Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
DEF4B6C6-FA7A-4A19-8C04-06ABFC6DF162.jpeg
Gisteren was het wel heel erg afwijkend. Net voor vertrek tot 100% geladen en 355 km aan range. 270 km kunnen rijden en nog 12 km over bij de SUC. Heenweg gereden met 105 km en de 66 km terug 125.

Ik zie dat ik 64 kWh gebruikt heb dus de rest is opgegaan aan verwarming etc??
 
Gisteren was het wel heel erg afwijkend. Net voor vertrek tot 100% geladen en 355 km aan range. 270 km kunnen rijden en nog 12 km over bij de SUC. Heenweg gereden met 105 km en de 66 km terug 125.

Ik zie dat ik 64 kWh gebruikt heb dus de rest is opgegaan aan verwarming etc??
Geloof dat de verwarming ergens tussen de 0 en 6 kW kan verbruiken. De S85 heeft iets van 74 kWh bruikbaar in de accu. Je hebt 64 verbruikt voor het rijden. Dus als jij 2-3 uur rijdt met verwarming aan, dan geloof ik wel dat je 10 kWh aan verwarming en eventueel de degradatie (zal ook 2 à 3 kWh zijn 3-4%) 'mist'.

Ik zie ook een consistent hoger verbruik in TeslaFi dan de auto aangeeft. TeslaFi rekent met de bruikbare capaciteit van de accu en bepaalt op basis van je SoC de verbruikte kWh (en dus neemt verwarming wel mee).
 
Geloof dat de verwarming ergens tussen de 0 en 6 kW kan verbruiken. De S85 heeft iets van 74 kWh bruikbaar in de accu. Je hebt 64 verbruikt voor het rijden. Dus als jij 2-3 uur rijdt met verwarming aan, dan geloof ik wel dat je 10 kWh aan verwarming en eventueel de degradatie (zal ook 2 à 3 kWh zijn 3-4%) 'mist'.

Ik zie ook een consistent hoger verbruik in TeslaFi dan de auto aangeeft. TeslaFi rekent met de bruikbare capaciteit van de accu en bepaalt op basis van je SoC de verbruikte kWh (en dus neemt verwarming wel mee).

Weet je zeker dat de verwarming niet meegenomen wordt in het verbruik dat je in de auto ziet?
Men rapporteer hier namelijk wel een veel hoger verbruiksgetal als de verwarming aan staat.
 
Een foto van afgelopen december, inmiddels bijna 20k verder en nog steeds 187Wh/km. Kan toch echt niet zeggen dat we langzaam rijden in onze S85 van 2013. Meestal in de drukke tijden wel relaxt en vloeiend door het verkeer ipv jakkeren op die verwaarloosbare stukjes. Het rempedaal raak ik op inparkeren na echt niet aan en ook de Climate control staat zoveel mogelijk uit.
En stiekum vind ik het zo vloeiend mogelijk rijden, in de drukte, met zo min mogelijk (optrek/afrem) input de leukste sport.
 

Attachments

  • IMG_20181215_103304.jpg
    IMG_20181215_103304.jpg
    270.5 KB · Views: 91
Een foto van afgelopen december, inmiddels bijna 20k verder en nog steeds 187Wh/km. Kan toch echt niet zeggen dat we langzaam rijden in onze S85 van 2013. Meestal in de drukke tijden wel relaxt en vloeiend door het verkeer ipv jakkeren op die verwaarloosbare stukjes. Het rempedaal raak ik op inparkeren na echt niet aan en ook de Climate control staat zoveel mogelijk uit.
En stiekum vind ik het zo vloeiend mogelijk rijden, in de drukte, met zo min mogelijk (optrek/afrem) input de leukste sport.
En ik maar denken dat ik het met mijn 198 ook niet verkeerd deed:)39VD%S+4SBWGzBOtiRmwNw.jpg
 
Een foto van afgelopen december, inmiddels bijna 20k verder en nog steeds 187Wh/km. Kan toch echt niet zeggen dat we langzaam rijden in onze S85 van 2013. Meestal in de drukke tijden wel relaxt en vloeiend door het verkeer ipv jakkeren op die verwaarloosbare stukjes. Het rempedaal raak ik op inparkeren na echt niet aan en ook de Climate control staat zoveel mogelijk uit.
En stiekum vind ik het zo vloeiend mogelijk rijden, in de drukte, met zo min mogelijk (optrek/afrem) input de leukste sport.

Je bedoelt meer dan 219k verder als ik naar het plaatje kijk?
 
Ik rijd mijn S100D sinds eind december, gemiddeld nu 225, was 232 een maand terug. Nu op 19" zomerbanden doe ik mijn dagelijkse ritjes V'burg - R'dam centrum bij 8 celcius alweer op 175Wh/km, dat is iets beter dan mijn vorige P85 presteerde. Benieuwd wat het jaarrond wordt.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Gisteren m'n zuinigste rit *ever* gehad. Wel met max 90km/h gereden. Ik werd geinspireerd door ome Bjorn z'n Raven test. Relatief korte rit van 40km met een gemiddelde snelheid van 61 km/h en een gem. buitentemperatuur van 30.2 graden. Ik blijf dan toch steken op 'maar' 168Wh/km. Op bepaalde vlakke stukken was het 154Wh/km dus was de rit langer geweest dan was het zuiniger maar die 154Wh/km lijkt wel een beetje de ondergrens te zijn bij 90km/h. Let wel, ik rij met 21" stofjes.
 
Eens even nieuw leven in blazen dit topic.

Heb Tesla S LR.
Nu 1200 km gereden, 290 kWh en gem. 241 wh/km.
Woon werkverkeer is 10 km: 1 km van en naar "N-weg", paar stoplichten. die 10 km kost mij 20-22 km range.
Daarnaast een stuk of zes wat langere trajecten van zo'n 90 km gereden

Ik weet het is beetje koud en vochtig. En nee, ik scheur absoluut het teer niet van het plaveisel.
Maar vind range c.q. verbruik toch tegenvallen.
Is dit terecht of zijn bovenstaande getallen cfr. verwacht mag worden?