Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe lang plannen jullie je Model S te houden?

This site may earn commission on affiliate links.
Zo snel mogelijk verkopen om vervolgens een zo simpel mogelijke X te bestellen (toen ik nog mijn nokia 6021 had, en dat was totdat ik eind 2013 een smartphone kocht om mijn tesla te kunnen monitoren...was ik ook niet bezorgd om de wekelijkse updates van Samsung apple of (inmiddels) Tesla....) door een "kale" x met alleen maar dual drive en de basisopties te bestellen hoop ik weer terug naar die eenvoud te gaan....
 
Ik leef wel met AnalysiZ mee... Het tempo waarmee ik tot nu toe mee deed aan updates van Apple en soortgelijken ga ik met Tesla niet bijbenen. (Een nieuwe iPhone of iwatch is toch wat anders dan telkens een nieuwe auto...:biggrin:). Met mijn swap van de p85 naar p85d dacht ik de goede hardware te hebben voor toekomstige updates. Uuhmm... niet helemaal. En dan de verhalen die de ronde doen over andere/betere autopilot hardware die nodig zou zijn ....:confused:...? Anyway, ik zal moeten wennen aan de manier waarop Tesla nieuwe ontwikkelingen in de markt zet. Ik houd mijn p85d nog een hele lange tijd (denk ik nu). Ondanks alle verbeterpunten van een jonge organisatie als Tesla ben ik nog steeds nog nooit zo blij geweest met een auto!
 
Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik voor de "normale" S85 ben gegaan in 2013. Elke half jaar hebben we wel weer een hardware update. Ik wacht tot 2018/2019 (bijtellingsvrij) en kijk wat de markt te bieden heeft. Model 3? Misschien, maar dat zien we wel over een aantal jaar! Natuurlijk is het ook afhankelijk van mijn financiële situatie, maar ik ben wel blij dat mijn Tesla mij tot nu toe "weinig" kost.
 
Mocht de wereld stil blijven staan wil ik 'em lang houden. Desnoods na x jaar een nieuwe batterij erin en klaar voor een 2de leven. Ervan uitgaande dat de andere componenten ook nog wel even mee kunnen.
Maar goed, na de Insane mode, de Ludicrous mode en 90 Kwh batterij geeft wel aan dat er nog flink wat evolutie in zat (en zit).
 
Tot nu toe dus weinig die hem langer dan 8 jaar zullen houden blijkbaar…

Ik heb Frank en Dirk nog niet zien passeren…? Wat denken de anderen?
minimum 5 jaar. Daarna misschien naar privé en verder verhuren aan de zaak of een nieuwe model s of model 3 of misschien een grotere batterij.
dat alles valt natuurlijk weg mocht jij me een onweerstaanbaar bod doen.:wink:
 
Na 3 jaar win ik in ieder geval de weddenschap met mijn vrouw (nog nooit langer dan 3 jaar een auto gereden) maar ik tracht zeker de 5 jaar te halen. Daarna kijk ik wat de markt (zeer waarschijnlijk tesla) te bieden heeft en of de Model S nog steeds zo betrouwbaar is als nu. Eventueel een hardware update van onderdelen (batterij/elektronica) die aan vervanging toe zijn. Vraag me bijvoorbeeld af of de elektronica niet aan vervanging toe is na x jaar. Betrouwbaarheid en performance van elektronica nemen normaal na een jaar of 3 wel af.
 
Ik vrees dat er na de fiscale 5 jaren (leeftijd dan 4 jaar en een maand) zo'n 350.000km op de teller staat. En ook al gebruik ik de max. acceleratie van m'n P85 niet eens zo vaak meer, zou ik toch onmiddellijk vallen voor de ludicrous mode (of whatever dat over 2 en half jaar mag heten) mocht het financieel opnieuw mogelijk zijn een leuke bestelling te doen. Al dan niet met inruil van m'n P85, misschien toch nog wel zelf te verkopen met nog bijna 4 jaar garantie op de aandrijving... :love:
 
Planning is minimaal 5 jaar**, mijzelf overgehaald te kopen met het idee om er eerder 8 jaar mee te rijden. Het totaalplaatje (TCO) is gemiddeld over 8 jaar erg aantrekkelijk.

En eerlijk gezegd, ding is zo geweldig/goedkoop dat ik met een evt. schermhardware update en een nieuwe accu met 8 jaar * 5% meer capaciteit mijzelf nog veel langer er mee zie rijden. Voorganger was 11 jaar oud, schaamde ik mij ook niet voor.

Anders gezegd, als je ziet hoe de fiscale voordelen worden afgebouwd, moet een opvolger wel heel, heel veel beter zijn om de 5-6x zo hoge maandprijs te verantwoorden. Zie dat nog niet echt gebeuren (nee, ALL THE PLAIDS mode waarbij je met 1 sec naar 100 gaat is niet duizenden euro's per jaar meer waard).

**'moet' zelfs, voor makkelijk fiscaal verwerken, dacht ik
EDIT, 2-3x? Met die 22% over 50k+ wordt de opvolger erg veel duurder
 
Bijtelling is nooit hoger dan de daadwerkelijke kosten van je auto. Eigen bijdrage van 100% gemaakte kosten was het plan (wat stroom, onderhoud en banden).

Gelukkig ook, "De bijtelling bedraagt bij ondernemers nooit meer dan de werkelijke kosten en lasten." :)
Auto en Fiscus

Dus eerder ~250 per maand ipv 250 + de bijtelling

Wel logisch eigenlijk, die bijtelling is er om het voordeel van een zakelijke auto te belasten. Niet als een soort van straf omdat je een zakelijke auto hebt
 
22% over 50k bijtelling gaat ook voor je huidige S gelden. Ik was van plan de auto zo lang mogelijk te gaan gebruiken. Na vijf jaar naar privé. Met de Mazda ook 11 jaar gereden.
Lijkt mij niet! Vanaf moment ter naam stelling geldt vijf jaar lang het percentage van dat moment. Zelfs al importeer je een auto uit het buitenland dan geld het percentage van datum eerste tenaamstelling.