Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hier en daar wat last gehad van plaatsvervangende schaamte, maar Elon is een held. Welke CEO van zo'n groot bedrijf (20 miljard marktwaarde) gaat onvoorbereid op een podium staan en luistert naar en, waar mogelijk, beantwoordt iedere klantenvraag zo eerlijk en volledig mogelijk? Over prioriteiten stellen gesproken, petje af hoor!

En ja, al die Tesla's, wat gaaf!

Ps: had je in de buurt van het service center geparkeerd en stond het laadklepje van je Tesla open? Sorry. Ik wilde de bediening die fuzzylogic heeft gemaakt aan een vriend laten zien, gedemonstreerd op mijn eigen Tesla, maar het bereik is wat groter dan ik had verwacht. :)




hmmm vandaar dat mijn chargeport Open was.......
 
Is het dan de bedoeling dat we de accu gratis opladen bij de supercharger en daar vervolgens mee naar huis rijden om het huis van stroom te voorzien:confused:.
Kan me voorstellen dat Tesla geen tijd gaat verspillen om dat mogelijk te maken:wink:.

Zo had ik het nog niet bekeken. Als ik dit vanmiddag had geweten, had ik die vragenstellers hierover wat meer bijval gegeven. Met 100 superchargers in Europa alle huizen voorzien van energie!

Maar alle gekheid op een stokje: terecht dat hier geen prioriteit aan gegeven wordt.

overigens vond ik de optie die ik tijdens de borrel hoorde om Tesla-to-Tesla energie over te dragen geen verkeerde. Dat zou niet te moeilijk moeten zijn. Prettig wanneer je ergens strandt en een forumlid kunt vragen om even wat energie over te hevelen...
 
Last edited:
Voor de volgende keer lijkt het mij verstandig dat Tesla van te voren de vragen even checkt. Ja dat is een stuk minder spontaan. Maar de werkgroep auto naar grid kreeg zo wel erg veel spreektijd. En ik weet dat de auto het goed heeft gedaan onder ZZP-ers maar om nu allemaal je visitekaartje aan Elon te willen geven is ook wel te veel van het goede.

Was inderdaad af en toe genante vertoning zo met de vragen, veel bekrompen eigenbelangen...

Misschien zou een compromis tussen te spontaan en te voorgekookt zijn om een ervaren Master of Ceremonie te hebben met regie over de microfoon, die suffe vragen, shameless plugs, herhaling van vragen, en gasten die moeilijk maat kunnen houden met op de voorgrond treden (hallo Vincent Everts) kan afkappen.

Anyway, erg leuk om Elon een keer in levende lijve gezien te hebben, en om een flinke handvol forumleden hier de hand te schudden! :smile: Mijn livestream ontmaagding slaagde gedeeltelijk: audio was aardig te horen, video was nivootje 1998. Toch nog zo'n 70 live-mee-kijkers met de stream van over de hele wereld.
 
tof om al die gekende gezichten terug te zien.
@Dirk, Nogmaals bedankt voor de aangeboden lift naar Amsterdam. Fijn u te hebben leren kennen. Hier is de stemming een stuk minder dan deze middag (mijn dochter haar hondje is hier deze avond voor de deur doodgereden)
@Merijn, bedankt voor de fijne attentie. ik ga ze nu uit drinken!
 
foto.JPG


Hebbes!
Wij hebben nu ook een Signature Edition...... :biggrin:
 
Is het dan de bedoeling dat we de accu gratis opladen bij de supercharger en daar vervolgens mee naar huis rijden om het huis van stroom te voorzien:confused:.
Kan me voorstellen dat Tesla geen tijd gaat verspillen om dat mogelijk te maken:wink:.

Waar het hier om gaat is dat de accu van de Tesla en andere elektrische auto's gebruikt kan worden als buffer voor het elektrische netwerk. De vraag naar elektriciteit schommelt en het kost geld om pieken en dalen op te vangen. Om een voorbeeld te geven: 's Nachts, als de vraag en prijs laag is, sla je energie op in de auto. Overdag, als elektriciteit duur is, lever je terug aan het netwerk. Het verschil in prijs is voor de eigenaar van de Tesla.

Volgens mij ziet Elon meer in stationaire accu's.
 
we proeven later nog wel van het gerstenat.
Thx !

ok, het zullen dan toch niet de twee Orval's zijn, want die zijn al op. (Merijn, ja kan het leeggoed komen afhalen:wink:)

- - - Updated - - -

View attachment 42323
Dit doet me er aan denken dat ik ooit eens zware ruzie gehad heb met mijn echtgenote, nadat ze met haar maskara een streep op de zonneklep had gezet.:wink:
en nu is iedereen er enorm blij mee!:smile:
 
Waar het hier om gaat is dat de accu van de Tesla en andere elektrische auto's gebruikt kan worden als buffer voor het elektrische netwerk. De vraag naar elektriciteit schommelt en het kost geld om pieken en dalen op te vangen. Om een voorbeeld te geven: 's Nachts, als de vraag en prijs laag is, sla je energie op in de auto. Overdag, als elektriciteit duur is, lever je terug aan het netwerk. Het verschil in prijs is voor de eigenaar van de Tesla.

Volgens mij ziet Elon meer in stationaire accu's.

Het is veel belangrijker dat je ervan uit kunt gaan dat je de energie die je (overdag) nodig hebt om te rijden gedurende de nacht kunt laden. Dat is wat Elon bedoelde met prioriteit: Ervoor zorgen dat de auto doet en kan wat je van een auto verwacht in plaats van met een klein team veel aandacht te besteden aan leuke, wellicht best zinvolle nevenfuncties.
 
Het is veel belangrijker dat je ervan uit kunt gaan dat je de energie die je (overdag) nodig hebt om te rijden gedurende de nacht kunt laden. Dat is wat Elon bedoelde met prioriteit: Ervoor zorgen dat de auto doet en kan wat je van een auto verwacht in plaats van met een klein team veel aandacht te besteden aan leuke, wellicht best zinvolle nevenfuncties.

Tweeledig. Ja, Elon wil nu vooral aandacht besteden aan het goed laten functioneren van de auto (hulde!). Maar dat neemt niet weg dat er ruimte is voor de inzet van accu's die buffers zijn in de energievoorziening. Maar moet je daar de accu van een auto voor gebruiken, of losse accu's die je in de grond of een schuur plaatst. Wat ik bedoelde is dat Elon neigt naar dat laatste. En daarmee staat dat hele verhaal los van de automaker Tesla.
 
Ik heb hier en daar wat last gehad van plaatsvervangende schaamte, maar Elon is een held. Welke CEO van zo'n groot bedrijf (20 miljard marktwaarde) gaat onvoorbereid op een podium staan en luistert naar en, waar mogelijk, beantwoordt iedere klantenvraag zo eerlijk en volledig mogelijk? Over prioriteiten stellen gesproken, petje af hoor!

^^^^ Dit! Kun je je voorstellen dat je gewoon even in een zaaltje aan de CEO van (vul automerk in) kunt vragen wanneer (vul je euvel in) nou eens opgelost wordt? En dat die CEO dan gewoon met serieuze blik zegt: ow ja, klopt, over een week of twee wordt dat opgelost.

Dit staat dan ook weer zo ontzettend haaks op de ervaringen die anderen weer hebben dat de Tesla organisatie niet of te weinig of niet goed communiceert of onbereikbaar is...

Was interessant verder, ook veel mensen herkend en een enkele gesproken (sorry de meesten kennen mij niet want ik schrijf hier niet veel - lezen wel).

Ik heb trouwens een idee: zouden we de auto niet kunnen gebruiken in een vehicle to grid systeem :rolleyes: (ik duik achter de bank nu...)

En serieus: dat is natuurlijk best een leuk idee, maar als je ziet hoeveel moeite het kost om überhaupt al te zorgen dat er elektronen fatsoenlijk in die accu terechtkomen... Ik wil dan nog niet weten hoeveel hordes je moet nemen om die elektronen weer uit je accu te krijgen zonder dat de boel plat gaat. En dan ook dat alles nog eens veilig werkt in al die verschillende netten in verschillende landen, in combinatie met de zonnepaneeltjes, de micro WKK's etc en alle mogelijke combinaties waar je van tevoren niet aan kunt denken... Balen, auto afgefikt omdat je smart grid iets raars deed... Dat is een veel moeilijker probleem om goed op te lossen dan het lijkt, denk ik. En een flink risico ook...

- - - Updated - - -

Tweeledig. Ja, Elon wil nu vooral aandacht besteden aan het goed laten functioneren van de auto (hulde!). Maar dat neemt niet weg dat er ruimte is voor de inzet van accu's die buffers zijn in de energievoorziening. Maar moet je daar de accu van een auto voor gebruiken, of losse accu's die je in de grond of een schuur plaatst. Wat ik bedoelde is dat Elon neigt naar dat laatste. En daarmee staat dat hele verhaal los van de automaker Tesla.

De spijker op z'n kop IMHO.
 
Ik heb hier en daar wat last gehad van plaatsvervangende schaamte, maar Elon is een held. Welke CEO van zo'n groot bedrijf (20 miljard marktwaarde) gaat onvoorbereid op een podium staan en luistert naar en, waar mogelijk, beantwoordt iedere klantenvraag zo eerlijk en volledig mogelijk? Over prioriteiten stellen gesproken, petje af hoor!

En ja, al die Tesla's, wat gaaf!

Ps: had je in de buurt van het service center geparkeerd en stond het laadklepje van je Tesla open? Sorry. Ik wilde de bediening die fuzzylogic heeft gemaakt aan een vriend laten zien, gedemonstreerd op mijn eigen Tesla, maar het bereik is wat groter dan ik had verwacht. :)

Inderdaad, had ook last van plaatsvervangende schaamte. Verder soms mensen die vragen naar de bekende weg.
Petje af ook voor Elon's geduld met die zaken.
Vond het wel jammer dat hij niet 'iets' te melden of in petto had voor de Nederlanders.

Maar je hebt wel een puntje van zijn communicatie gemist. Namelijk dat het helemaal niet zo'n enorm groot bedrijf is. (de overdreven koers van het aandeel maakt het bedrijf echt niet groter).
Zijn punt: ja er zijn heel veel goede ideeen over wat er verbeterd en/of toegevoegd kan worden, maar daar hebben we eenvoudigweg de resources niet voor. (en dus al helemaal niet voor grid geneuzel...)
 
Maar je hebt wel een puntje van zijn communicatie gemist. Namelijk dat het helemaal niet zo'n enorm groot bedrijf is. (de overdreven koers van het aandeel maakt het bedrijf echt niet groter).

Nee hoor, daar ben ik mij volledig van bewust. :) De waarde is slechts een nummer, makkelijk te gebruiken in een vergelijking. Het is een indicatie van waar hij mee bezig is. Iets wat nog grootser is dan diezelfde waarde. Voor hemzelf is Tesla een manier om de wereld sneller aan de elektrische auto te krijgen. Het financieel slagen van Tesla zelf is van ondergeschikt belang. Denk ook aan de reden waarom Space-X bestaat (kolonisatie van Mars). Elon is bezig de mensheid verder te helpen, en 'wij' reageren daarop door hem kneuterige vragen te stellen. We're not worthy, is het gevoel dat ik erbij krijg.

En ik vond het ontzettend gaaf om er vandaag bij te zijn. Dit herinner ik me over 40 jaar nog steeds.