Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
het komt wel. En... zo levensnoodzakelijke dingen zitten er nu ook weer niet in.
Groter lettertype voor de tijd en de km. hill assist,... en wat leuke radio , home en work locoatie (laat dat nu de enige locaties zijn die ik toevallig goed weet te vinden)
oh ja, ik heb natuurlijk de luchtvering niet! is het DAT dan misschien?:wink:
 
Hier staat de update ook klaar. Op zich is dat wel vreemd, want 5.9 is vorige week door SC Amsterdam uitgevoerd. Dat zou betekenen dat er nog een kleine bugfix in de nieuwe release zit.

Ik hoop dat ze nog even naar de Rdio implementatie gekeken hebben. Bij iedere zoekactie komt ie nu terug met een aantal treffers. Als ik er daar 1 van aanklik begint er iets anders te spelen. Je zoekt Pink Floyd, The Wall en na aanklikken van het plaatje hoor je Queen (of de volgende keer weer iets anders). Het lijkt er op dat hij een station vindt waar in het verleden Pink Floyd gedraaid heeft.

De andere verklaring is dat het te ingewikkeld voor me is en ik gewoon niet in staat ben om te begrijpen hoe dit werkt. Dan zou ik het op prijs stellen als ze ergens een korte instructie op kunnen nemen... ;-)

Dat Rdio heb ik ook nog niet helemaal door. Zoek je een song, zeg Suburbia van Pet Shops Boys, dan vindt-ie er een heleboel, allerlei varianten, en is het raden welke je moet hebben.

En als de song afgelopen is, gaat-ie verder met allerlei andere groepen uit die tijd/genre (Depeche Mode, Erasure en zo). Dat is best wel leuk om doorheen te klikken, maar liefst had ik dan nog wat andere muziek van dezelfde groep gehad als waar ik op zocht.

Ik zie ook geen mogelijkheid om direct terug te gaan naar de zoekresultaten, dat lukt alleen door op 'Browse' en vervolgens weer 'Search' te klikken (waar de oude zoekterm gelukkig nog in staat). Handig is anders, maar misschien moet ik het nog leren kennen. Of misschien moet er nog wat gefinetuned worden door Tesla.

(Yep, ik was jong in de eighties)
 
Ook nog steeds aan het wachten op 5.9 (maar ja het is Tesla en we hebben geleerd om te wachten ;-). Was vanmiddag bij het service centrum in Den Haag om een afspraak te maken voor de eerste beurt (20k) kunnen ze gelijk naar de brom kijken en het onderstel monteren. Vroeg of ze nog even 5.9 konden installeren. Gaven aan dat dat soms lang kan duren (2 uur). Omdat ik op doorreis was maar laten schieten maar baalde wel een beetje.

Vreemd verhaal, de download (middels Tesla Service laptop) kost 5 minuten dan kun je weer verder.
10 minuten later presenteert de update zich net als bij een OTA update. Installeren kun je dus doen wanneer het je uitkomt.
 
gisterenmorgen update gekregen, gisterenavond geladen en vandaag eerste lange rit.

dankzij het verlaagde chassis vandaag +/- 8% minder verbruik.
de schaal van de kph-teller vind ik minder geslaagd, deze is nu volledig lineair.

op-regelen van de laadstroom gaat langzamer, duidelijk om een mogelijke overbelasting beter te detecteren.