuw merk met zo een uniek product is het echt wel een prestatie hoor. Ben zéér tevreden voor de rest, en als je zo pioniert zoals ons, dan moet je dit soort zaken kunnen accepteren. Met het tempo dat de SuC komen denk ik echt wel we nog meer (positief) verbaasd zullen zijn in de (nabije) toekomst.

Dat probleem met de spiegels heb ik ook sinds laatste bezoek bij SC in Tilburg. Ze hebben toen 5.12 geïnstalleerd, maar ook waarschijnlijk de deurbekleding losgehad (rammelende speaker vervangen) dus misschien kabelboom los gehad.
 
Dat probleem met de spiegels heb ik ook sinds laatste bezoek bij SC in Tilburg. Ze hebben toen 5.12 geïnstalleerd, maar ook waarschijnlijk de deurbekleding losgehad (rammelende speaker vervangen) dus misschien kabelboom los gehad.
Had ik ook last van! Heb de auto in achteruit gezet, spiegels ingesteld, toen weer in drive en daarna deden ze het gewoon weer! :D
 
Vanaf de aflevering vrijdag werkt de GPS niet.
Tijdens het rijden, blijft hij op het vertrekpunt staan.
Enkel na een half uur, schakelt hij naar de huidige plaats/aankomst.

Ik hoop dat ik maandag (morgen) in ScS Aartselaar terecht kan, want ik wil dinsdag de weg nr Genk vinden.

Voor de rest natuurlijk alles fantastisch.
 
Hetzelfde na opnieuw instellen probleem weg. 5.12

Thx, Fixed!

- - - Updated - - -

Vanaf de aflevering vrijdag werkt de GPS niet.
Tijdens het rijden, blijft hij op het vertrekpunt staan.
Enkel na een half uur, schakelt hij naar de huidige plaats/aankomst.

Al eens een reset gedaan? Even beide scroll wieltjes tegelijkertijd ingedrukt houden, net zolang tot het Tesla logo op het grote scherm zichtbaar word. Kan wel 30 seconden duren. Denk dat het daarmee gefixed zou moeten zijn.
 
Al eens een reset gedaan? Even beide scroll wieltjes tegelijkertijd ingedrukt houden, net zolang tot het Tesla logo op het grote scherm zichtbaar word. Kan wel 30 seconden duren. Denk dat het daarmee gefixed zou moeten zijn.

ter info :
na de reset was de wagen plots ergens in de stille oceaan, 18500km hier vandaan... volgens de gps dan toch.
pas na een tiental minuten was de locatie juist. zo kan je natuurlijk niet rijden.

ik vermoed een probleem met de antenne.
 
Gefeliciteerd met de bedenkelijke eer, Filip.

Zonder GPS signaal geen navigatie, ja. Maar je bent er toch gekomen.

Jammer van zo'n klein dingetje. Eerder was het nog wel eens een slechte massaverbinding van de antennes, maar dat hoeft geen anderhalf uur te duren om te fixen.

Succes verder!