Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla Q4 2020 Vehicle Production & Deliveries | Tesla Investor Relations

upload_2021-1-2_16-26-32.png
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Elon sprak natuurlijk over 500000 stuks maken (analisten geloofden nl. dat Tesla niet de capaciteit had om een half miljoen auto's op een jaar te maken) maar de media spint dat natuurlijk naar 500000 stuks niet kunnen leveren.

Maar aangezien de cijfers op een zaterdag uitkomen, is er nu al vermoeden dat de cijfers met 0,5% gecorrigeerd gaan worden tegen dat de kwartaalcijfers uitkomen.

https://twitter.com/truth_tesla/status/1345394161789362176?s=20

EqvPXl9XIAQwJVP
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR and Maurice1
Zelfs als het uiteindelijke getal maar 0.1% hoger is dan de nu getelde en gerapporteerde aantallen zitten ze al boven de 500.000 afgeleverde auto's, dat zal dus nog wel gebeuren.

Maar het totaal is wat raar, ruim 10.000 meer geproduceerd dan geleverd over het hele jaar. Dat zijn er wel veel lijkt me, of is dat normaal voor een fabrikant van de groote van Tesla nu?
 
Zelfs als het uiteindelijke getal maar 0.1% hoger is dan de nu getelde en gerapporteerde aantallen zitten ze al boven de 500.000 afgeleverde auto's, dat zal dus nog wel gebeuren.

Maar het totaal is wat raar, ruim 10.000 meer geproduceerd dan geleverd over het hele jaar. Dat zijn er wel veel lijkt me, of is dat normaal voor een fabrikant van de grote van Tesla nu?

Je kunt die 10k relativeren door naar de capaciteit van 1 M3 fabriek per week te kijken (en er zijn meerdere fabrieken)
De 10k extra auto's geproduceerd lijkt me realistisch voor Tesla.
 
Zelfs als het uiteindelijke getal maar 0.1% hoger is dan de nu getelde en gerapporteerde aantallen zitten ze al boven de 500.000 afgeleverde auto's, dat zal dus nog wel gebeuren.
De foutmarge van 0.5% is op de leveringen van Q4 kwartaal (180.570) en niet op de leveringen van het ganse jaar. dus met 0.1% komen ze er niet.
0.25% is wel voldoende;). Dan hebben ze er eentje over.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Je kunt die 10k relativeren door naar de capaciteit van 1 M3 fabriek per week te kijken (en er zijn meerdere fabrieken)
De 10k extra auto's geproduceerd lijkt me realistisch voor Tesla.
in % geproduceerd daalt het aandeel "auto's in transit" oftewel de delivery efficiëncy is hoger dan voorheen! (met de groei aan afleveringen verwacht je een groei aan auto's in transit toch?)
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR