Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Blijkbaar alweer een nieuwe update.
Info van @Ingineer

2.34.100 updated the following systems (from 2.32.100):

CID (Center Display)
IC (Instrument Cluster)
Gateway
Battery Management
Charge Port
Drive Inverter(s)
Audio DSP
Parking Brake
i-Boost

... wat is i-Boost?

Ik sta een aantal updates achter.
 
I-Boost is het (door Bosch geleverde) elektrisch aangestuurde remsysteem. Dit is nodig voor het functioneren van de verschillende boordsystemen die de auto (extra) willen doen remmen, naast het rempedaal. Zit (dus) niet in Classics.
 
Heb sinds een aantal weken ook last van het wegvallen van de muziek, zowel Spotify als internet radio. Ook webpagina's laden langzaam. Meerdere resets hielpen niet. Zijn we misschien met z'n allen door onze gezamenlijke mobiele data bundel heen? :D

Ik heb een paar snelheidstests gedaan en kwam steeds maar tussen de 100 en 150 kbps uit bij volle 3G verbinding (Spotify/internetradio niet in gebruik). Lijkt me een beetje weinig voor het gelijktijdig streamen van muziek, navigeren en bekijken van websites.

Helaas heb ik geen vergelijkingsmateriaal wat de snelheid voorheen was. En ik weet dus ook niet of de browser misschien een eigen limiet heeft (bijv. om de muziek niet te verstoren).

View attachment 190462

Nog even een opvolging over mijn eerdere bericht m.b.t. de trage internetverbinding die ik had.
Het bleek geen software probleem te zijn, maar iets met de simkaart.
Deze is inmiddels vervangen en ik zie nu weer normale snelheden:

image.jpeg
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
158 kbyte/s moet ruim voldoende zijn voor streaming audio. Ik weet niet de exacte bitrate van TuneIn, maar de meeste streams zijn +/- 128 kbps (kilobit/s), dus dat is zo'n 16 kbyte/s. Je hebt met 158 dan ruim voldoende over om ook nog een buffer op te bouwen.
 
  • Love
Reactions: Ipe