Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zo werkt het nu eenmaal in dat wereldje, er wordt daar ook nooit iemand ontslagen wegens slecht beleid, maar ze vertrekken altijd in wederzijds overleg. En enkele maanden starten die dan weer bij een ander bedrijf ondanks dat ze buitengevlogen zijn bij het vorige. Ik denk dat die mannen (want dat zijn het meestal) onder elkaar écht denken dat ze goed bezig zijn ondanks hun falen die waarschijnlijk een ander zijn fout is.
 
Merkwaardig statement... je krijgt de indruk dat ze het niet eens zijn met Musk. Of lezen jullie dit anders?

Ik las dat precies zo. Het lijkt er toch op dat Musk de board niet (voldoende) van tevoren op de hoogte heeft gesteld van zijn "voornemen". Ik verwacht niet dat Elon hier slechte bedoelingen bij heeft...maar dat dit een gevolg is van de manier hoe zijn brein werkt. Hij is in zijn hoofd altijd een paar stappen voor op wat er uit zijn mond komt. Daarom begint hij halverwege een zin ook altijd een nieuwe.

Dat zijn broer niet onder het statement staat, zou een eventuele "belangenverstrengeling" op familie gronden misschien voorkomen? Wie zal het zeggen.

Als dit een spontane actie van Elon blijkt te zijn, kan dat ook zeer negatieve gevolgen hebben. Natuurlijk bedrijfsmatig en misschien juridisch (Elon gaat de bak in is het luidste liedje van de shorters...en overige "experts"), maar misschien nog meer mentaal....

Blijkbaar trekt Elon zich de leugens en achterklap in toenemende mate persoonlijk aan.

TLDR:
Ik ben helemaal voor onafhankelijkheid en voor sterke meningen/persoonlijkheden....als CEO hoeft dat geen probleem te zijn. Als je maar de stakeholders op een juiste manier met je meeneemt....en daar hoort de Board ook bij. Als je intern te veel wrijving laat ontstaan, krijg je geen glans, maar problemen. Ik ben dan ook veel minder geïnteresseerd in de meningen van "experts" of de SEC, maar de informatie "intern" uit Tesla heeft mijn volledige aandacht. Als deze move met veel geruzie geforceerd gaat worden en er belangrijke personen opstappen/weggestuurd worden...dan kan het best spannend worden.

[sofa psycholoog modus aan...]

Hij zoekt best nadrukkelijk naar waardering...dat werd me duidelijk tijdens een beroemd stukje interview toen Elon bijna "brak" omdat beroemde astronauten tegen hem getuigden rondom het privatisering van de ruimtevaart gebeuren. Ook het artikel meer recentelijk, in de Rolling Stone geeft een inkijkje in zijn persoon. Hij heeft echt iemand nodig (vrouw/vriendin) om goed te kunnen functioneren. Vrouwen hebben al de neiging de mannen waarmee ze een relatie hebben, te beïnvloeden. Als Elon daar misschien extra "gevoelig" voor is, kan dat best een ding zijn.

Misschien zie ik spoken en ik begeef me zeer duidelijk in natte-vinger gebied...maar zijn huidige vriendin lijkt van buiten een jong en artistiek persoon. Voor zover in te schatten in de categorie "alternatief/emo". Die combinatie zorgt vaak voor een persoon die:

- anti-establishment
- anti-conservatief
- behoorlijk links
- anti "wallstreet"

is.

Uit een interview met Grimes (voor verkiezingen Canada in 2016):
Getting anyone besides Conservatives/Harper into power is priority number one. I also feel like the NDP and Liberals need to join together. They are splitting the vote and it's a MASSIVE problem. Other than that, the environment and the missing and murdered indigenous women are some of the most important issues for me. I could go on but I'll keep it simple for now.

En uit wiki:
In April 2013, Boucher posted a written statement addressing her experience as a female musician in an industry rife with sexism and expressed disappointment that her feminist stance was often interpreted as anti-male. When speaking about her preference to produce all her studio albums herself, she said, "I don't wanna be the face of this thing I built, I want to be the one who built it".

By late 2017 and early 2018, Grimes had revealed on both Instagram and Twitter that she was working on her fifth upcoming album, which she stated would be released by "spring, but realistically fall". However, on February 15, 2018, she updated her status on a previous Instagram post about her delaying the potential release of the unnamed album, stating "well no music any time soon after all... music industry is trash". It was later revealed that this was due to a clash with her label, 4AD, not her management company, Roc Nation. She added, "Yeah but i'm solving it. i just have to take one last hit. it sucks, but i'd rather not make fans suffer thru more unexplained drama. theres some srsly ****ed up and crazy *sugar* going behind the scenes in my career this whole time i've never spoken of to protect myself legally." She later revealed on an Instagram post that she would eventually be releasing two albums, and that "they would be separated by a period of time", with the first being released with 4AD, and the second with an undisclosed label. Boucher stated that this first album will be "highly collaborative and most glorious light", with the second highlighting themes of "pure darkness and chaos". The release dates of the two albums have not been confirmed.

En uit haar Twitter feed als reactie op een ultra linkse fan op het bericht dat Elon aan de Republikeinen doneert (in de VS moet je geld in de politiek stoppen om redelijk te functioneren):

.like there is no world in which i’m ok w republican donations

Uiteindelijk denk ik dat ze vooral erg haar hart op de tong heeft en er niet om maalt wat anderen ervan vinden. Haar "F*ck it" mentaliteit/houding lees ik wel meer terug in de tweets van Elon. Ik kan het me verbeelden, maar vanaf mei lijkt de toon van zijn tweets meer "F*ck you" te klinken dan daarvoor.

Ik ben helemaal voor onafhankelijkheid en voor sterke meningen/persoonlijkheden....als CEO hoeft dat geen probleem te zijn. Als je maar de stakeholders op een juiste manier met je meeneemt....en daar hoort de Board ook bij. Als je intern te veel wrijving laat ontstaan, krijg je geen glans, maar problemen. Ik ben dan ook veel minder geïnteresseerd in de meningen van "experts" of de SEC, maar de informatie "intern" uit Tesla heeft mijn volledige aandacht. Als deze move met veel geruzie geforceerd gaat worden en er belangrijke personen opstappen/weggestuurd worden...dan kan het best spannend worden.
 
Ik las dat precies zo. Het lijkt er toch op dat Musk de board niet (voldoende) van tevoren op de hoogte heeft gesteld van zijn "voornemen". Ik verwacht niet dat Elon hier slechte bedoelingen bij heeft...maar dat dit een gevolg is van de manier hoe zijn brein werkt. Hij is in zijn hoofd altijd een paar stappen voor op wat er uit zijn mond komt. Daarom begint hij halverwege een zin ook altijd een nieuwe.

Dat zijn broer niet onder het statement staat, zou een eventuele "belangenverstrengeling" op familie gronden misschien voorkomen? Wie zal het zeggen.

Als dit een spontane actie van Elon blijkt te zijn, kan dat ook zeer negatieve gevolgen hebben. Natuurlijk bedrijfsmatig en misschien juridisch (Elon gaat de bak in is het luidste liedje van de shorters...en overige "experts"), maar misschien nog meer mentaal....

Blijkbaar trekt Elon zich de leugens en achterklap in toenemende mate persoonlijk aan.

TLDR:
Ik ben helemaal voor onafhankelijkheid en voor sterke meningen/persoonlijkheden....als CEO hoeft dat geen probleem te zijn. Als je maar de stakeholders op een juiste manier met je meeneemt....en daar hoort de Board ook bij. Als je intern te veel wrijving laat ontstaan, krijg je geen glans, maar problemen. Ik ben dan ook veel minder geïnteresseerd in de meningen van "experts" of de SEC, maar de informatie "intern" uit Tesla heeft mijn volledige aandacht. Als deze move met veel geruzie geforceerd gaat worden en er belangrijke personen opstappen/weggestuurd worden...dan kan het best spannend worden.

[sofa psycholoog modus aan...]

Hij zoekt best nadrukkelijk naar waardering...dat werd me duidelijk tijdens een beroemd stukje interview toen Elon bijna "brak" omdat beroemde astronauten tegen hem getuigden rondom het privatisering van de ruimtevaart gebeuren. Ook het artikel meer recentelijk, in de Rolling Stone geeft een inkijkje in zijn persoon. Hij heeft echt iemand nodig (vrouw/vriendin) om goed te kunnen functioneren. Vrouwen hebben al de neiging de mannen waarmee ze een relatie hebben, te beïnvloeden. Als Elon daar misschien extra "gevoelig" voor is, kan dat best een ding zijn.

Misschien zie ik spoken en ik begeef me zeer duidelijk in natte-vinger gebied...maar zijn huidige vriendin lijkt van buiten een jong en artistiek persoon. Voor zover in te schatten in de categorie "alternatief/emo". Die combinatie zorgt vaak voor een persoon die:

- anti-establishment
- anti-conservatief
- behoorlijk links
- anti "wallstreet"

is.

Uit een interview met Grimes (voor verkiezingen Canada in 2016):


En uit wiki:


En uit haar Twitter feed als reactie op een ultra linkse fan op het bericht dat Elon aan de Republikeinen doneert (in de VS moet je geld in de politiek stoppen om redelijk te functioneren):



Uiteindelijk denk ik dat ze vooral erg haar hart op de tong heeft en er niet om maalt wat anderen ervan vinden. Haar "F*ck it" mentaliteit/houding lees ik wel meer terug in de tweets van Elon. Ik kan het me verbeelden, maar vanaf mei lijkt de toon van zijn tweets meer "F*ck you" te klinken dan daarvoor.

Ik ben helemaal voor onafhankelijkheid en voor sterke meningen/persoonlijkheden....als CEO hoeft dat geen probleem te zijn. Als je maar de stakeholders op een juiste manier met je meeneemt....en daar hoort de Board ook bij. Als je intern te veel wrijving laat ontstaan, krijg je geen glans, maar problemen. Ik ben dan ook veel minder geïnteresseerd in de meningen van "experts" of de SEC, maar de informatie "intern" uit Tesla heeft mijn volledige aandacht. Als deze move met veel geruzie geforceerd gaat worden en er belangrijke personen opstappen/weggestuurd worden...dan kan het best spannend worden.

Heb je zijn officieuze bio, waar hij toch maar aan is mee gaan werken, al gelezen? Ik vond het ook in mijn pre-EV-Leaf tijdperk al een pageturner! Dd 2015 alweer maar geeft toch een mooi inzicht. Veel leuke details hoe al zijn ondernemingen wel een keer bijna helemaal fout gingen... Aan fossiele kennissen en vrienden beveel ik het wat meer neutrale SpaceX deel aan.
upload_2018-8-9_14-15-33.png

9,99 bij bol.com
 
Ik kan me niet voorstellen dat Elon hier (zoals jullie hierboven als mogelijkheid bespreken) impulsief gehandeld heeft en onvoorbereid maar even een stock manipulerende tweet de wereld heeft ingeslingerd. Dat zou een van de beste manieren zijn om alles wat hij heeft opgebouwd in Tesla in een klap af te breken.

Wat ik me wel helemaal kan voorstellen is dat ie graag de draak steekt met het establishment en al diegenen die hem hebben tegengewerkt en daarbij graag nog even flink wat gratis PR genereert, door op onorthodoxe wijze midden op een beursdag via twitter met zo weinig mogelijk woorden terloops dit even te melden, met die grappige prijs van 420$.
Gevolgd door nog een ambigue statement door de board of directors erachteraan (hoppa weer een berg nieuwsberichten erbij met het woord Tesla of Musk erin... Wie is hier nu clicks aan het genereren?)

Het past helemaal bij de stunt om een rode roadster de ruimte in te sturen als ballast.

Qua funding... Hij gaat een fabriek bouwen in Shanghai/China. Normaliter krijg je geen poot aan de grond in China zonder dat je een Chinese partner met (de helft van de ?) zeggenschap in je zaak hebt. Lijkt me echt heel sterk dat hij daar onderuit heeft weten te komen.
Zou me helemaal niet verbazen als de funding onder andere uit die hoek komt...
Stel je bent een rijke Chine(e)s(e overheid) en je wilt een Amerikaanse autobouwer overnemen... Welke heeft de beste merknaam en de beste kaarten voor de toekomst?

edit: vergeten om nog iets meer on topic te blijven: Kijk eens even naar de vorm van de laatste rally sinds 1 augustus, en kijk eens naar de prijs toen de aankondiging gedaan werd en de overnameprijs van 420$... een hele mooie verdubbeling, spiegeling, z-patroon of hoe je het wilt noemen... Toeval?
Het zal me niet verbazen als die deal rond 1 augustus officieus rond was. Vraag me af wie er aan het kopen geslagen zijn toen... Waarom iets kopen voor 420$ als je het ook voor minder kunt krijgen?

(ow wacht hier moeten nog wat van deze bij: :confused::D:po_O, stel je voor dat jullie me serieus gaan betichten van complottheoriëen en zo :D)

Nog een edit: hoe passen Elon's eerdere woorden hierbij dat er een short squeeze van jewelste aan ging komen? Was ie toen al de funding aan het regelen of had ie 'm al rond? ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and widodh
Ik kan me niet voorstellen dat Elon hier (zoals jullie hierboven als mogelijkheid bespreken) impulsief gehandeld heeft en onvoorbereid maar even een stock manipulerende tweet de wereld heeft ingeslingerd. Dat zou een van de beste manieren zijn om alles wat hij heeft opgebouwd in Tesla in een klap af te breken.

Wat ik me wel helemaal kan voorstellen is dat ie graag de draak steekt met het establishment en al diegenen die hem hebben tegengewerkt en daarbij graag nog even flink wat gratis PR genereert, door op onorthodoxe wijze midden op een beursdag via twitter met zo weinig mogelijk woorden terloops dit even te melden, met die grappige prijs van 420$.
Gevolgd door nog een ambigue statement door de board of directors erachteraan (hoppa weer een berg nieuwsberichten erbij met het woord Tesla of Musk erin... Wie is hier nu clicks aan het genereren?)

Het past helemaal bij de stunt om een rode roadster de ruimte in te sturen als ballast.

Qua funding... Hij gaat een fabriek bouwen in Shanghai/China. Normaliter krijg je geen poot aan de grond in China zonder dat je een Chinese partner met (de helft van de ?) zeggenschap in je zaak hebt. Lijkt me echt heel sterk dat hij daar onderuit heeft weten te komen.
Zou me helemaal niet verbazen als de funding onder andere uit die hoek komt...
Stel je bent een rijke Chine(e)s(e overheid) en je wilt een Amerikaanse autobouwer overnemen... Welke heeft de beste merknaam en de beste kaarten voor de toekomst?

edit: vergeten om nog iets meer on topic te blijven: Kijk eens even naar de vorm van de laatste rally sinds 1 augustus, en kijk eens naar de prijs toen de aankondiging gedaan werd en de overnameprijs van 420$... een hele mooie verdubbeling, spiegeling, z-patroon of hoe je het wilt noemen... Toeval?
Het zal me niet verbazen als die deal rond 1 augustus officieus rond was. Vraag me af wie er aan het kopen geslagen zijn toen... Waarom iets kopen voor 420$ als je het ook voor minder kunt krijgen?

(ow wacht hier moeten nog wat van deze bij: :confused::D:po_O, stel je voor dat jullie me serieus gaan betichten van complottheoriëen en zo :D)

Nog een edit: hoe passen Elon's eerdere woorden hierbij dat er een short squeeze van jewelste aan ging komen? Was ie toen al de funding aan het regelen of had ie 'm al rond? ;)
Als je nog even tijd heb, lees dan gewoon de betreffende topics op TMC, vooral: TSLA Market Action: 2018 Investor Roundtable en Elon Musk vs. Short sellers
Daar komen alle theorieën netjes voorbij.

En ja, dit was wat Elon bedoelde toen hij in Juni zei dat over drie weken de pleuris zou uitbreken. (duurde wat langer, zoals vaker bij hem.)
 
Last edited:
//**//

Qua funding... Hij gaat een fabriek bouwen in Shanghai/China. Normaliter krijg je geen poot aan de grond in China zonder dat je een Chinese partner met (de helft van de ?) zeggenschap in je zaak hebt. Lijkt me echt heel sterk dat hij daar onderuit heeft weten te komen.
//**//

dat was idd de regel (50%voor de chinese partner), maar als ik het goed heb is (onder druk van Trump, jawel) dat vandaag niet meer het geval.

los van de verplichting : Tencent is al aandeelhouder, en er is nog héél véél geld in China dat een bestemming zoekt.
Vraag is wel wat de Amerikaanse overheid hier zou van vinden . (ik bedoel als Tesla voor een groot deel in Chinese handen zou vallen)

En in dit dossier in het bijzonder vanwege de sterke band met SpaceX - welke rol wel van "Nationale Veiligheid" wordt aanzien.
(SpaceX mag bvb geen buitenlanders aanwerven)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Xfrank
Ik heb wat rond gevraagd, maar niemand in mijn omgeving weet hier het antwoord op. Dus ik probeer het hier:

Elon gaf aan dat hij graag zou zien dat iedereen aandeelhouder blijft in de private company. Ik heb een paar aandeeltjes (5 stuks om precies te zijn). Hoe werkt dat als ik zou willen blijven als aandeelhouder. Ik heb de aandelen nu gekocht op zo'n online broker (DEGIRO). Daar blijven ze neem ik aan dan niet staan? Waar gaan ze dan heen? Hoe kan ik ze evt. ooit verkopen?
Nog los van het brokervraagstuk, vraag ik mij af of er (uiteindelijk) geen ondergrens qua minimaal aantal aandelen zal worden gesteld om pivate mee te kunnen. Bijvoorbeeld minimaal 100 aandelen...
(ben je de journalisen en dergelijke met 1 aandeel ook meteen kwijt;))
 
Last edited:
Naast alle negatievelingen zijn er ook anders gestemden:

Tesla's Strengthening Case to go Private | Loup Ventures
  • After processing Musk’s letter along with a number of other variables that have emerged, we believe there is a greater than 50% chance Tesla becomes a private company.
  • A privately held Tesla has a greater chance of succeeding than if it remains publically held.
  • While legal concerns about Musk’s use of “financing secured” could weigh on shares in the near-term. We do not believe he or the company are at legal risk.
  • Our best guess is it will take $25-$30B to take Tesla private.
  • We think there is a slight chance (10%) the $420 bid will be raised to satisfy current investors who would be unable to own Tesla privately.
 
  • Informative
Reactions: S-19910