Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De tekst klopt wel. De Engelse tekst is: "Systems are powering up. Press brake when this message clears"

Tenzij die Amerikanen ook geen Engels kunnen is deze vertaling correct. Als ik 't Engelse deel mag geloven komt dit soms voor, en als 't echt niet weg wil werkt de oude vertrouwde reboot.
Wat ik probeerde over te brengen is dat je niet moet wachten tot die melding verdwijnt (omdat die niet verdwijnt), je moet gewoon de rem intrappen.
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Zoals ik al had gemeld in mijnafleverings berichtje had ik helaas wat slechte afleverpuntjes. De belangrijkste was een kleine lakschade op bumper. Omdat de afspraak bij Serge voor de volgende dag (lakbehandeling en rode remklauwen) al een tijdje stond en hij de auto het liefste zo spoedig mogelijk wil hebben heb ik de auto daar afgeleverd. Het bedrijf dat de remklauwen zou spuiten (gerenommeerd bedrijf) kon echter ook het plekje bijwerken zodat Serge gelijk daarna de hele auto kon behandelen. Dus Tesla gebeld of ik dit zo praktisch mocht oplossen en of zij dat wilde betalen. ( ca 200 euro) Helaas kreeg ik te horen dat Tesla daar niet aan wil meewerken omdat dit bedrijf niet bij hun is aangesloten. Mijn toezegging dat ik wilde tekenen voor de kwaliteit zodat zij gevrijwaard waren deed daar niets aan af. Ook het feit dat zij toch een slechte aflevering hadden gedaan en ik zo een praktische snelle (klantvriendelijke) en goedkope oplossing had kon hun niet overtuigen. Dat vond ik erg vreemd en teleurstellend. Op geen enkele manier een toenadering of oplossingsvoorstel van Tesla. Verwacht ik teveel?

Ik vind dat je het erg netjes op hebt willen lossen. Jammer, zeker omdat dit 'werk derden' is. Dat kan beter. Persoonlijk heb ik na 43K km's nog geen enkel probleem gehad, op een 12V accu na. Deze moet binnenkort vervangen worden. De communicatie en hulpvaardigheid van Sec A'dam is werkelijk uit de kunst.
 
En wederom in de kou. Ik had eigenlijk net besloten een nieuwe S te bestellen, en nu doet de verwarming het nauwelijks meer. 25 graden ingesteld en het steeds kouder krijgen. Gebeld naar Tesla en ze konden het vandaag niet meer analyseren. Wordt maandag. Erg fijn. Maandag heb ik weer 280 km te rijden. Extra truien en skibroek mee. Geeft echt een premium gevoel.
Morgen maar eens kijken naar een oude Focus diesel voor erbij, aangezien ik nu eigenlijk elke maand een week mijn Tesla niet kan gebruiken.
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: Jobbeke
Afgelopen vrijdag bij SeC Den Haag geweest, prima ervaring. Had een paar uren ervoor de laatste software gekregen. Bumper hebben ze weer netjes geschroefd, en zowaar alle radiozenders op DAB zijn nu wel te ontvangen. Aantal modules (bluetooth) zouden ze remote resetten/herprogrammeren. Podcasts geven echter nog steeds connection errors. Helaas gisteren wederom twee reboots gehad van het centrale scherm, beetje vast patroon elke 2 tot 3 dagen. Maandag weer contact met de SeC...
 
Model S 75D, net geleverd en:

- rechterruitenwisser geeft een "krak" elke keer hij "neer" is en terug omhoog moet komen
//**//

Dat had ik zowat 4 jaar geleden, enkele maanden na de levering, ook.
Toen geluidsopname gemaakt omdat het probleem nog niet gekend was bij Sec Tilburg. Werd dan erkend als een issue, en hersteld.

Naar volle tevredenheid opgelost, nadien nooit teruggekomen.
 
6200 km op de teller en voor de tweede keer een compleet onbruikbare Tesla. Het grote scherm blijft uit, resetten lukt niet omdat de knopjes op het stuur al eerder waren gesneuveld en er pas weken later tijd voor was bij Tesla Service. Auto is niet meer te bereiken via de app en staat op zijn dooie gemak de accu leeg te trekken (ik denk dat de kachel aanblijft) Ik ga er in ieder geval geen meter meer mee rijden totdat het is opgelost. (afspraak staat voor a.s. donderdag)
 
6200 km op de teller en voor de tweede keer een compleet onbruikbare Tesla. Het grote scherm blijft uit, resetten lukt niet omdat de knopjes op het stuur al eerder waren gesneuveld en er pas weken later tijd voor was bij Tesla Service. Auto is niet meer te bereiken via de app en staat op zijn dooie gemak de accu leeg te trekken (ik denk dat de kachel aanblijft) Ik ga er in ieder geval geen meter meer mee rijden totdat het is opgelost. (afspraak staat voor a.s. donderdag)
Pff. Geeft geen goed gevoel. Sterkte!!
 
@Clean Slate heb je al eens een cold reboot geprobeerd? In de auto blijven zitten, niet laden, op scherm power off, stil blijven zitten min 4 min en dan rem intrappen.

Ik denk dat je firmware 2018.6.1 hebt, die heeft een probleem met het verwerken van de wake-on-lan als de auto uit sleep modes komt.

Als je weer beeld hebt in de auto Tesla bellen en ze vragen de update te pushen. Ben donderdag ook in Tilburg voor de eerste en enige jaarbeurt op km-stand 50.000.... Benieuwd wat ze gaan doen want ik heb eigenlijk geen serieuze klachten, behalve wat klemmetjes vervangen ivm los paneel. Alle schroefjes nadraaien?

Edit: da’s waar, je had geen beeld dus power off in setup scherm kan je niet bij.... heb je een reboot van de console geprobeerd? Misschien triggert die een wake-up? Twee bovenste knoppen op stuur.
 
Last edited:
@Limbo2121 heb je al eens een cold reboot geprobeerd? In de auto blijven zitten, niet laden, op scherm power off, stil blijven zitten min 4 min en dan rem intrappen.

Ik denk dat je firmware 2018.6.1 hebt, die heeft een probleem met het verwerken van de wake-on-lan als de auto uit sleep modes komt.

Als je weer beeld hebt in de auto Tesla bellen en ze vragen de update te pushen. Ben donderdag ook in Tilburg voor de eerste en enige jaarbeurt op km-stand 50.000.... Benieuwd wat ze gaan doen want ik heb eigenlijk geen serieuze klachten, behalve wat klemmetjes vervangen ivm los paneel. Alle schroefjes nadraaien?

Edit: da’s waar, je had geen beeld dus power off in setup scherm kan je niet bij....
Die is voor @Clean Slate . Ik heb nog geen Tesla. Maar evengoed bedankt voor de tips. Komen me mss nog van pas maar ik hoop van niet...
 
@Clean Slate heb je al eens een cold reboot geprobeerd? In de auto blijven zitten, niet laden, op scherm power off, stil blijven zitten min 4 min en dan rem intrappen.

Ik denk dat je firmware 2018.6.1 hebt, die heeft een probleem met het verwerken van de wake-on-lan als de auto uit sleep modes komt.

Als je weer beeld hebt in de auto Tesla bellen en ze vragen de update te pushen. Ben donderdag ook in Tilburg voor de eerste en enige jaarbeurt op km-stand 50.000.... Benieuwd wat ze gaan doen want ik heb eigenlijk geen serieuze klachten, behalve wat klemmetjes vervangen ivm los paneel. Alle schroefjes nadraaien?

Edit: da’s waar, je had geen beeld dus power off in setup scherm kan je niet bij.... heb je een reboot van de console geprobeerd? Misschien triggert die een wake-up? Twee bovenste knoppen op stuur.
Ik kan die Cold Reboot nog wel even proberen, voor de rest kan ik niets met het stuur want alle knoppen en wieltjes deden het al niet meer :(
Edit: Nee mocht helaas ook niet baten, even goed super bedankt voor je tips! Overigens wel al 2018.10.4
 
Last edited:
Sinds de aflevering elke 2-3 dagen een reboot van het centrale scherm en andere grappige en minder grappige geluidseffecten gehad. Gisteren eindelijk een remote diagnose gesteld door het SeC. Conclusie: er wordt een nieuwe MCU besteld en geïnstalleerd. En de USB poort achterin wordt ook gefixed (zit naar binnen gedrukt, niet bruikbaar). Hopelijk is dan de instabiliteit voorbij en kan ik echt gaan genieten...
 
En weer doet mijn verwarming niets meer. Vorige week al niets meer gehoord van service, maar de verwarming deed het toen nog wel. Vandaag weer uitgevallen dus. Volgens SeC Amsterdam is er ergens een klein defect, of ik maar even langs wil komen. Gevraagd of zij de gemiste omzet voor hun rkening wilden nemen, maar daar had hij geen antwoord op. Ik zit op het moment op een project in Veghel, dus even naar Amsterdam kost me nogal wat tijd.
Tilburg gebeld. Die hebben geen tijd. Dus weer in de kou. Gelukkig nog geen nieuwe besteld. Die is inmiddels wel heel erg ver weg weer.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
En weer doet mijn verwarming niets meer. Vorige week al niets meer gehoord van service, maar de verwarming deed het toen nog wel. Vandaag weer uitgevallen dus. Volgens SeC Amsterdam is er ergens een klein defect, of ik maar even langs wil komen. Gevraagd of zij de gemiste omzet voor hun rkening wilden nemen, maar daar had hij geen antwoord op. Ik zit op het moment op een project in Veghel, dus even naar Amsterdam kost me nogal wat tijd.
Tilburg gebeld. Die hebben geen tijd. Dus weer in de kou. Gelukkig nog geen nieuwe besteld. Die is inmiddels wel heel erg ver weg weer.

Hoop dat het meevalt. Bij mij was een zekering defect. Om dit op te lossen moest een DCDC Converter worden vervangen!! (staat op de factuur, zij noemden het een zekering box)
Levertijd helaas een paar weken.
De eerste keer gebeurde dit februari vorig jaar. Na een paar dagen deed de verwarming het weer.
Tesla heeft toen gekeken maar kon niets vinden.
Nu wel.
Kreeg keurig een loaner ter beschikking omdat rijden in de kou geen lolletje was.
 
Hoop dat het meevalt. Bij mij was een zekering defect. Om dit op te lossen moest een DCDC Converter worden vervangen!! (staat op de factuur, zij noemden het een zekering box)
Levertijd helaas een paar weken.
De eerste keer gebeurde dit februari vorig jaar. Na een paar dagen deed de verwarming het weer.
Tesla heeft toen gekeken maar kon niets vinden.
Nu wel.
Kreeg keurig een loaner ter beschikking omdat rijden in de kou geen lolletje was.

De diagnose was op afstand te stellen. Maar ik moest wel langskomen. En dat is voor mij vaak lastig omdat ik best ver van een SeC af woon. Maar vanmorgen kreeg ik uiteindelijk een telefoontje van Tesla dat ze hem om konden ruilen en de auto op zouden halen. Het heeft wat moeite gekost, maar ik zie weer een sprankje hoop dat er toch weer iets van de oude service terug komt.