Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ook nieuw is: het unlocken van je laadkabel. Voordat iedereen gaat zoeken:
Ging dat in het verleden via: naar de auto lopen en zorgen dat de deurgrepen gepresenteerd worden of de achterklep geopend wordt en dan twee keer snel op het dak van de keyfob drukken,
gaat dat nu (na deurgrepen presenteren of achterklep open) door: de achterklep op de keyfob twee seconden ingedrukt te houden (zelfde als laadklepje openen).
 
Spotify --> Top (heel mijn favorietenlijst staat al vol MegaMindy, K3, Rox en Piet Piraat nadat ik mijn kinderen even had laten doen)
Autopark --> Top, maar wel freaky de eerste keer want hij stopt pas op ongeveer 30 cm afstand van obstakels

En dan de summon lijkt me ook wel heel cool, maar voorlopig niet bij ons... Maar nu hebben we wel weer iets om naar uit te kijken.



Op de US screenshots staat: "Summon (Beta)". Dat staat er niet op de EU screenshots. Maar wij hebben dan wel Spotify��.

Waarom zou EU de 'Summon' niet krijgen?
Ik heb hier nogal een lastige garage en het zou een handig feature zijn, voor mij dan toch.

In actie:
Tesla Model S 7.1 Summon Exit - YouTube
Tesla Model S 7.1 Summon Enter - YouTube
 
Wat ook nieuw is: het unlocken van je laadkabel. Voordat iedereen gaat zoeken:
Ging dat in het verleden via: naar de auto lopen en zorgen dat de deurgrepen gepresenteerd worden of de achterklep geopend wordt en dan twee keer snel op het dak van de keyfob drukken,
gaat dat nu (na deurgrepen presenteren of achterklep open) door: de achterklep op de keyfob twee seconden ingedrukt te houden (zelfde als laadklepje openen).

Dat had ik al in 7.0
 
Hier is 'tie ook binnen. Blijkt al meer dan een uur het geval te zijn (via WiFi), dank aan het forum voor de melding! :smile:
Update: hij geeft aan dat het ongeveer 45 minuten duurt om te installeren (op mijn classic).

Ik heb hem nog niet maar heb voor alle zekerheid maar even de zuinigheidsinstellingen uitgezet en vooral "Always connected" aangezet (krent die ik ben, staat doorgaans uit ....:redface: )
 
Wat ook nieuw is: het unlocken van je laadkabel. Voordat iedereen gaat zoeken:
Ging dat in het verleden via: naar de auto lopen en zorgen dat de deurgrepen gepresenteerd worden of de achterklep geopend wordt en dan twee keer snel op het dak van de keyfob drukken,
gaat dat nu (na deurgrepen presenteren of achterklep open) door: de achterklep op de keyfob twee seconden ingedrukt te houden (zelfde als laadklepje openen).

Wat wel nieuw is: bij unlock vd auto met keyfob, stopt het laden niet meer. Fijn.
 
Heb de release notes doorgelezen en wat vooral wel prettig is ook, is dat de auto pilot restricties heel erg meevallen. Als er überhaupt een restrictie is, limiteert hij je snelheid op de geldende maximumsnelheid +10km/u. Ik zie mezelf nog niet zo snel met 60 km/u op autopilot rijden binnen de bebouwde kom, meestal ben ik met autopilot sowieso al in een relax-mode :)
 
Het kan zijn dat dat in 7.0 al werkte, maar het unlocken deed ik nog op de "oude" wijze: twee keer snel op het dak klikken.
Dat werkte in 7.0, maar nu dus niet meer met 7.1 en dan is het even zoeken hoe het dan wel gaat.

Dat is echt gek. Bij mij werkte dubbelklikken sinds 7.0 niet meer. Enkel het lang vasthouden van de trunk-knop. Ben er inmiddels wel aan gewend, en het werkt beter dan de pre-7.0 dubbelklik vindt ik.

Maar wel vreemd dat de implementatie bij de een zo kan verschillen bij de andere..... [emoji848]
 
Dat is echt gek. Bij mij werkte dubbelklikken sinds 7.0 niet meer. Enkel het lang vasthouden van de trunk-knop. Ben er inmiddels wel aan gewend, en het werkt beter dan de pre-7.0 dubbelklik vindt ik.

Maar wel vreemd dat de implementatie bij de een zo kan verschillen bij de andere..... [emoji848]

+1.

Ik gebruikte standaard de 'dubbelklik', en was teleurgesteld dat dit in V7.0 niet meer werkte.
Tot het forum de oplossing bracht : 'long click.'