Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Een aardig filmje van de BMW i8 gemaakt door BMW dealer Van Laarhoven.
Zo te zien aan de verkeersborden hebben ze het filmpje keurig in Duitsland opgenomen.
2014 NEW! BMW i8 FAST! 0-254 km/h Acceleration Top Speed - YouTube

Wat mij opvalt is dat de accu erg snel leegloopt bij dit sprintje (van 20 naar 15 km) en dat daarbij nota bene het meeste vermogen van de benzinemotor afkomstig is.
Ik hoop voor BMW dat de accu tijdens het rijden ook weer vlot bijlaadt, anders is het snel gedaan op de Autobahn.
Lijkt wel lekker snel te gaan. 0-120 km/uur schat ik in 6,3 seconden. Met mijn S85 doe ik dat in 6,8 seconden.
Maar ja die i8 is ook een tikje lichter. Met een P85 ga je het net wel winnen denk ik. Boven de 160 km/uur zijn we gezien.
De kans dat ik er ooit één ga tegenkomen acht ik minimaal, we zullen het dus waarschijnlijk nooit weten.

Idd Grappig filmpje. Valt me juist op dat de i8 tussen 160-200 kmh niet meer zo trekt, dat is met een p85 wel beter
 
Idd Grappig filmpje. Valt me juist op dat de i8 tussen 160-200 kmh niet meer zo trekt, dat is met een p85 wel beter

Heb vandaag in een i8 gereden en gesproken met de dealer! Persoonlijk vind ik hebt een opdirkte fisker! Geen ruimte achterin geen bagageruimte best snel, hij heeft ook een geweldig geluid! Maar ik liever de tesla! Zal kijken of ik de dealer zo ver krijg om eens printje te gaan doen eind van de week!
 
Die kans is zeker aanwezig hoor Hans, ik heb er hier in Amsterdam al 2 (eentje op Duits kenteken) aan de paal zien hangen.
Ik kijk uit naar het eerste stoplichtaprintje ;)

Wow, ik had geen idee. Ik zal morgen goed om me heen kijken. Ik vind het wel weer een verrijking van het straatbeeld.
Ik snap ook wel dat ie wordt verkocht. "Schat, wordt het nu alweer een 911 of gaan we deze keer eens gek doen ?".

- - - Updated - - -

Ik heb een vergelijkende test gezien tussen de i8 en S op motor trend, daar was de i8 fractioneel sneller dan een P85+
2014 Tesla Model S P85+ vs. 2014 BMW i8 Comparison - Motor Trend Page 3

Dat maakt mijn S85 dus fractioneel langzamer dan de i8. Ik heb daar geen moeite mee. Mijn auto is tenslotte ook fractioneel goedkoper (de helft).
 
Interessant, toch rapper dan ik dacht die i8, of is dat na 10minuten trappen voorbij, als de accu leeg is...


Precies, dat vraag ik me nu ook af. In ieder geval heeft de i8 volgens de brochure een 5,2 kWh accu die slechts tergend langzaam op te laden is.
De BMW Wallbox Pure doet er maar liefst 6 uur over, de Wallbox Pro doet er 3 uur over. Wellicht kan de accu tijden het rijden veel sneller worden opgeladen.
Over snelladen wordt niets gemeld, dus ik ga er van uit dat de i8 rijder geen FastNed klant gaat worden.
 
Ik heb een vergelijkende test gezien tussen de i8 en S op motor trend, daar was de i8 fractioneel sneller dan een P85+
2014 Tesla Model S P85+ vs. 2014 BMW i8 Comparison - Motor Trend Page 3

Het is wel grappig dat Model S kennelijk wereldwijd de referentie is. Ook al hebben de auto's verder weinig gemeen. Voor mij is de i8 in geen enkel opzicht een elektrische auto, wel een mooie sportauto trouwens.

Maar als je gaat vergelijken zou ik daarvoor de Roadster nemen. Ook twee zitplaatsen, weinig ruimte verder en snel (ook sneller dan de i8, 3,9 sec.tot 100, en na upgrade ook grotere range).

Een illustratief filmpje is dit. Een Mitsubishi EVO GSR, een geheel ander segment, benzine en enorm opgefokt, wordt gezet naast een Tesla Model S (wel P neem ik aan) waarin een heel gezin met Opa en Oma en de koffers meekunnen. Een wat lachwekkend resultaat. de Model S vertrekt zo strak als een cruiseschip terwijl de Mitsubishi bijna letterlijk hemel en aarde beweegt om bij te blijven (wat ook wel lukt) maar kijk dan eens vanaf zo 35 seconden wat het verschil is tussen een snelle, maar verouderde ICE en een moderne elektrokoets.

Ook benieuwd wat de volgende onderhoudsbeurt voor de Mitsubishi zal inhouden gezien al het mechanisch geweld.

Tesla Model S P85 vs 2008 Mitsubishi Evo GSR street Race from a Dead Stop - YouTube
 
Ik vind het nog steeds een domme vergelijking.
Het is geen elektrische wagen die I8, de accu is lachwekkend klein en waardeloos om ritten te maken.
Hybrides vergelijken met puur elektrisch blijft appels met peren vergelijken.


Daarom toch wel interessant om te vergelijken.
Zo lees ik bijvoorbeeld net hoe ze aan die idioot lage verbruikswaarden komen.
Verbrauchswerte bei E-Autos: BMW i8: Super-Sportler oder Super-Mogler? - Auto - Technologie - Wirtschaftswoche
En als je dan na het lezen van dit artikel op de site van BMW de verbruikswaarden opzoekt dan krijg je slechts dit.

Door e.e.a. te combineren haal je er dan uit dat je op een rustig gereden lange rit (zonder bij te laden) in werkelijkheid 7l/100 km verbruikt en niet 2,1l/100km.

Desondanks vind ik het een mooi ding omdat je er in ieder geval emissieloos mee in de stad kunt rijden (tenminste, dat hoop ik).
 

Attachments

  • Afbeelding 405.jpg
    Afbeelding 405.jpg
    21.4 KB · Views: 360
Last edited:
2 Vraagjes:
1. als ik een tunnel binnenrijd gaan de lichten automatisch aan = OK.
Maar het scherm blijft op dag-mode staan, d.w.z. volle licht = vervelend en verblindend.
Bij mijn vorige wagen (Jaguar X) ging het scherm in nachtmodus wanneer de lichten aangingen.
Hoe kan dit in de MS bekomen worden?

2. Als ik achter een erge vervuiler rijd (camion of oude disel) of in een tunnel wil ik op snelle manier bekomen dat er geen buitenlucht meer binnen de MS komt.
Nu moet ik eerst op het scherm het verwarmings- en verluchtingsmenu activeren en dan het cirkeltje aandrukken = diverse handelingen op het scherm tijdens het rijden = onveilig.
Bij mijn vorige wagen volstond het op een knop te drukken op het dashboard.
 
Daarom toch wel interessant om te vergelijken.
Zo lees ik bijvoorbeeld net hoe ze aan die idioot lage verbruikswaarden komen.
Verbrauchswerte bei E-Autos: BMW i8: Super-Sportler oder Super-Mogler? - Auto - Technologie - Wirtschaftswoche
En als je dan na het lezen van dit artikel op de site van BMW de verbruikswaarden opzoekt dan krijg je slechts dit.

Door e.e.a. te combineren haal je er dan uit dat je op een rustig gereden lange rit (zonder bij te laden) in werkelijkheid 7l/100 km verbruikt en niet 2,1l/100km.

Desondanks vind ik het een mooi ding omdat je er in ieder geval emissieloos mee in de stad kunt rijden (tenminste, dat hoop ik).


11.9 kWh/100km ?

2.1l/100km ?


Duitse wagen getest door een Duits tijdschrift zeker ?

- - - Updated - - -

2 Vraagjes:
1. als ik een tunnel binnenrijd gaan de lichten automatisch aan = OK.
Maar het scherm blijft op dag-mode staan, d.w.z. volle licht = vervelend en verblindend.
Bij mijn vorige wagen (Jaguar X) ging het scherm in nachtmodus wanneer de lichten aangingen.
Hoe kan dit in de MS bekomen worden?

2. Als ik achter een erge vervuiler rijd (camion of oude disel) of in een tunnel wil ik op snelle manier bekomen dat er geen buitenlucht meer binnen de MS komt.
Nu moet ik eerst op het scherm het verwarmings- en verluchtingsmenu activeren en dan het cirkeltje aandrukken = diverse handelingen op het scherm tijdens het rijden = onveilig.
Bij mijn vorige wagen volstond het op een knop te drukken op het dashboard.


1. ik heb de helderheid van het scherm op de rechterduimwielschakelaar staan.
snel en eenvoudig helderheid aanpassen.


2. een interieur-filter met actief koolstof doet wonderen.
zie topic in dit forum.