Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer je onderstaande koersgrafiek van Tesla Frankfurt bekijkt (op een week, een maand, drie maanden ) Dan valt mij op dat de koers sinds dinsdagavond jl. (21 augustus) relatief weinig fluctueert. Kan het zijn een grote partij ze rond die prijs opkoopt....:D
TSLA | Tesla Inc Frankfurt Aandelen - Investing.com
Elders op TMC poneert lid Fact Checking de observatie dat er een barriere ligt op $320. Volgens hem doordat een partij (verbonden aan het buyout consortium van Elon) structureel alles opkoopt wat daaronder te koop wordt aangeboden.
Ik acht dat ook mogelijk. Het buyout consortium komt zo goedkoper aan de aandelen dan op $420, er komt wat rust in de markt en speculeren op koersdalingen wordt een bijzonder kostbare aangelegendheid. Misschien stopt de barriere zelfs wel een gedeelte van de constante stroom aan desinformatie in de media, omdat er niet langer een negatief ‘effect’ van de onzinberichten op de aandelenkoers kan worden gesuggereerd.

Lees:
- TSLA Market Action: 2018 Investor Roundtable
- TSLA Market Action: 2018 Investor Roundtable
 
Elders op TMC poneert lid Fact Checking de observatie dat er een barriere ligt op $320. Volgens hem doordat een partij (verbonden aan het buyout consortium van Elon) structureel alles opkoopt wat daaronder te koop wordt aangeboden.
Ik acht dat ook mogelijk. Het buyout consortium komt zo goedkoper aan de aandelen dan op $420, er komt wat rust in de markt en speculeren op koersdalingen wordt een bijzonder kostbare aangelegendheid. Misschien stopt de barriere zelfs wel een gedeelte van de constante stroom aan desinformatie in de media, omdat er niet langer een negatief ‘effect’ van de onzinberichten op de aandelenkoers kan worden gesuggereerd.

Lees:
- TSLA Market Action: 2018 Investor Roundtable
- TSLA Market Action: 2018 Investor Roundtable
Ik verbaas me ook over de stabiele 320 dollar koers.
Heb een extra rekening geopend om met wat grotere bedragen mee te spelen ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat de Saoedi's Elon een goed geregisseerde poets hebben gebakken en hij er in is getrapt.
Of is dat teveel complot denken?
De Saudi's hebben v.w.b. de zeggenschap simpelweg te hoge eisen gesteld. Toen duidelijk werd dat de olieboeren ook met nog een andere elektrische autobouwer bleken te praten werd het Elon te heet onder de voeten.
 
20180825_134210.jpg


hoop ik toch.;)
 
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat (wanneer het waar is dat een partij onder de 320 alles koopt) de prijspiek als gevolg van de 'taking private' tweet onderdeel van het geheel is. Die prijspiek heeft namelijk een boel aandelen vrijgekregen die anders vast waren blijven zitten door shorts...
En als dat zo is, dan is dit nog veel langer aan de gang en vond iemand dat het proces te traag ging...
 
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat (wanneer het waar is dat een partij onder de 320 alles koopt) de prijspiek als gevolg van de 'taking private' tweet onderdeel van het geheel is. Die prijspiek heeft namelijk een boel aandelen vrijgekregen die anders vast waren blijven zitten door shorts...
En als dat zo is, dan is dit nog veel langer aan de gang en vond iemand dat het proces te traag ging...
Je weet toch dat dit alles slechts een simulatie is, hè?
De volgende iteratie doen we het sowieso weer anders.

Altijd leuk wanneer iemand een nog meer bizarre complottheorie heeft dan ikzelf. Bravo.
 
  • Funny
Reactions: HWS