ja, als ik probeer tussen de 10 en 90% te blijven heb ik dus 80% beschikbaar. Dus 80km als de stukjes onder de 6 km per stuk blijven. Vandaag een paar iets langere ritten gereden van 20km per stuk en daalt het gemiddelde verbruik naar 300wh per km. Dus dan kan ik al verder. Dan begin ik ook al een héél klein beetje regeneratie te krijgen.
Ja, de Kona is wel echt een goedkoop aanvoelende auto, maar hoe hij met zijn stroom om gaat is echt knap. Nu rij ik met de Kona wel net zo zacht als met de Tesla, op een Kona forum lees ik ook wel mensen die gewoon met het verkeer mee rijden met minder gunstige cijfers.
Die zou ik graag willen en zou ook wel willen bijbetalen, maar er schijnt niets aan de hand te zijn met mijn accu. Er is nog een 52kWh over van mijn accu, en dat schijnt beter dan gemiddeld te zijn. Maar door de kleine stukjes, dus maximaal verwarmen van alles en nul regeneratie kom ik uit op een verbruik van 500wh per km, dus dan klopt 100km op een lading precies. Die regeneratie scheelt een paar honderd wh per kilometer, en ik denk dat ze ook nog iets hebben veranderd in de batterijverwarming of zo in één van de laatste software updates. Want vorig jaar reed ik met dezelfde stukjes en dezelfde rijstijl tussen de 200 en 250 wh per km. Verbruik is dus minstens verdubbeld (op de kleine stukjes). Misschien hebben ze het alleen bij 60's gedaan om te zorgen dat ze geen accu's meer hoeven te vervangen in de laatste twee garantie jaren.