Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
morgen wordt in Aartselaar de SuC optie geactiveerd.
Deze avond werd ik opgebeld door een vriendelijke man van tesla. Er was een probleempje met de vervangwagen. Alle S-en waren weg! of ik het erg vond om een dagje met een roadster te rijden.
Alé dan, als het echt niet anders kan:smile:
Net al even naar het weerbericht gekeken... ik denk dat ik een half dagje vrij neem.:biggrin:

Is the SuC in Aartselaar now open? Would be very useful for my forthcoming trip, to London.

Any news about an SuC around Gent (or even Folkstone)?

Cheers, Rob.
 
Mijn kenteken is 9-TSJ-11. Dat zal wellicht een van die 'latere' kentekens zijn, maar als je mij tegenkomt kun je rekenen op een groet (aka The Nod) :cool:
Ik denk juist bij de oudere kentekens: oh ja, dat is een 0%-er, die deed het alleen voor de fiscus :p

Mijn kenteken is van juni 2014. Ik groet standaard ook effe een knikje of zwaaien...Helaas 50% van de Tesla rijders kijken niet eens. Zodra ik er een tegenkom ga ik er ook even achter rijden om te genieten van een rijdende Tesla:biggrin:

- - - Updated - - -

London is very "do able" with a max charge from home and 1 hour charge in maidstone (ecotricity) on 22kw and then the 3 superchargers in london!
 
Gisteren voor de zekerheid maar eens de bandendruk gecontroleerd (21, +, velgen). Bleek dat alle vier de banden bijna een half bar te laag waren. Ik had eigenlijk verwacht dat de TPMS sensoren wel een waarschuwing zouden geven. Maar die meten waarschijnlijk alleen de druk t.o.v. elkaar??? Daarna alle banden bijgevuld, iets harder dan voorgeschreven (2,8 en 2,9) en toen gaan rijden zonder te resetten. Geen waarschuwingen... (Maar misschien was de onderlinge drukverhouding tussen de banden wel gelijk gebleven?). Daarna toch maar gereset.
Vandaag mijn dagelijkse woon werk verkeer gedaan (70 km heen) maar wat inderdaad opviel was dat ik over de hele trip wel zo'n 30 Wh/km zuiniger reed, terwijl ik nogal haast had. Gemiddeld nu 195 Wh/km (waarvan de helft 130 of sneller en de rest 80). Terwijl dat anders 230 Wh/km is (in gunstige gevallen). Ga nu wel vaker de bandendruk controleren!
 
Hey Harald, niet opgeven hoor! Ik blijf het ook stug volhouden. Heb in Frankrijk leuke Tesla bezitters ontmoet uit Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk. Met geen enkele auto in het verleden heb ik dat zo meegemaakt. En de enkele die ik rijdend tegenkwam, groette vrolijk terug :smile:!

Ook ik heb weinig te klagen. Vrijwel elke Tesla-rijder die ik tegenkom knippert of groet terug :)
 
Gisteren voor de zekerheid maar eens de bandendruk gecontroleerd (21, +, velgen). Bleek dat alle vier de banden bijna een half bar te laag waren. Ik had eigenlijk verwacht dat de TPMS sensoren wel een waarschuwing zouden geven. Maar die meten waarschijnlijk alleen de druk t.o.v. elkaar??? Daarna alle banden bijgevuld, iets harder dan voorgeschreven (2,8 en 2,9) en toen gaan rijden zonder te resetten. Geen waarschuwingen... (Maar misschien was de onderlinge drukverhouding tussen de banden wel gelijk gebleven?). Daarna toch maar gereset.
Vandaag mijn dagelijkse woon werk verkeer gedaan (70 km heen) maar wat inderdaad opviel was dat ik over de hele trip wel zo'n 30 Wh/km zuiniger reed, terwijl ik nogal haast had. Gemiddeld nu 195 Wh/km (waarvan de helft 130 of sneller en de rest 80). Terwijl dat anders 230 Wh/km is (in gunstige gevallen). Ga nu wel vaker de bandendruk controleren!

Dat is ook een truukje als je een keer omhoog zit met de range, de banden goed hard oppompen (ligt bij mij een pomp in de auto)
 
Klopt, ook auto's met zakelijke eigenaar gebruiken de procedure voor de particulier (incl. je BSN).

Heb een andere zakelijke auto in mei van zo'n kentekencard voorzien. Was het papieren ding gewoon kwijt.
Je hoeft het oude kenteken namelijk niet eens op te sturen. Procedure kostte toen nog eu 31,50.
 
Hmm, eerste problemen met mijn Tesla:
ImageUploadedByTapatalk1409766164.485017.jpg

Klap bij oprijden van de A27 en direct die melding en ik kon alleen nog uitdrijven. Gelukkig de volgende afrit (breda noord) nog net gehaald.
Tesla gebeld, en nu wachten op takelbedrijf.
Balen. En mijn vrouw en dochter vinden het natuurlijk helemaal niet leuk :(