Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het gewoon veel ontspannender rijden. En nee, ik zit dan echt niet aan mezelf te friemelen.
Of zit je als bijrijder ook altijd met je handen vooruit omdat je dat zo'n prettige houding vindt? Okee, mijn normale houding is ook rechterhand rechtsonder in het stuur om wat druk op het stuur te houden, maar toch vind ik hands-off comfortabeler.
mijn arm en hand ligt op mijn been te rusten terwijl een paar vingers onderaan de yoke hangen.
Waarschijnlijk weer een voordeel van de Yoke tov een stuur ;)
 
Wat hier wel eens vergeten wordt is dat FSD nog niet bestaat in Europa. Wat jullie hier hebben is FSD Beta.
En beta slaat op een softwareversie die nog in ontwikkeling is. Software die nog niet stabiel is en dus foute beslissingen kan nemen of nog niet voldoet aan de verwachtingen.
Wat jij beschrijft is Alfa software. Beta software is functioneel af en hoeft alleen nog een praktijk test te ondergaan om fouten op te sporen die over het hoofd gezien zijn bij interne tests. Tesla brengt software uit onder de noemer Beta terwijl het overduidelijk niet af is, dus in Alfa stadium.
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Wat jij beschrijft is Alfa software. Beta software is functioneel af en hoeft alleen nog een praktijk test te ondergaan om fouten op te sporen die over het hoofd gezien zijn bij interne tests. Tesla brengt software uit onder de noemer Beta terwijl het overduidelijk niet af is, dus in Alfa stadium.
Maar gelukkig wel alpha software tegen € 6.500,-- vijf jaar geleden.
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Wat jij beschrijft is Alfa software. ... Tesla brengt software uit onder de noemer Beta terwijl het overduidelijk niet af is, dus in Alfa stadium.

Wat schrijf je nu?

Tesla brengt alfa software uit onder de noemer Beta software, dus als Tesla zegt en schrijft dat FSD eigenlijk FSD Beta is, wie ben ik dan om tegen de grote Tesla te zeggen dat dat niet zo is...
Je zegt hierboven trouwens zelf dat Tesla zijn FSD Beta noemt...
 
Ik zou daar al veel vroeger in het rechtervak gezeten hebben. Je moet verplicht rechts houden in Europa.

Met een vrachtwagen op het rechtervak was het een beetje onnozel om voor 100 meter naar rechts te gaan en dan terug naar links...
Dat we vervolgens even achter de vrachtwagen blijven, is doordat de snelheid omgekeerd evenredig daalde met m'n hartslag.

Is het trouwens goed gekomen met jouw handen aan het stuur?

Hier schrijf je toch iets anders dan wat er staat. Tenzij je vraagt of het een succesvol manoeuvre was?

Ik had nog overschot 😀
Tire Blow.JPG
 
Last edited:
Inderdaad, maar je zal het op een autoweg op tijd weten.
Wat niet wil zeggen dat rekenen op stuurnags van een hulpsysteem de juiste redenering is. Zeker niet wanneer jij als rijder verplicht bent om waar nodig in te grijpen, en niet andersom rekenen op een hulpsysteem om jou te waarschuwen om in te grijpen. En de enige manier is om de aandacht op de weg te houden.
 
Hier schrijf je toch iets anders dan wat er staat...
Sorry, doel van mijn vraag was om te weten hoe het afgelopen is. Ik hed het anders moeten formuleren.
Ik zie stukken richting jouw wagen vliegen. Ik vroeg mij gewoon af of ze je geraakt hebben.
Goed aflopen is relatief. Bij veel zware ongevallen met enkel blikschade wordt wel eens gezegd dat het nog goed afgelopen is.
 
We horen je wel hoor...
Kan je onderbouwen waarom het alpha is en niet beta? Op grond waarvan zeg je dat?

"Beta software is functioneel af en hoeft alleen nog een praktijktest te ondergaan om fouten op te sporen die over het hoofd gezien zijn bij interne tests."
Beta software is feature complete. Dat is de 'FSD' software van Tesla bij lange na niet.
 
MAAR HET IS ALFA. Het is geen beta.

Waarom gebruik je dan zelf de term FSD Beta? Of was bovenstaande weer zo een reactie van, laat me de puntjes nog eens op de i plaatsen?

 
"Beta software is functioneel af en hoeft alleen nog een praktijktest te ondergaan om fouten op te sporen die over het hoofd gezien zijn bij interne tests."
Beta software is feature complete. Dat is de 'FSD' software van Tesla bij lange na niet.
Feature complete? Agile software ontwikkeling? Je gebruikt terminologie van de vorige eeuw die niet meer van toepassing is op het ontwikkelproces.
 
Waarom gebruik je dan zelf de term FSD Beta? Of was bovenstaande weer zo een reactie van, laat me de puntjes nog eens op de i plaatsen?

Omdat het ‘product’ zo heet?