Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Feature, nu lang drukken op "kofferklep" van de keyfob.

Inderdaad! Redelijk stupide dat ik dat zelf niet bedacht/geprobeerd had.
Ik gebruikte die functie al wel om het klepje open te doen. Werkt dus ook voor vrijgave.

Op zich beter dan de vorige want het overkwam mij nog wel eens dat je na starten oplaadsessie en sluiten van de deuren nog even snel wat uit de auto wilde halen waarbij dan direct de laadsessie weer onderbroken werd (door klikken bovenop).
Daar zijn we nu vanaf.

Is deze functie shift van de FOB ook expliciet genoemd bij introductie 7.0/7.1?
 
Is versie 2.11.54. Die staat ook op mijn MS die ik vrijdag opgehaald heb. Maar zie nergens de mogelijkheid om Summon te starten. Moet toch in de app staan?? Of moet je dat ergens in instellingen activeren. Zal zo eens door de menu's lopen.
cf52b5f2934e477064fb43f4b1f0c931.jpg
 
Is versie 2.11.54. Die staat ook op mijn MS die ik vrijdag opgehaald heb. Maar zie nergens de mogelijkheid om Summon te starten. Moet toch in de app staan?? Of moet je dat ergens in instellingen activeren. Zal zo eens door de menu's lopen.

Ik heb begrepen dat de summon-functie nog niet goedgekeurd is in Europa en dat de reden is dat het nog niet mogelijk is om deze te gebruiken.
 
Klopt, alleen zijn we intussen 4 weken verder sinds het begin van de uitrol van 7.1 en heeft het bij een gelijkaardig scenario bij de autopilot (release 7.0) slechts 2 weken geduurd vooraleer er goedkeuring was voor Europa.

Mijn inziens kan die goedkeuring voor elk moment zijn, dus daarom kijk ik niet op als de eerste Europese summon-versies heel binnenkort worden gesignaleerd.



Ik heb begrepen dat de summon-functie nog niet goedgekeurd is in Europa en dat de reden is dat het nog niet mogelijk is om deze te gebruiken.
 
Hier gisterenavond ook 2.12.22

Volgens mijn vrouw stond de Tesla "de hele tijd" met alle verlichting aan op de oprit.

Ik denk zelf dat het wellicht slechts de 2 minuten was, toen hij gereed was, op dat moment kwam ik namelijk zelf weer bj de auto.

Maar het zag er inderdaad een beetje vreemd uit, dat hij s'avonds onbeheerd een tijd het huis van de overburen in de schijnwerpers zet..
 
SEC bevestigt dat deze update een bug fix is "voor de verbruiksmeter".

En inderdaad zijn de tripmeters consistent, en lopen beide iedere minuut weer een minuut verder en komt er iedere 0,1 km ook inderdaad 0,1 km bij. Ook de verbruiksmeter loopt weer zoals het hoort.

Wel ruim drie maanden op moeten wachten.
 
Had m graag gehad vanavond... Nu van -1% naar -6% in 30km met nog 135 km te gaan durfde ik t daardoor niet aan om rustig naar huis te rijden. Op naar Zevenaar [emoji16] 30km omrijden

Dit was toch de energy voorspeller (bolletje op lijntje). Daar is volgens mij niets mee mis geweest. 30 km omrijden plus laadtijd is best veel. Met desnoods 80 km/uur had je het gehaald en was je veel eerder thuis, denk ik.