You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het voorverwarmen telt inderdaad niet mee in het verbruik. De kachel zie je sowieso nooit in je verbruik terug.Ik heb een enkele lader en ik laad op 16A waar mogelijk. Maar gezien ik thuis maar 3x25A heb, zet ik 'm vaak op 13A, zodat ik per fase voldoende overhoud voor o.a. een vaatwasser.
Als ik er zo over nadenk begin ik eigenlijk een beetje het vermoeden te krijgen dat een groot verschil 'm in het voorverwarmen aan de stekker zit. Ik weet niet of de Tesla dat meerekent in het verbruik? Maar in mijn grafieken zie ik echt vaak nog wel 1 (soms zelfs bijna anderhalf) kWh verdwijnen puur voor het voorverwarmen, dus dan is hij al volgeladen.
Ik heb de Tesla ook nog niet zo lang natuurlijk, dus heb alleen nog het koude weer meegemaakt
Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn laadpunt dat ik op max 3x24A (just to be sure) heb laten instellen, terwijl de aansluiting 3x25A is (helemaal alleen voor de S) ook beter op de max 3x25A laden laten instellen ivm de efficiency?
Ik heb duo laders. Of is dat lood om oud ijzer?
Je kan beter op 16A laden.Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn laadpunt dat ik op max 3x24A (just to be sure) heb laten instellen, terwijl de aansluiting 3x25A is (helemaal alleen voor de S) ook beter op de max 3x25A laden laten instellen ivm de efficiency?
Ik heb duo laders. Of is dat lood om oud ijzer?
Als het koud is en ik rij net weg dan zie je duidelijk dat er een aanzienlijk stroomverbruik is als je stil staat voor het stoplicht. Als je vervolgens de kachel uit zet ziet je de oranje verbruikswijzer direct zakken. Het zou mij daarom niet verbazen als dit toch meegerekend zou worden maar weten doe ik t niet.Het voorverwarmen telt inderdaad niet mee in het verbruik. De kachel zie je sowieso nooit in je verbruik terug.
Het voorverwarmen telt inderdaad niet mee in het verbruik. De kachel zie je sowieso nooit in je verbruik terug.
Ik geloof dat de kachel wel 10kw kan trekken. Zet hem maar eens op HI..
Klopt. Op standje "HI" gaat er bij mij gewoon de bijna volledige 11kW naar toe 's ochtends. En dan wordt er dus niet geladen
Ach, iets zwaardere rechtervoet...:wink:
Ok, dus vast in de sneeuw komen te staan geeft je afhankelijk van je overgebleven range maar een paar uur warmte...... Oei. Dikke sokken dan maar meenemen
Ik zou eigenlijk eens moeten zien te meten wat het verschil is, dan kan ik kijken of ik het ervoor over heb. Als het uiteindelijk bijv. om een half procent gaat, vind ik het niet zo heel significant nog. Het lastige is dat de vaatwasser ook regelmatig 's nachts z'n ding doet en dan wordt het met een 25A fase net een beetje krap (of zelfs teveel) om op 16A te laden.Het voorverwarmen telt inderdaad niet mee in het verbruik. De kachel zie je sowieso nooit in je verbruik terug.
Maar ik weet niet hoe efficiënt de Model S zijn laders zijn op 13A, maar 16A zou beter zijn. Wellicht zo instellen dat hij enkel in de nacht laad en dan op 16A? Met alle omvormers (wat een lader eigenlijk is) is bijna altijd de stelregel dat hoe dichter bij je hun maximum komt, hoe beter het rendement is.
Apart. Is de accu dan ook gewoon koud, of is er bijv. recent mee gereden? Want mijn accu was wel echt koud, het had vannacht gevroren en de auto stond al 12+ uur stil. Ik kan me ergens wel voorstellen dat het beter is voor de accu om 'm dan eerst iets te verwarmen, voordat hij echt goed opgeladen wordt.Ook als het koud is laat ik meteen op 48km/u met 3x16A volgens mijn app
Ook als het koud is laat ik meteen op 48km/u met 3x16A volgens mijn app