Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dat lage verbruik is nu allemaal niet zo moeilijk. Dit weekend weer 164Wh/km gemiddeld over 260km. Haarlem -> Schiphol -> Amstersfoort -> Middelburg. Geen enkel probleem en gewoon 100 ~ 120km/h gereden.

Al die lagere gebruikers rijden 19"
Ikzelf 21"

Qua onderstaande kan ik me voorstellen dat dit al eens is gebeurd.

Mijn beste verbruik ligt rond de 184WH/km als ik netjes rij met een snelheid van 105 km/uur.
Nu wordt je het al verteld als je de T aanschaft dat 19 of 21" echt iets uitmaakt.


Ik zou wel eens met een aantal leden een test willen rijden bijvoorbeeld op de A2, is toch ruim en om beurten paarsgewijs 10 km te rijden en onderweg het gebruik te meten!

Kwestie van de condities qua uitvoering vastleggen zodat de juiste vergelijkingen worden gemaakt.
Denk hier ook aan de bandenspanning en merk banden.
 
Ik heb de spreadsheet en de opzet van vorige keer nog wel.
We hebben toen zes metingen gedaan en zijn geëindigd met koffie en appelgebak.
Kunnen we nog wel een keer doen. Dan kunnen we het vergelijken met de vorige keer.
Ik wil het eindpunt met de koffie en appelgebak wel weer beschikbaar stellen.:smile:
Voorstel: zondag a.s. of zondag 2/8?
 
Vandaag een uitstapje gedaan en mijn vrouw laten rijden. Tijdens het rijden heb ik me wat met de kinderen bezig gehouden en begon mijn vrouw er een sport van te maken om boven het het verbruik van wat de navigatie aangeeft te blijven. Dit is het resultaat:

6a8bcf07477feb637a096b7d210e2baf.jpg
c52b50019472de78694889eeeeb6480b.jpg