Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Zie trouwens ook deze kaart: CCS/Combo Charge Map - Europe

Best veel snelladers al in Europa! Zeker in Duitsland gaat het hard, vooral,langs de Autobahn

Het zou mooi zijn als de info mbt aantal laders zou kloppen. Ik ben even ingezoomd op bad rappenau, waar er een hele rij "melkpakken" staat, stuk of 6? tegenover de SuC's en dan laat dit kaartje er 1 zien. Altijd nog beter dan andersom, maar met een auto die daar afhankelijk van is zou het toch meer rust geven als je weet hoeveel er aanwezig zijn.

Maar, de dekking in Duitsland verrast me ook positief!
 
  • Informative
Reactions: FVO
Het zou mooi zijn als de info mbt aantal laders zou kloppen. Ik ben even ingezoomd op bad rappenau, waar er een hele rij "melkpakken" staat, stuk of 6? tegenover de SuC's en dan laat dit kaartje er 1 zien. Altijd nog beter dan andersom, maar met een auto die daar afhankelijk van is zou het toch meer rust geven als je weet hoeveel er aanwezig zijn.

Maar, de dekking in Duitsland verrast me ook positief!

Bad Rappenau was ik dinsdag. Er staan vier melkpakken waarvan er twee ge-iced waren. Niemand aan het laden. In de tijd dat ik er was (laden om naar Waldlaubersheim te komen) vijf Tesla's gezien. Wordt drukker in Duitsland. Vroeger was je vaak alleen daar.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Onverwacht maar plezierig nieuws uit Rotterdam: mijn maandelijkse afrekening van de evbox lader om de hoek toonde 143,6 kwh tegen euro 40,80 is (incl starttarief gemiddeld) 0,28 cent per kwh excl btw. Dat is 5 cent lager dan in het voorjaar.
Goede stap van de aanbieder. Maf dat daarover niet gecommuniceerd werd.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: AnalysiZ
Onverwacht maar plezierig nieuws uit Rotterdam: mijn maandelijkse afrekening van de evbox lader om de hoek toonde 143,6 kwh tegen euro 40,80 is (incl starttarief gemiddeld) 0,28 cent per kwh excl btw. Dat is 5 cent lager dan in het voorjaar.
Goede stap van de aanbieder. Maf dat daarover niet gecommuniceerd werd.
Allego toevallig ? Die heeft sinds 1 januari het verlaagde belastingtarief voor publieke laders in zijn tarieven verrekent.
 
Total doet een schuchtere poging met oa in en rond Brussel een 5-tal snelladers van Allego met de drie klassieke connectoren.
Maar de hoge prijs per kWh en de twijfelachtige betrouwbaarheid maken dat ze bijna niet gebruikt worden en de investering onmogelijk kan renderen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
In onze buurt is het de laatste maanden vrij vaak raak met inbraken in auto's en huizen en worden er geregeld dure auto's gejat die een dag later uitgebrand teruggevonden worden.
Vanochtend in de buurtapp:
Good morning, just for your info our car was stolen tonight at the electric charging point in GG around 3.00 am, has anybody camera picture or have seen anything? Thank you for any details!

een uur later:

.... shame on me, I have forgotten to connect my car at the electric charging point with the cable and therefore the Gemeente Amsterdam has removed it ...

Het goede nieuws is dus dat de gemeente Amsterdam kennelijk niet ladende auto's bij laadpalen weg laat slepen ! Eindelijk !
 
In onze buurt is het de laatste maanden vrij vaak raak met inbraken in auto's en huizen en worden er geregeld dure auto's gejat die een dag later uitgebrand teruggevonden worden.
Vanochtend in de buurtapp:
Good morning, just for your info our car was stolen tonight at the electric charging point in GG around 3.00 am, has anybody camera picture or have seen anything? Thank you for any details!

een uur later:

.... shame on me, I have forgotten to connect my car at the electric charging point with the cable and therefore the Gemeente Amsterdam has removed it ...

Het goede nieuws is dus dat de gemeente Amsterdam kennelijk niet ladende auto's bij laadpalen weg laat slepen ! Eindelijk !
Niet aangesloten auto wordt weg gesleept. Dus als je kabel aansluit is er niks aan de hand. Ook als je al vol zit :confused: