Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
was de koers van TSLA in het oog aan het houden, SCTY uit het oog verloren...

Ik heb daarnet mijn pakketje calls gesloten, wou oorspronkelijk wachten tot woensdag, tot voor bekendmaking cijfers Q2 (na beurs, 22uur onze tijd).
(weeral een beetje te vroeg, want we blijven stijgen.)

Ook SCTY brengt woensdag na beurs de cijfers.

Ik heb al bij twee gelegenheden een straddle gekocht, twee keer verlies met de Puts.
En toch hou ik vol (volharden in de boosheid heet dat !) : woensdag koopt ik opnieuw een straddle, kortlopend.
En dan maar hopen dat de beurs hevig reageert op de cijfers.


Zelf denk ik dat de cijfers beter zullen zijn dan verwacht. M.i. wou TSLA echt de verwachtingen voor Q2 kloppen; en is dat één van de redenen waarom de uitvoer naar Europa vertraagd is.
 
en nu ? nog kopen voor de cijfers of wachten tot erna ? gelden ?? :)

Ik weet het ook niet, wel kwam ik vanmiddag een klein stukje tegen op iex.nl ! Hierin stonden de koersreacties beschreven van de afgelopen jaren op de cijfers! Er is daar wel te zien dat de reacties fors kunnen zijn! Ik zou dus afwachten om het risico te beperken!
Download nu gratis! De IEX iPhone App

Ik vind het wel jammer dat er (nog) weinig te lezen is op verschillende beurs websites. Ik heb ruim een half jaar geleden (koers rond de 40 dollar) de iex gemaild met de tip dat tesla wel een leuk aandeel voor verschillende mensen kon zijn, en de vraag gesteld waarom er nooit wat over verteld werd. Ik kreeg daar geen enkel reactie op! Ook heb ik in oktober(koers 28 dollar) vorig jaar mathijs Bouwman gevraagd over hoe hij over het aandeel tesla dacht! Hij was niet positief! Ik hoop dat hij na de tijd het aandeel nog goed in de gaten heeft gehouden!
 
Hier het orakel gelden ;)
dat ik enkele keren geluk heb gehad, maakt me (helaas) nog niet tot een expert. Mijn plan was om te wachten tot na de cijfers bekend zijn, en om dan weer in te stappen (met . In de hoop dat de koers kort na bekendmaking cijfers even zou zakken.
Ik begon te twijfelen toen de koers de afgelopen dagen bleef stijgen. En nog meer nu de dip vandaag al is gekomen. Maar ik blijf toch bij mijn oorspronkelijk plan. Morgen even kijken wat er voor beurs gebeurt, en dan waarschijnlijk in de loop van de dag instappen (call opties deze keer).
Maar nogmaals: ik heb er geen verstand van...

Groet,
Maurice.
 
Tesla reported second-quarter adjusted earnings of 20 cents a share on revenue of $405 million, according to the release published on the company website. Analysts polled by Thomson Reuters were anticipating the company would report a quarterly loss of 17 cents a share on revenue of $383 million.
“While profits were still modest in absolute terms and not our primary mission, net income increased by 70% from last quarter, driven by record Model S deliveries and a significant improvement in automotive gross margin,” Tesla CEO Elon Musk said in a statement.


The company said, "During Q2, we improved our production rate by 25% from 400 to almost 500 vehicles per week. 5,150 cars were delivered during the quarter, significantly surpassing our expectation of 4,500 deliveries.