Xfrank
Well-Known Member
Wat was je snelheid? Ik zie dat de AC uit staat?
ja, ik had de AC uit gezet (alle beetjes helpen, dacht ik)
snelheid was hier 75-80km)uur waar 90 mocht
het gaat er ook een beetje bergaf denk ik
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat was je snelheid? Ik zie dat de AC uit staat?
Wat ik mij nu al een eeuwigheid afvraag: is het eigenlijk normaal dat mijn verbruik de eerste +- 5 à 10 km echt fenomenaal (50-100%) hoger ligt dan de rest van de rit ? En indien dit normaal en altijd het geval is: why oh why houdt die 'trip energy consumption estimation' pagina (weet niet hoe die weer heet - je weet wel, dat tweede tabblad in je energy tab, hetgeen ook gebruikt wordt om een voorspelling te doen van hoeveel je bij aankomst hebt) daar dan geen rekening mee ? Die voorspelling is gewoon altijd, keer op keer, veel te optimistisch, terwijl mijn algemeen gemiddeld gebruik, na die piek bij de start, toch altijd rond de typical range ligt.
Valt me ook op dat het verbruik de laatste tijd lager is, als voorheen, terwijl mijn rijgedrag niet is veranderd. Zou dat enkel door het weer komen, is het verbruik echt afgenomen of worden voor gefopt?Ik heb de afgelopen 2 weken serieus veel km gemaakt. Groningen, Rotterdam, etc. Ik gok zo'n 2500km in NL.
Mijn verbruik ligt nu al de hele tijd op 190Wh/km terwijl ik grote afstanden 120km/h rijd.
Valt me ook op dat het verbruik de laatste tijd lager is, als voorheen, terwijl mijn rijgedrag niet is veranderd. Zou dat enkel door het weer komen, is het verbruik echt afgenomen of worden voor gefopt?
Zou ik in eerste instantie ook zeggen, maar ik kom nu prima onder de 200 (gemiddeld), terwijl mijn gemiddelde over 54.000 km rond de 220 ligt. Vorig jaar in de zomer met ongeveer dezelfde temperaturen lukte me dit absoluut niet. Klaag er verder niet over. Vind het prima.:smile:We kunnen het voor 99% aan het weer toeschrijven. Hogere temperatuur leidt tot behoorlijk lager gebruik, zelfs met airco aan. Als je maar rijdt natuurlijk. Airco aan bij stilstand geeft natuurlijk oneindig hoog verbruik per kilometer zoals iemand op het forum al opmerkte
Zou ik in eerste instantie ook zeggen, maar ik kom nu prima onder de 200 (gemiddeld), terwijl mijn gemiddelde over 54.000 km rond de 220 ligt. Vorig jaar in de zomer met ongeveer dezelfde temperaturen lukte me dit absoluut niet. Klaag er verder niet over. Vind het prima.:smile:
Dat is ruimschoots gecompenseerd door Loek en de rit terug..:biggrin:Ik denk dat de road-trip in Mei ook veel gedaan heeft voor je rechtervoet:wink:. Door rustig achter Hans, Maarten etc. te rijden heb je gewoon wat "200" training gehad.
Ivm verbruik, als ik niet mis ben zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn van de sleep torque die geintroduceerd bij de laatste FW upgrade. Ik merk hier ook een daling in verbruik op mijn lange afstanden. hieronder een snippet uit de wiki. Lijn ivm torque in BIG fontsize
Version 6.2 (v2.4.249)
- June 16, 2015 (2.4.249)
- May 30, 2015 (2.4.239)
- More aggressive regen for P85d - more like Classic p85
- Possibly Torque sleep activated for European Model S (Have the lowest consumption in a P85D ever - 165 wh/km)
- Battery main contactors opening (disabling High Voltage) now in sequence (Ground then Positive or the opposite) instead of together.
- May 29, 2015 (2.4.238)
Wat houdt torque sleep in en waarom is het gunstig voor het verbruik?
135 op Cruise over de A8 tussen Cannes en Frejus.........
Speciaal voor Willem uiteraard! :biggrin:
Kijk eens aan. Weer een nieuw lid. Welkom!
Mooie getallen, blijkt meer weer eens wat zomerse temperaturen en een lichte voet doen voor het verbruik.