Mijn vrouw vindt dat ik beter rij dan als Elon rijdt. (zo noemen wij AP ). Ik heb nog wel echte remacties en plotselinge snelheidsverminderingen. Ook lane changes onder 110 km/uur doe ik soepeler daarboven doet Elon het ook best goed.Ik herken dit niet, althans niet op de rijksweg / prov.weg.
Als het heel erg druk is op de snelweg (icm hoge snelheid & rijbaanwisselingen) dan rij ik ook vaak zelf (maar dat zegt meer over (re)acties van andere weggebruikers!)
Ik twijfel overigens geen moment aan jou ervaringen!
Ik twijfel wel eens aan de instellingen (vb: volgafstand niet op 1 zetten), staat van ruitenwissers (bij mij -> oude ruitenwissers -> waas -> AP/FSD meer "twijfelen") maar ook wel aan de sensoren op de auto's zelf (radar/US-sensoren/camera net niet optimaal gepositioneerd of afgesteld?).
Er lees af en toe opvallend grote verschillen in AP/FSD ervaringen. Soms heeft dat overduidelijk te maken met verwachtingspatronen. In 2019 had dat ook zeker nog met de software te maken (m'n vrouw zat toen erg onrustig in de auto als ik op AP/FSD door verkeer bewoog). Vooral in 2020 zijn er echt wel grote stappen gemaakt waardoor m'n vrouw zelfs op het punt kwam om te vragen of ik op FSD kon rijden zodat ze lekker kon slapen tijdens een lange vakantierit
Slingeren bij een groepje vrachtauto's en reageren op onderbrekingen in de rechter streep op de weg maakt Elon niet altijd comfortable.
Ik wacht met smart op verbeteringen. Maar gebruik het veel op de snelweg en 80 km/wegen. TACC nog veel meer want ik heb zeker op 50 km wegen moeite om de snelheid te houden. Snelheid houden doe ik vaak op mijn gehoor, maar dat werkt slechter bij een Tesla.
Ik heb zeker in het begin ook gezegd dat ik graag standaard CC als extra optie zou willen. Dit zou ik nog steeds niet erg vinden als die optie er zou komen. Ik verwacht niet dat dat zo is.