Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Met hun ini mini en dus in no time propvolle vuilnisbakken
Ik ben geen voorstander van openbare vuilnisbakken.
Dit valt niet te managen. Moet je ze wekelijks ledigen? Dagelijks? Zelfs als je ze 2 keer per dag zou leeg maken, dan nog kan er 5 minuten na het leegmaken een groepje met fastfood aankomen en hem overvol weer achterlaten. En als die niet komen, dan komt jouw leegmaker te vroeg, wat verloren geld is.
Mijn devies is: wat je ‘vol’ tot daar hebt kunnen dragen, kan je ‘leeg’ weer meenemen ook.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Krisja and Mars2020
Nog maar eens aangetoond dat Blue Corner zijn organisatie niet echt op punt heeft.
Geladen in december 2022, factuur pas gekregen op 2 februari 2023 en blijkbaar niet oogemerkt. Op 17 januari 2024 pas een herinnering gekregen (misschien wel omdat Blink nu de touwtjes heeft over genomen).
Hun accounts receivables is blijkbaar heel nalatig. Wat een impact moet dat niet hebben op hun cash flow?
 
Als je ergens gaat laden moet je er rekening mee houden dat je dat moet betalen. Je hebt 2x een factuur gekregen maar je noemt de leverancier nalatig. :rolleyes:
Gaat niet over de 2 facturen. Maar over de tijd die er tussen zit. Als je meer dan een jaar je geld kan missen, dan kan je met wat betere kredietcontrole veel goedkopere en betere service leveren.
Hoeveel accounts receiveable hebben ze zo open staan (ik denk niet dat dat ik de enige ben. Zelfs de eerste factuur kwam
Maat na meer dan een maand, met nog eens een betalingstermijn van een maand. Hoeveel laders kunnen ze met dat openstaand saldo niet bij plaatsen?
 
@Phil V Dus jij denkt dat ze beter een deurwaarder achter je aan hadden kunnen sturen voor die paar tientjes? Als je die 2e factuur ook negeert schrijven ze het waarschijnlijk gewoon af als niet te innen post.
Neen, goed bestuur is om die aanmaning een 11 maand vroeger te versturen. Meteen na de vervaldatum en niet na 11 maanden. En ze hadden de factuur ook al een maand vroeger kunnen versturen. Dus 12 maand vroeger hun geld gekregen.
Liquiditeit is een belangrijke parameter om verder te kunnen investeren.
Verder is Bluecorner hier al vaker aan bod gekomen qua slecht beleid. Laadgeschiedenis nergens terug te vinden, verkeerde prijzen, helpdesk niet bereikbaar, verkeerde BTW,…
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Wat een shitshow van DCB bij Schiphol Nieuw Vennep. Zonder onderhoud wordt het nooit wat.

7/60 werken er op ieuw 5 niet. Compleet met lullige ouwe rood/witte lintjes en wat tape.
2/150 ,waar ik alleen aan sta, hoest net 70 op
2/320 ook één defect.

Minder aan infra en meer aan maintenance besteden is mijn (ongevraagde) advies DCB.

In div apps niets van terug te zien ABRP ten minste onbekend Shell, Chargemap l en deze.,👇 Ook verloop bezetting niet..
 

Attachments

  • IMG_20240303_173602.jpg
    IMG_20240303_173602.jpg
    401.5 KB · Views: 24
Last edited:
Ik dacht dat een tijdje geleden hier ook iemand was die "mobiel laden" adverteerde 🤔
Maar ik zie nog steeds het nut niet van in...

Antwerpen eerste stad in België waar mobiele laadinstallatie voor elektrische auto aan huis geleverd wordt
Volgens https://pitchbook.com/profiles/company/506683-54#funding hebben ze recentelijk een series A van $6M binnengehaald, dus ze denken hier goed aan te kunnen verdienen. Hier op hert forum is het enthousiasme laag, dus vraag me echt af, hoe ze dat denken te kunnen doen.

Het enige businessmodel wat ik momenteel kan bedenken voor dit soort startups is dat ze de markt van wegenwacht/pechverhelping willen overnemen via een achterdeur. Zie ook punt 6 van De 10 meest voorkomende pechgevallen | ANWB
Maar dan moet ANWB/VAB wel heeeeeeel erg langzaam zijn in reageren op de markt, en niet beslissen een waterstof-generatortje achterin alle hulp-auto's te leggen.

Ik had die $6M vooral gebruikt om deze elite club te sponsoren met champagne-pakketten: De echt exclusieve club: SoC = 0km - dan was het beter besteed. 😁
 
Volgens https://pitchbook.com/profiles/company/506683-54#funding hebben ze recentelijk een series A van $6M binnengehaald, dus ze denken hier goed aan te kunnen verdienen. Hier op hert forum is het enthousiasme laag, dus vraag me echt af, hoe ze dat denken te kunnen doen.

Het enige businessmodel wat ik momenteel kan bedenken voor dit soort startups is dat ze de markt van wegenwacht/pechverhelping willen overnemen via een achterdeur. Zie ook punt 6 van De 10 meest voorkomende pechgevallen | ANWB
Maar dan moet ANWB/VAB wel heeeeeeel erg langzaam zijn in reageren op de markt, en niet beslissen een waterstof-generatortje achterin alle hulp-auto's te leggen.

Ik had die $6M vooral gebruikt om deze elite club te sponsoren met champagne-pakketten: De echt exclusieve club: SoC = 0km - dan was het beter besteed. 😁
Hear, hear!
 
Ik dacht dat een tijdje geleden hier ook iemand was die "mobiel laden" adverteerde 🤔
Maar ik zie nog steeds het nut niet van in...

Antwerpen eerste stad in België waar mobiele laadinstallatie voor elektrische auto aan huis geleverd wordt
“Om 40 minuten te kunnen laden, betaal je ongeveer 30 euro", aldus Dieter Schotte. "Daarmee zijn we iets duurder dan snelladen langs de autosnelweg”
Ik denk dat ze hun marktonderzoek en business case eens moeten herdoen.
1) vanuit het perspectief van de klant. Ze gaan nooit de snelheid van een snellader halen. Al eens de koeling van een Teslalader gezien? Die past niet in zo’n karretje. Als je op die 40’ 30 kWh haalt, zit je aan 1 € per kWh.
2) vanuit een business perspectief als je voor 30 euro 40 minuten moet laden en dan nog jouw commute en idle time moet rekenen (dus 30€/u in de praktijk) en je investering en werkingskosten moet betalen, dan zal die 6 miljoen smelten als sneeuw voor de zon. Wie werkt er nog voor 30€/u?

Het enige businessmodel wat ik momenteel kan bedenken voor dit soort startups is dat ze de markt van wegenwacht/pechverhelping willen overnemen via een achterdeur.
Inderdaad. De pechverhelpingsdiensten moeten maar laden tot je aan de eerste (snel) lader geraakt. Is een gans ander verhaal. De kosten zijn daar ook ondergeschikt.
 
Zie Telenet sticht dochterbedrijf Blossom voor installatie laadpalen voor de hoge kwaliteit van de installaties en de vakkennis van de installateurs, en niet te vergeten, alle fantastische gereedschappen die ze meebrengen voor de installatie.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Het gaat hard hier in de buurt..

IONITY plant 6 laadplekken op de parking van een KFC, maar Q8 Electric heeft er net 6 opgeleverd aan het tankstation vlakbij.

En dat op een traject waar je op de snelweg die voorbij beide locaties gaat, ook nog eens 3 FastNed's hebt.

Als ik ooit nog eens stil val tussen de snelweg en m'n thuis, is het m'n eigen stomme fout.
 
  • Like
Reactions: Maarten and ERvee