You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee, de oude met de menukeuze, heb daarin Tesla S 68 kWh gekozen en het werkte.Zijn dit ook de vernieuwde laadpalen? @Klangfilm
Lang verhaal kort:Ik heb al een tijdje zitten lezen op dit draadje maar vind niet direct duidelijk antwoorden
Binnenkort ontvang ik mijn eerste Tesla.
Van mijn werkgever heb ik een laadpasje van Cenenergy ontvangen. Ik zie echter dat veel van de snelle laders hier niet opstaan en het zijn voornamelijk deze die ik occasioneel nodig zal hebben (ik kan thuis laden)
Ik vermoed dat alle snelladers wel een pasje nodig hebben? Of kun je bij de meeste ook eenmalig laden zonder hiervoor een pasje te hebben en dus te hebben?
Ik hoop het niet. Er zijn quasi geen andere EV's met de laadpoort linksachter (of rechtsvoor) en je wil niet dat een ID.3 de stall van een naburige plek blokkeert, of dat er e-trons en Taycans dwars over de supercharger-plekken gaan staan om toch maar de kabel te kunnen bereiken.Misschien al in ander draadje, maar Tesla SuC worden misschien ook meer public:
Elon Musk: Tesla Superchargers are now being used 'low-key' by other automakers - Electrek
Dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden. Vanuit business perspectief is dit een interessante opportunitie.
Als Tesla voor het laden of via een abo of via een 50 ct/kWh gaat vragen net als Ionity of vergelijkbare palen is er best een interessant businessmodel voor te maken. Wel denk ik dat Tesla dan zegt: installeer een Tesla-handschake module in je auto en je moet via de credit card willen betalen. Want anders komt er veel hardware kosten bij kijken.Ik hoop het niet. Er zijn quasi geen andere EV's met de laadpoort linksachter (of rechtsvoor) en je wil niet dat een ID.3 de stall van een naburige plek blokkeert, of dat er e-trons en Taycans dwars over de supercharger-plekken gaan staan om toch maar de kabel te kunnen bereiken.
Ik zie Tesla ook niet direct hyperchargers van andere partijen aankopen om 6 extra laders voor alle merken aan te bieden naast een supercharger-locatie.
Zonder dat Tesla gesponsord wordt door andere merken is er hier geen business case voor te maken.
Heb je informatie hierover op het internet? Daar ben ik benieuwd naar.De SuC's zijn nu al beschikbaar in sommige landen voor derden toch door wetgeving? Zelfs gratis! Tesla moet stalls beschikbaar stellen en dan willen ze natuurlijk sowieso dat er betaald moet worden.
Als Tesla voor het laden of via een abo of via een 50 ct/kWh gaat vragen net als Ionity of vergelijkbare palen is er best een interessant businessmodel voor te maken. Wel denk ik dat Tesla dan zegt: installeer een Tesla-handschake module in je auto en je moet via de credit card willen betalen. Want anders komt er veel hardware kosten bij kijken.
Heb je informatie hierover op het internet? Daar ben ik benieuwd naar.
Het gaat hier niet op een "bug". Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden maar als je zelf even de tijd neemt zul je de wetgeving ook vinden.
Tesla moet op haar laadstations in sommige landen minstens 1 stall ofzo beschikbaar stellen voor derden. Hiervoor ontbrak of misschien nog steeds ontbreekt de logica vandaar het gratis laden.
Het beschikbaar stellen hoeft niet gratis maar omdat SuC's geen terminals hebben is het dus enkel mogelijk dit momenteel gratis te doen.
Ik dacht dat dit filmpje wél een bug was, en enkele dagen later al werd opgelost.
Het gaat hier niet op een "bug". Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden maar als je zelf even de tijd neemt zul je de wetgeving ook vinden.
Tesla moet op haar laadstations in sommige landen minstens 1 stall ofzo beschikbaar stellen voor derden. Hiervoor ontbrak of misschien nog steeds ontbreekt de logica vandaar het gratis laden.
Het beschikbaar stellen hoeft niet gratis maar omdat SuC's geen terminals hebben is het dus enkel mogelijk dit momenteel gratis te doen.