Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
De dag van vandaag belooft in ieder geval weinig goeds:

Pre-Market : 194.50 Down 18.30 (8.60%) 7:32AM EST - Nasdaq Real Time Price

Terecht of niet, dergelijke koppen werken niet bevorderlijk:

'[$$] Tesla’s Loss Widens as Deliveries Fall Short' at The Wall Street Journal (Thu 12:19AM EST)
 
We hadden het zien aankomen maar bij Tesla is alles toch steeds een verrassing. :smile:

Gezien de resultaten onvoldoende kunnen overtuigen, ben ik sceptisch of 180 (al een hele tijd mijn referentiepunt) op dit moment nog een aantrekkelijk instapmoment is.
Vele beurshuizen zijn hun targets aan het verlagen. De meeste wel nog gevoelig boven de huidige koers maar sommigen er onder. Barclays heeft een target van $190 en JP Morgan raadt aan te verkopen met een target van $175. De meest kritische is Bank of America / Merrill Lynch met een target van $70 maar dat is eerder grappig dan realistisch denk ik. :wink:

Mijn persoonlijk gevoel bij de gang van zaken wordt goed verwoord in dit artikel:
http://seekingalpha.com/article/2911946-why-is-tesla-throttling-production

In elk geval zie ik nog steeds geen reden tot zorgen voor mensen die long term in hun positie willen blijven zitten. Er komen nog voldoende positieve zaken aan om de koers de komende kwartalen en jaren hoger te tillen.
 
Het begint er op te lijken dat de USD 200 toch niet zo'n gek instapmoment was.

Ik gun het in elk geval aan iedereen die heeft (bij)gekocht. :smile: Belangrijke technische events van de afgelopen dagen zijn dat de koers gisteren opnieuw door het 50-daags gemiddelde is gegaan en vandaag zijn we dicht in de buurt van de neerwaardse trendlijn gestrand. Het 200-daags gemiddelde zit op 229 momenteel. Ben benieuwd of we volgende week de weerstand van de neerwaardse trendlijn kunnen doorbreken. Ik heb wel enige moeite om een verklaring te geven voor de opwaardse trend gezien de resultaten. Morgan Stanley en Stifel kwamen deze week met positieve verhalen (Stifel heeft een target van $400). Daarnaast draait de Apple iCar geruchtenmolen op volle toeren. Het feit dat verschillende partijen aan elektrische wagens zitten werken is een positief verhaal voor Tesla omdat het hun business model valideert. Voor mij blijft TSLA echter te risky momenteel.

Tesla koersverloop voorbije 12 maanden 20150220.jpg
 
Ik gun het in elk geval aan iedereen die heeft (bij)gekocht. :smile: Belangrijke technische events van de afgelopen dagen zijn dat de koers gisteren opnieuw door het 50-daags gemiddelde is gegaan en vandaag zijn we dicht in de buurt van de neerwaardse trendlijn gestrand. Het 200-daags gemiddelde zit op 229 momenteel. Ben benieuwd of we volgende week de weerstand van de neerwaardse trendlijn kunnen doorbreken. Ik heb wel enige moeite om een verklaring te geven voor de opwaardse trend gezien de resultaten. Morgan Stanley en Stifel kwamen deze week met positieve verhalen (Stifel heeft een target van $400). Daarnaast draait de Apple iCar geruchtenmolen op volle toeren. Het feit dat verschillende partijen aan elektrische wagens zitten werken is een positief verhaal voor Tesla omdat het hun business model valideert. Voor mij blijft TSLA echter te risky momenteel.

View attachment 72790
Tsja die bovenste trendlijn komt steeds dichterbij, de markt zal binnenkort moeten kiezen, ofwel opnieuw door de 195 zakken, ofwel de neerwaartse trend doorbreken. Nog even afwachten maar wat er gebeurt... Tot nu toe wordt er in ieder geval genoeg ingekocht iedere keer wanneer de prijs richting de 190 zakt.
 
Tsja die bovenste trendlijn komt steeds dichterbij, de markt zal binnenkort moeten kiezen, ofwel opnieuw door de 195 zakken, ofwel de neerwaartse trend doorbreken. Nog even afwachten maar wat er gebeurt... Tot nu toe wordt er in ieder geval genoeg ingekocht iedere keer wanneer de prijs richting de 190 zakt.

Bank of America / Merrill Lynch zette vandaag even de puntjes op de i met een aanpassing van hun koersdoel van $70 naar $65. Ze zijn zowat de meest bearish partij maar blijkbaar toch met invloed want TSLA zakt 4,61%. Zo zie je maar weer wat je aan die analysten hebt want Stifel geeft op hetzelfde moment een koersdoel van $400. Ik vond over het weekend dit artikel wel goed om de resultaten van Tesla in perspectief te plaatsen: http://seekingalpha.com/article/2938736-tesla-q4-results-disappointed-investors

We zitten nu terug onder het 50-daags gemiddelde maar morgen kan het alweer vergeten zijn.
 
Bank of America / Merrill Lynch zette vandaag even de puntjes op de i met een aanpassing van hun koersdoel van $70 naar $65. Ze zijn zowat de meest bearish partij maar blijkbaar toch met invloed want TSLA zakt 4,61%. Zo zie je maar weer wat je aan die analysten hebt want Stifel geeft op hetzelfde moment een koersdoel van $400. Ik vond over het weekend dit artikel wel goed om de resultaten van Tesla in perspectief te plaatsen: http://seekingalpha.com/article/2938736-tesla-q4-results-disappointed-investors

We zitten nu terug onder het 50-daags gemiddelde maar morgen kan het alweer vergeten zijn.
Tsja dan zal Bank of America/Merrill Lynch het rooskleuriger inzien dan Stifel, blijkbaar wil BoA/ML nog een pak inkopen op een iets lagere prijs... ;-)
 
Dat is nou precies de theorie van de complotdenkers.

Die 'analist' praat het aandeel omlaag zodat BoA hun beoogde long positie goedkoper kan opbouwen.
Zodra die beoogde positie is opgebouwd, gaan de koersdoelen van de 'analist' elke maand met 10% omhoog.

Het leven is eigenlijk heel simpel, als je bankier of complotdenker bent.
 
Dat is nou precies de theorie van de complotdenkers.

Die 'analist' praat het aandeel omlaag zodat BoA hun beoogde long positie goedkoper kan opbouwen.
Zodra die beoogde positie is opgebouwd, gaan de koersdoelen van de 'analist' elke maand met 10% omhoog.

Het leven is eigenlijk heel simpel, als je bankier of complotdenker bent.

Inderdaad Paul, dat is ook mijn ervaring met banken. Die verdienen altijd of het nu op of neer gaat. Ik probeer daarom zo weinig mogelijk met hen te dealen en ze zijn de laatste partij waar ik voor advies ga aankloppen. :smile:

Op deze pagina kan je zien welke positie BoA had per 31/12/2014:
Page 4 of Tesla Motors, Inc. (TSLA) Institutional Ownership & Holdings - NASDAQ.com

Ga dit eens opvolgen. Als ze hun analyst volgen moeten ze hun positie closen.
 
Last edited:
Dat is nou precies de theorie van de complotdenkers.

Die 'analist' praat het aandeel omlaag zodat BoA hun beoogde long positie goedkoper kan opbouwen.
Zodra die beoogde positie is opgebouwd, gaan de koersdoelen van de 'analist' elke maand met 10% omhoog.

Het leven is eigenlijk heel simpel, als je bankier of complotdenker bent.
Of cynicus :)
Maar goed, de analist is er voor zijn baas, niet voor ons. In mijn ogen zijn het verkopers. Het type verkoper dat zijn duurste product probeert te verkopen aan een klant die eigenlijk maar iets simpels nodig heeft.