Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Breedte Garagedeur

This site may earn commission on affiliate links.
Andere vraag: is er nog een uitdaginkje mbt de bredere achterkant? Of is dat voor krapparkeerders zoals Hans en Jan geen probleem?

Een probleem is het niet maar de brede heupen van de S vergen inderdaad ook de nodige aandacht. :rolleyes:
Van zodra ik voorbij de garagepoort ben klap ik de spiegels terug uit zodat ik kan zien dat de heupen er aan beide kanten netjes doorheen gaan.
Op voorwaarde dat je je mooi recht voor de garagepoort kan plaatsen alvorens je binnen begint te rijden gaat dat altijd goed.

- - - Updated - - -

En als hij eenmaal binnen staat is eruit rijden vanzelf ok als ik maar geen stuurcorrecties doe. Al lang blij dat alleen deze opening (is de helft want twee schuifdeuren) smal is. Eenmaal binnen is het een kleine balzaal.

Eenmaal binnen zijn stuurcorrecties bij mij absoluut uit den boze (of ze moeten minimaal zijn). Ik zou eens moeten meten wat de binnenruimte is maar de achterdeuren kunnen niet ver genoeg open om daar nog in of uit te geraken en het raam van de bestuurder moet naar beneden om uit te kunnen stappen. Aan de voorkant van de wagen hangen links fietsen tegen de wand en ik heb ongeveer 2 a 3 cm tussen de fietsen en de zijkant van de wagen. Eens ik binnen ben wordt het dus nog erger. :scared:
 
....
Eenmaal binnen zijn stuurcorrecties bij mij absoluut uit den boze (of ze moeten minimaal zijn). Ik zou eens moeten meten wat de binnenruimte is maar de achterdeuren kunnen niet ver genoeg open om daar nog in of uit te geraken en het raam van de bestuurder moet naar beneden om uit te kunnen stappen. Aan de voorkant van de wagen hangen links fietsen tegen de wand en ik heb ongeveer 2 a 3 cm tussen de fietsen en de zijkant van de wagen. Eens ik binnen ben wordt het dus nog erger. :scared:

Zoiets? :biggrin:

 
Last edited by a moderator:
Ik rij dagelijks door een poort met een kleine 5cm langs elke kant (uitgeklapte spiegels). Heb nog nooit gemeten hoe breed de doorgang precies is. Persoonlijk vind ik het makkelijkste om achterwaarts erdoor te rijden. Mocht je in de buurt van Gent komen mag je altijd eens komen oefenen ;-)

Spiegels even inklappen gaat ook wel maar vind ik in mijn persoonlijke situatie niet handig. Na de doorgang moet ik een een kleine bocht maken. Aangezien de achterkant van de wagen ook vrij breed is hou ik die graag in het oog. Even iets te snel aan het sturen draaien = carosseriewerk. En daar bedank ik liever voor.