Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
kabel nog in de paal. monteur onderweg. zelf naar schiphol op en neet om gast weg te brengen. nu terug naar arena voor de kabel.

- - - Updated - - -

Terug bij de paal. 35 min later. Monteur komt net aan. Maar moet weer terug iets uit de auto halen. Gaat goed komen vandaag.

Mocht je nog eens op P1 parkeren dan beter niet op paal 32-2...
 
kabel nog in de paal. monteur onderweg. zelf naar schiphol op en neet om gast weg te brengen. nu terug naar arena voor de kabel.

- - - Updated - - -

Terug bij de paal. 35 min later. Monteur komt net aan. Maar moet weer terug iets uit de auto halen. Gaat goed komen vandaag.

Mocht je nog eens op P1 parkeren dan beter niet op paal 32-2...

Volgens mij moet jij enorm veel geluk in de liefde hebben...
Hoop op een snelle oplossing voor u.
 
Weer thuis. Was snel gebeurd toen de monteur er een maal was en de juiste sleutel gevonden had.
Hoofdschakelaar van de paal uit. Daarna weer aan en het eerste wat er gebeurt is de vrijgave van het kabelslot.

1,5 uur en 3 Euro extra verklooit. Werd de avond niet echt beter van.
(moest al even doorbijten met een bezoek aan 'Into the woods' in de bios omdat dochterslief dat heel leuk vonden)

Had zelf ook al bedacht dat het niet toevallig kon zijn dat mij dit overkomt...

Eerder deze dag bij de bandenboer uitgevonden dat mijn winterbanden op een misterieuze manier afslijten.
Maar daarover zal ik morgen in het juiste draaidje posten.
 
Last edited:
De maximale bijtelling was vast belangrijker dan de maximale laadsnelheid:frown:

Het is wel zo dat er veel meer hybrides worden verkocht dan volledig elektrische auto's... we kunnen ons nog jaren ergeren aan Outlander-achtige voertuigen die de hele dag een 11/22kwh lader bezet houden om er 30 kilometer mee te kunnen gaan rijden.

toch niet vergeten dat net dankzij de hybrides er massaal veel laadpalen in NL staan.
 
Ik zit hier nu bij van der valk in Heerlen met nog 30 km op de teller, op 22km van de SuC van Urmond. Lijkt me nogal nipt met een koude batterij. En dan mag je ook geen afrit missen natuurlijk.
voor de deur staat hier een ganse laad installatie met alle stekker soorten en nog 2 lolos er naast. Niets werkt, behalve een van de twee lolos. Aan de receptie gaven ze aan niets met die installaties te maken te hebben. Dus hij hangt nu aan die ene lolo voor een paar km bij te laden om iets vlotter naar Urmond te raken.
Het rare is dat de auto aan geeft dat hij niet kan laden terwijl hij wel bezig is.
20150215_081436.jpg
 
Ik zit hier nu bij van der valk in Heerlen met nog 30 km op de teller, op 22km van de SuC van Urmond. Lijkt me nogal nipt met een koude batterij. En dan mag je ook geen afrit missen natuurlijk.
voor de deur staat hier een ganse laad installatie met alle stekker soorten en nog 2 lolos er naast. Niets werkt, behalve een van de twee lolos. Aan de receptie gaven ze aan niets met die installaties te maken te hebben. Dus hij hangt nu aan die ene lolo voor een paar km bij te laden om iets vlotter naar Urmond te raken.
Het rare is dat de auto aan geeft dat hij niet kan laden terwijl hij wel bezig is.
View attachment 72291
Ik heb dat ook wel eens gehad (bij een andere laadpaal overigens), toen viel hij bij mij ook terug op 10A, ondanks dat het een 16A paal was. Als ik het opnieuw probeerde kwam ik soms op 8A uit en soms op 10A. Die melding bleef ook in het scherm staan.
 
Die melding kende ik nog niet ..
Maar als jij nog 22 km moet en je hebt nog 33 typical dan moet je het toch makkelijk kunnen halen als je rustig aan doet ? desnoods achter een vrachtauto.. Dan heb je ook ale tijd om goed om je heen te kijken zodat je de afslag niet mist -;)
zeker gezien je historie: 209 wh/km
 
Hans, volkomen juiste opmerking, kwam een maand geleden aan in Bonn Duitsland, toen ik vertrok naar Urmond had ik 8 km minder dan de afstand naar Urmond.
Besloot met mijn Essent pas in de seatpocket het er gewoon op te wagen.
Toen kreeg ik er regen bij en liep het verschil op tot 12 km negatief.
Heb mijn snelheid gematigd tot 90 en omdat hij verschrikkelijk zuinig werd liep het verschil terug op het moment dat ik nul stond tot nog 6 km te gaan.
Verder was het de eerste keer dat ik daar nog moest zoeken en zou het misschien de tweede keer zijn dat ik op een trailer zou eindigen.
Ik heb dit verhaal al eens verteld en ook dat ik op de ene van de andere dag bij de update Nasr 6.0 meer dan 12 km inleverde.
Met dat in gedachte en de wetenschap dat je ontzettend zuinig kunt rijden vind ik 50 procent erg safe. Ik ben een rekenend rijder en als bij een bepaalde snelheid mijn verval in percentage, bijv 120 procent constant blijft blijf ik doorrijden want zolang dat constant blijft neemt deze over een redelijke afstand toe dan versnel ik, af, vertraag ik.
Ik rij regelmatig grote afstanden, morgen weer naar Berlijn en laad eerst in Zevenaar op, dan tussendoor net na Hannover bijladen, eten in Irxleben (redelijke keuken) en dan is het nog 145 km naar Berlijn, ik slaag er telkens in met rond de nog 3km range aan te komen.
Verder zijn de meeste laadpalen van RWE in Duitsland alleen met een slowstart door de Tesla te herkennen, de paal moet door RWE soms geholpen worden wat meestal alleen op werkdagen lukt. Ik ga nu voor het eerst bij de SuC van Tesla Service in Berlijn laden.
Mijn naam op het forum is net als anderen behalve die van jou meteen on herkenbaar, mijn naam is Harry forum leden!
Woon in Dongen en heb een bedrijf tegenover Tesla.
Heb me aangemeld bij Gelden met mijn 22kw paal mochten anderen eens een bezette paal vinden bij Tesla Tilburg.
Mijn P85 te koop gezet omdat ik een D wil aanschaffen, ik wil niet anders meer en hoop dat ik het me blijvend kan permitteren er nog veel te kunnen rijden! Heb er een verslaving bij maar dan een prettige, heb mijn auto nog nooit zo gekoesterd dan welke andere dan ook.
Hoop dat anderen zich eens ook eens voorstellen.
Verder geen idee of de leden van de Teslaclub wel eens samenkomen en waar dat dan zou zijn.
 
net in Urmond aangekomen. slechts typical 16km nodig gehad over een afstand van 19.8km:smile:

Frank,

Wat ik niet begrijp is dat als je een rekensom maakt van je gebruik en dat aftrekt van kWs bij afrijden er nogal wat restvermogen overblijft als Charge Now verschijnt.
Er kan zomaar 60 km verstopt zitten.
Ik denk dat Tesla ook om die reden het trip percentage conservatief af laat nemen, zelf denk ik dat Tesla op de achtergrond meer meet en meer weet, ik hoop stiekum dat de range in de zomer verbeterd met een update of dat er een pakket uit komt die zo'n 20-25 procent meer gaat bieden.
Heb gehoord dat er een samenwerkingsverband bestaat tussen ABB, Panasonic en Tesla op een doos formaat accu van 110kw.
Tesla kan dat nooit bekend maken omdat de verkoop zou stagneren.
Zo'n pakket zou wel een uitkomst zijn voor periodes waarin veel van het pakket wordt gevraagd.
Ik denk ook dat Tesla wel moet, een Duitser die echt mee wil komen op de snelwegen daar is na 200 km gedwongen weer een uurtje te laden, de benzine monsters komen twee keren zo ver en worden ook steeds zuiniger.
Dus, als Elon meldt dat er op het batterij front niets te melden zal zijn dat dat een manier is om de brand te blussen die oplaaide toen er op fora werd gesproken over een P110D en R90D.

Ik wacht ook nog omdat elk moment een nieuwe reeks kleuren uitkomt.