Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie discussie zkpq en DikkieDik!

Ik snap zkpq wel. Ook ik heb die twijfels. Genoeg voorbeelden van geniale mensen die zich toch wat anders hebben gedragen dan Elon. Ik noem een Steve Jobs, Bill Gates. Om dichter bij huis te blijven, Eckart Wintzen en Richard Branson.

O ja, ook een excentrieke CEO, ongenuanceerd ook maar zich toch anders gedragend dan Elon, Michael O'Leary van Ryan Air.

Ik ben een enorme Tesla fan. Toch denk ik dat zkpq er goed aan doet om z'n vrouw naar Elon te sturen ;)
 
Uit de nieuwsbrief van eToro:

Tesla verlaagt de productie van Model Y in China​
De bezorgdheid over de markt voor elektrische voertuigen (EV) neemt toe nadat Tesla aankondigde de productie van zijn Model Y SUV tijdens de feestdagen op te schorten in zijn fabriek in Shanghai. Het nieuws heeft geleid tot bezorgdheid over de vraag naar elektrische voertuigen in China, aangezien Model Y het populairste voertuig van Tesla op de Chinese markt is. De productieverlaging vertegenwoordigt een productievermindering van 30% van de fabrikant en is ongebruikelijk ondanks de tijd van het jaar. Tesla heeft eerder de productie in november met 20% verlaagd.​

Voorbeeldje van geruchten samenrapen en allemaal opeen hoop gooien?
 
  • Like
Reactions: Maarten
Let's see. ik verwacht morgen een dalende CPI, er zit veel "verwachte stijging" in de markt maar we hebben allemaal de energieprijzen zien dalen de afgelopen weken. Europa doet sinds kort niet meer mee aan het verhogen van de rente en daar daalt de inflatie desondanks. Powell krabt zich al achter de oren hoe dat dan toch kan. Ik denk woensdag nog één zeer beperkte renteverhoging in de VS en al vrij snel daarna -maar dat is dan pas wel 2 februari begreep ik- dalingen. Ik heb de Amerikaanse ochtenddip gebruikt om maar weer puts te schrijven voor 23 december (167,5), nadat de 172,50 van afgelopen vrijdag inderdaad OTM zijn gebleven. Zo maar weer eens omzetten in gratis aandelen.. Misschien bij het nogmaals aanstampen van de 170?
 
Ik ben er van overtuigd dat zelfs de beste uitvindingen en producten voor een bepaalde periode NIET geaccepteerd worden wanneer de bedenker door teveel mensen discutabel gevonden wordt.

Elon komt er nu kennelijk zelf achter wat hij bij mensen losmaakt (hij is weggehoond door het publiek toen hij op het podium te gast was bij komiek Dave Chappelle).

Dat hij er oprecht verbaasd door is, verbaast mij dan weer niets.
 

Attachments

  • 53C29986-A58A-4441-99DB-3CA95CF7A4FF.jpeg
    53C29986-A58A-4441-99DB-3CA95CF7A4FF.jpeg
    190.5 KB · Views: 54
Ik ga nu toch m'n butterfly openbreken. Ik heb nu:

1 TSLA C210
-2 TSLA C230
1 TSLA C250

Expiratie 16-12-2022

Ik koop 1 TSLA C175, verkoop 2 TSLA C190 en koop 1 TSLA C250 met gesloten knip waardoor m'n positie er als volgt uit komt te zien:

1 TSLA C175
-2 TSLA C190
1 TSLA C210
-2 TSLA C230
2 TSLA C250

Oorspronkelijke butterfly kostte 340 dollar.

Mocht ik hocus pocus schrijven of zijn er onduidelijkheden, vragen zijn welkom :)
Ik kies eieren voor m'n geld. Ik verkoop de C175 voor 3,90.

Om het scenario ook voor particulieren (margin) na te bootsen, koop dan de C210 voor 0,10. Als je de transactiekosten uiteraard meetelt, geen enkele winst. Ook geen verlies uiteraard :).

Ik had niet verwacht dat het aandeel TSLA zo hard zou dalen in korte tijd. Maar goed, vooralsnog zonder kleerscheuren deze positie doorgekomen. Moet alleen nu niet de koers fors gaan oplopen deze week, dan heb ik alsnog een uitdaging :).

Ik wacht nu even af tot expiratie a.s. vrijdag, dan ga ik bezien wat m'n volgende positie zal zijn.
 
Jullie horen t bevestigd zo gauw ik bericht heb ;-) 😉
Ik kreeg een mail om te kiezen;
mijn model 3 dit jaar, volgend jaar of helemaal niet meer …
Ik kies nu het middelste, maar het hangt van veel dingen af of het misschien toch nog nr 3 wordt als ik een ‘gedwongen keuze‘ ga krijgen. Van de koerswinst wil ik t niet doen momenteel.
Ben vast niet de enige. Verder ben ik geïnteresserd in de verbeteringen van 2023. Ik verwacht ook hier nog geringe prijsdalingen, zeker voor uitloopmodellen. Die mail gaf me wel te denken.
 
Eerst zien dan geloven. Stijging QQQ en andere tech stocks veel groter. Denk dat de bodem nog niet in zicht is. Teneur rond Tesla wordt zeer negatief. Steeds meer mensen om mij heen hebben helemaal geen interesse meer in Tesla door (ook fake) nieuws rondom EM. Ik stap uit en ga in een andere trein zitten..
 
  • Like
Reactions: shthpnz