Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, had het ook gezien maar ja dat is pre market....ik denk dat er wel wat influx van kleinere beleggers zal zijn.
Ik vermoed niet dat er veel winst gaat genomen worden maar heb geen idee of er nog zware rally’s aankomen want dan wordt de market cap wel enorm, nu ja....dat hebben we nog al eens gezien :rolleyes:
 
Voor hen die zich afvragen hoe Binck (Nederland) omgaat met de aandelensplitsing.
Overigens hebben mijn TurboXL long contracten momenteel wel degelijk een quote. Het waren vrijdag TurboXL's long $ 606.9516 à € 13,6710 per stuk (ratio 100). Vanochtend zijn het TurboXL's long $121.4215 à € 14,5420 (ratio 20). De waardestijging lijkt dus 6,37%.
In de Binck app zijn de aandelen en Turbo's goed overgezet. Alleen de opties zijn nog niet aangepast. Is dit een herkenbaar beeld? Klopt het dat er dan ook nog niet in TSLA opties gehandeld kan worden bij Binck?
 
Binck bank had z'n zaakjes keurig voor elkaar. Een nette email met de aankondiging en vervolgens werd voor beurs alles in het overzicht tegelijk aangepast (aandelen).
ABN Amro stuurde vorige week een brief (!) en heeft vervolgens al de hele dag het Tesla aandeel in de portefeuille bevroren op.de waarde van vrijdag (aantal en prijs).
De nieuwe en oude wereld zullen we maar zeggen...
 
Binck bank had z'n zaakjes keurig voor elkaar. Een nette email met de aankondiging en vervolgens werd voor beurs alles in het overzicht tegelijk aangepast (aandelen).
ABN Amro stuurde vorige week een brief (!) en heeft vervolgens al de hele dag het Tesla aandeel in de portefeuille bevroren op.de waarde van vrijdag (aantal en prijs).
De nieuwe en oude wereld zullen we maar zeggen...
En volgens een medewerker van ABNAMRO kan het nog wel een paar dagen duren voordat het aangepast is. Als je in de tussentijd zou willen verkopen dan moet je telefonisch een opdracht geven
 
Waanzinnig toch. Dit is +260$ op 1 dag:cool:

Screenshot_20200831-210915_Samsung Internet.jpg
 
ik zit zelf bij Binck Bank en nu probeer ik me aan te melden voor de aandeelhoudersvergadering, lijkt een hopeloze zaak te zijn. Nu heb ik Binck al gemaild voor een "Legal Proxy" maar die willen of kunnen ze niet geven. Daarom maar mijn afschrift ingestuurd, maar dat werd niet geaccepteerd.

Heeft iemand een idee?

En zijn er wellicht banken die dit wel kunnen in Nederland? want dan koop ik vandaag nog, nouja morgen dan als ie weer wat lager staat, aandelen bij zodat ik geen gedoe heb.
 
Ik ben hier laatst ingedoken hoe het nu eigenlijk zit.
De meeste brokers erkennen je als "Benficial Owner". Om bekend te zijn bij Tesla zelf en formeel uitnodigingen te ontvangen voor een aandeelhoudersvergadering moet je "Registered Owner" zijn.
Ik ben er nog niet achter hoe je dat dan kan worden, in de US, bij Morgan Stanley was ik ook "Benficial Owner" voor Microsoft aandelen, maar ik kreeg wel altijd de voiting forms etc.
Dit kan zeker een broker dingetje zijn. Ik heb de vraag nog uitstaan bij ABN Amro, ze weten het ook niet precies. Wel zijn ze van plan om aandeelhouders vergadering uitnodigingen te versturen, maar alleen voor NL bedrijven.
Voor Fastned krijg ik de communicatie weer direct van Fastned, weet niet of dit door/via ABN Amro komt.

ik zit zelf bij Binck Bank en nu probeer ik me aan te melden voor de aandeelhoudersvergadering, lijkt een hopeloze zaak te zijn. Nu heb ik Binck al gemaild voor een "Legal Proxy" maar die willen of kunnen ze niet geven. Daarom maar mijn afschrift ingestuurd, maar dat werd niet geaccepteerd.

Heeft iemand een idee?

En zijn er wellicht banken die dit wel kunnen in Nederland? want dan koop ik vandaag nog, nouja morgen dan als ie weer wat lager staat, aandelen bij zodat ik geen gedoe heb.
 
Ik ben hier laatst ingedoken hoe het nu eigenlijk zit.
De meeste brokers erkennen je als "Benficial Owner". Om bekend te zijn bij Tesla zelf en formeel uitnodigingen te ontvangen voor een aandeelhoudersvergadering moet je "Registered Owner" zijn.
Ik ben er nog niet achter hoe je dat dan kan worden, in de US, bij Morgan Stanley was ik ook "Benficial Owner" voor Microsoft aandelen, maar ik kreeg wel altijd de voiting forms etc.
Dit kan zeker een broker dingetje zijn. Ik heb de vraag nog uitstaan bij ABN Amro, ze weten het ook niet precies. Wel zijn ze van plan om aandeelhouders vergadering uitnodigingen te versturen, maar alleen voor NL bedrijven.
Voor Fastned krijg ik de communicatie weer direct van Fastned, weet niet of dit door/via ABN Amro komt.
Binck is daar vrij duidelijk over:

Q: Kan ik gebruik maken van Proxy Voting voor buitenlandse stemmingen?
A: Nee, wij bieden geen mogelijkheid u te assisteren bij Proxy Voting.