Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
De optieserie juni 2020 is sinds gisteren verkrijgbaar.

En meteen zijn de calls vandaag in de aanbieding. Kon ze niet laten liggen, calls 19 JUN 2020 $320 gekocht.

Vroeger was er iets van Als het bloed door de straten…

Blijkbaar is dat nu verworden tot Als de baas een paar uurtjes zevert op YouTube...
 
straks moeten we nog in het schade topic over onze aandelen beginnen praten:confused:

Mijn interpretatie van alle commotie rondom Musk en de Tesla aandelen (steekt een joint aan, finance manager weg, grote spread in beoordelingen analisten, fossil FUD) is dat Musk nu zeker is van winst en positieve cash flow dit kwartaal en daarna.

Hij kan op basis van deze overtuiging doen wat hem goed dunkt. En dat is niet altijd traditioneel conformistisch.

Zou gewoon Q3 2018 earnings call rond 1 October afwachten.

(disclaimer: Ik heb geen Tesla aandelen.)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik vind het toch behoorlijk kansloos. Ik als DGA van een nietszeggende BV zou mij niet blowend laten fotograferen.
Bovendien botst het met zijn eerdere uitspraak dat het de productiviteit schaadt. Ook het 'I tried it maybe once' uitspraak trek ik in twijfel als je openbaar in een radiostation tijdens een uitzending een hijs trekt van een overigens vrij forse joint.

Het helpt 'm wederom niet. Die man moet denk ik gewoon eens met vakantie. Waarom heeft ie niet gewoon gezegd 'Nee dankje'?

zo helpt hij natuurlijk wel vlotjes aan zijn eigen karakter moord
 
Laat die man gewoon lekker zichzelf zijn, niets menselijks is hem vreemd. Een trekje aan een joint, wow zeg.

Ik denk dat de doorsnee persoon het stiekum prachtig vindt dat er een CEO in de studio zit die niet een of ander marketing gezicht opzet.
Alleen Wall Street gaat er maar wat graag van uit zijn dak want dan gaan de koersen weer lekker omhoog en omlaag: dus $$$. En na afloop van deze mooie beursdag nuttigen ze op de vrijdagmiddagborrel een hoeveelheid alcohol waar de gemiddelde junk respect voor zou hebben.

"Happines = reality - expectations" <- I love it.
Die uitspraak blijft nog wel even hangen.
 
Last edited:
Laat die man gewoon lekker zichzelf zijn, niets menselijks is hem vreemd. Een trekje aan een joint, wow zeg.

Ik denk dat de doorsnee persoon het stiekum prachtig vindt dat er een CEO in de studio zit die niet een of ander marketing gezicht opzet.
Alleen Wall Street gaat er maar wat graag van uit zijn dak want dan gaan de koersen weer lekker omhoog en omlaag: dus $$$. En na afloop van deze mooie beursdag nuttigen ze op de vrijdagmiddagborrel een hoeveelheid alcohol waar de gemiddelde junk respect voor zou hebben.

"Happines = reality - expectations" <- I love it.
Die uitspraak blijft nog wel even hangen.
Ik zie liever Elon zo dan die Duitse Mercedes baas die openlijk over zijn nieuwe EV zegt dat ie niet geschikt is voor de autobahn. Het zou een ramp zijn voor Mercedes als ze veel van die EQC's verkopen. Ze maken er vrijwel zeker verlies op. Omdat ze niet voldoende accu's kunnen maken kunnen ze voorlopig geen aantallen leveren. Dat impliceert dat iedereen die een EQC bestelt geen winstgevende ICE koopt.

Ik koop er nog maar een stel aandelen Tesla erbij ;)
 
En als je nog meer wilt kijken, nog een tip.
Maar vanavond 21:20 op Canvas (v/h BRT2) The Big Short (2015).

(Niet om de sfeer van beleggen in Tesla te bederven, ofzo.)

Waarin Anthony Bourdain uitlegt dat herverpakte slechte leningen in principe hetzelfde zijn als de visstoof op maandag, gemaakt van onverkochte vis van voor het weekend.
 
  • Like
Reactions: shoot72
Niemand hoeft te kijken natuurlijk. Maar ik zou degenen die weer los gaan willen uitdagen om de volle 2 uur en 37 minuten goed te luisteren. Valt best wel wat te leren. Mooie stunt, die joint, overigens zonder te inhaleren. Hoop dat hij die dingen erin houdt.
Jouw positiviteit kent geen grenzen heh ;-))

Wat is er een mooie stunt aan die joint? Vooralsnog doet ie niks moois voor de koers. Tenzij je goedkoop wil instappen natuurlijk
 
Jouw positiviteit kent geen grenzen heh ;-))

Wat is er een mooie stunt aan die joint? Vooralsnog doet ie niks moois voor de koers. Tenzij je goedkoop wil instappen natuurlijk

Het merendeel van de beleggers heeft een paar weken aangegeven dat ze Tesla liever publiek houden, dat ze liever kunnen blijven handelen, dat ze graag wat volatileit hebben want daar verdienen ze aan.
Geeft Musk de koers wat beweging, is het weer niet goed. :(
 
Jouw positiviteit kent geen grenzen heh ;-))

Wat is er een mooie stunt aan die joint? Vooralsnog doet ie niks moois voor de koers. Tenzij je goedkoop wil instappen natuurlijk
Is toch echt de waan van de dag dat hele joint verhaal, i.p.v. een boek of Netflix heb ik het hele verhaal bekeken / beluisterd. Erg interssant, echt een kijk / luister tip voor wie er van houd, disclaimer: niet bepaald een vrolijk verhaal... We are the biological Boot loader for IA...maar een mooie afsluiter...
 
Het merendeel van de beleggers heeft een paar weken aangegeven dat ze Tesla liever publiek houden, dat ze liever kunnen blijven handelen, dat ze graag wat volatileit hebben want daar verdienen ze aan.
Geeft Musk de koers wat beweging, is het weer niet goed. :(
Als ik met mijn favoriete turbootje een paar weken terug met 2000 stuks kan traden en een paar dagen terug 5000 en vandaag op de low 20000 en na een storend telefoontje en naar de wc nog 10000 wordt het best lastig ja :confused:
 
Is toch echt de waan van de dag dat hele joint verhaal, i.p.v. een boek of Netflix heb ik het hele verhaal bekeken / beluisterd. Erg interssant, echt een kijk / luister tip voor wie er van houd, disclaimer: niet bepaald een vrolijk verhaal... We are the biological Boot loader for IA...maar een mooie afsluiter...
Persoonlijk/prive ben ik natuurlijk ook niet onder de indruk van iemand die een keer een joint rookt.
Alleen, op dit moment ligt hij nogal onder een vergrootglas, samen met het bedrijf waar hij leiding aan geeft.
Los van de gekke tweets en de mails waar hij zich toe laat verleiden, is dit dan weer iets geks wat hij doet. In Amerika wordt er al op een heel andere manier gereageerd op roken, laat staan op blowen.

Al met al is het een hoop tumult wat eigenlijk niet nodig is, dat zou hij zich als CEO moeten realiseren. En een hoop verdampte beurswaarde.
Ongetwijfeld zal hij weer stijgen, maar nodig was het allemaal niet.
 
Persoonlijk/prive ben ik natuurlijk ook niet onder de indruk van iemand die een keer een joint rookt.
Alleen, op dit moment ligt hij nogal onder een vergrootglas, samen met het bedrijf waar hij leiding aan geeft.
Los van de gekke tweets en de mails waar hij zich toe laat verleiden, is dit dan weer iets geks wat hij doet. In Amerika wordt er al heel andere gereageerd op roken, laat staan blowen.
Al met al is het een hoop tumult wat eigenlijk niet nodig is. En een hoop verdampte beurswaarde.
Ongetwijfeld zal hij weer stijgen, maar nodig was het allemaal niet.

Ook wel weer een mooi instapmoment voor nog een paar doelloos rond zwervende euro's :)
Het komt zeker goed, vooral nu de concurrentie enkele halfbakken producten in de markt zet waar letterlijk niemand op zit te wachten, zelfs de eigen directies niet.
 
Ook wel weer een mooi instapmoment voor nog een paar doelloos rond zwervende euro's :)
Het komt zeker goed, vooral nu de concurrentie enkele halfbakken producten in de markt zet waar letterlijk niemand op zit te wachten, zelfs de eigen directies niet.
Ik ben blij dat je er geld aan kan verdienen Wim ;-)
Misschien bedanken ze je ooit met een one off model S of X met alleen achterwielaandrijving ;-))
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Is toch echt de waan van de dag dat hele joint verhaal
Inderdaad. De man herkent niet eens een joint als er een voor zijn neus wordt opgestoken.

Ook wel weer een mooi instapmoment voor nog een paar doelloos rond zwervende euro's
Tidbit van de Company Update: we zijn op weg naar een verdubbeling van de produktie en leveringen volgend kwartaal (Q4) ten opzichte van vorig kwartaal (Q2).
Dat zou betekenen dat er het laatste kwartaal van dit jaar >80k Model 3 gemaakt gaat worden, 6200 per week.
 
Tidbit van de Company Update: we zijn op weg naar een verdubbeling van de produktie en leveringen volgend kwartaal (Q4) ten opzichte van vorig kwartaal (Q2).
Dat zou betekenen dat er het laatste kwartaal van dit jaar >80k Model 3 gemaakt gaat worden, 6200 per week.
Volgens mij interpreteer je de tekst niet correct, R.
Ik denk dat er staat dat Tesla dit kwartaal (Q3) dubbel zo veel voertuigen realiseert als het voorgaande kwartaal (Q2). Dat is wel aan de absolute bovenkant van de eerdere verwachtingen, maar niet echt schokkend nieuws.
 
Inderdaad. De man herkent niet eens een joint als er een voor zijn neus wordt opgestoken.

Tidbit van de Company Update: we zijn op weg naar een verdubbeling van de produktie en leveringen volgend kwartaal (Q4) ten opzichte van vorig kwartaal (Q2).
Dat zou betekenen dat er het laatste kwartaal van dit jaar >80k Model 3 gemaakt gaat worden, 6200 per week.
Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Niet alleen met de aandelen maar vooral met Tesla.
Ze lopen zo ver voor. Van de i-Pace is nu al duidelijk dat de huidige accu, bestaande uit pouches, zullen worden vervangen door 2170 cellen van Samsung. Hé, dat zijn toch dezelfde cellen waar Tesla er nu al miljoenen van maakt :)
Ook de manier hoe Tesla met zijn klanten omgaat, toegegeven er kunnen op servicegebied wat dingen verbeteren, is toch fantastisch. Welk autobedrijf levert jaar in jaar uit gratis updates die de auto steeds beter maken? Nu de nieuwe navigatie, ook weer geheel kosteloos naar ons toekomt, is toch geweldig.
Ik kan me de jaren met top Audi's herinneren waar ik elk jaar een nieuwe navigatie CD, later DvD, mocht aanschaffen voor bedragen van 120 tot 180 euro. En dacht je dat dat recente kaarten waren? Zeker niet, meestal tussen één en twee jaar oud.
 
  • Like
Reactions: wooter and Hbrink
Q2 totale produktie was 53,339 S/3/X.
Een verdubbeling, bij gelijkblijvende S/X produktie van 25k, zou betekenen dat er dit kwartaal al meer dan 75k Model 3 gemaakt gaan worden. Dat is veel meer dan de 50-55k geforecast en lijkt me te hoog.@PaulusdB
Dat zal ook niet, R.
Het zal nog wel nader uitgezocht worden door de haarklovers in de betreffende TMC draadjes.
Ik interpreteer het vooralsnog als een verdubbeling van het aantal auto’s dat geproduceerd én geleverd is per kwartaal. In Q2 waren dat er ruim 40K.
Er was nog een fors stuwmeer van ruim 15K niet geleverde auto’s aan het eind van Q2. Die worden in Q3 geleverd.
Om op 80K geproduceerd én geleverde auto’s te komen moeten er dus minstens (80 - 15 - 25 =) 40K M3’s gemaakt en geleverd worden. Ook aan het eind van Q3 is er weer een stuwmeer van ongeveer 10K, Ergo zijn er (40 + 10 =) 50K M3 te produceren. Dit is allemaal wat krap gerekend, daarom denk ik dat we op de 55K uitkomen, ook omdat het met de leveringen niet zo soepel loopt.