Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gistermiddag reed ik bij Arnhem en kreeg ik een telefoontje dat er een probleem met mijn 12V accu was geconstateerd. Of ik even langs wilde komen voor een nieuwe accu.
Is vanmiddag in 45 minuten vervangen. Klasse !

Zeiden ze ook: we zien nu dat u met 146 km p/u op de A12 rijdt richting Arnhem, dus als u de volgende afslag richting Duiven neemt kunt u hier over 11 minuten zijn en gaan we gelijk voor u aan de slag?
 
Ik heb nu een type D accu. Geen idee wat ik daarvoor had. Blijkbaar is er wel iets verbeterd waardoor dit probleem in de toekomst voorkomen zou worden, maar of het werkt weten we pas over enige tijd.
ImageUploadedByTapatalk1409859754.177108.jpg
 
Bij mij is de grote accu vervangen. Kost wat meer tijd lijkt me.
Bij mij ook, relais om 12v op te laden was stuk. Kunnen ze hier niet vervangen. Batterij gaat terug naar Us en gewoonlijk steekt men een refurb in de plaats. Die hadden ze enkele weken terug niet in Antwerpen en heb dus totaal nieuwe gekregen. Had 17,000 km en net een range charge gedaan. Met de nieuwe batterij had ik dat ook gedaan en blijkt dat de vorige nog niets aan reikwijdte ingeboet had.
Na 2 dagen is er wel iemand even thuis koelvloeistof komen toevoegen, de nieuwe batterij was wel volledig gevuld maar er zat waarschijnlijk nog wat lucht in. Tijdens het rijden pompt een motortje die lucht eruit heeft men mij uitgelegd.
 
Heb zonet eens de aankondiging van de gigafabriek gelezen. Wat me opviel zijn de 2 naar voor gebrachte cijfers; 50GWh voor 500000 auto's. .. wat neerkomt op 100kwh per auto
Om de model E dan nog prijslijk te houden moet de prijs wel nog stevig zakken en de energiedichtheid nog stevig omhoog aangezien de model E 20% kleiner wordt.
Er kan natuurlijk nog capaciteit naar stationaire batterijen gaan en de S en de X een grotere batterij als de dichtheid toeneemt.
 
Dat is vreemd: Via visible Tesla zag ik gisteren dat de km stand van mijn auto 24.814,3 was terwijl de auto bij Tesla Tilburg stond. Ik heb gezien dat er niet mee gereden is. Inmiddels is de auto teruggebracht naar Breda en nu staat de km-stand zo'n 1.000 km hoger. Rara hoe kan dat? Iemand anders dit ooit gezien?
De km-stand vandaag in VisibleTesla komt overeen met wat ik in de auto zag vanmorgen. Kan het zijn dat ik gisteren een verkeerd cijfer heb doorgekregen vanuit de auto?
 
de site van "tesla club Belgium" ligt er uit. ze zijn blijkbaar "Teslaworld.com" aan het opstarten, zoals dinsdag in Heffen aangegeven.

Vreemd dat hun spokeswoman al een tijdje in de ether is https://twitter.com/TeslaWorld. Strakke vormgeving, maar volgens mij is er toch meer inhoud bij de club van Byron.

Bij mij werkt momenteel (9u15) "Tesla Club Belgium" terug en dit op oude vertrouwde adres. Zal dus een tijdelijke hick-up geweest zijn op hun site.
 
Vreemd dat hun spokeswoman al een tijdje in de ether is https://twitter.com/TeslaWorld. Strakke vormgeving, maar volgens mij is er toch meer inhoud bij de club van Byron.

Bij mij werkt momenteel (9u15) "Tesla Club Belgium" terug en dit op oude vertrouwde adres. Zal dus een tijdelijke hick-up geweest zijn op hun site.

:smile:

- - - Updated - - -

HOW TO PICK UP CHICKS.jpg
:smile:
 
Heb zonet eens de aankondiging van de gigafabriek gelezen. Wat me opviel zijn de 2 naar voor gebrachte cijfers; 50GWh voor 500000 auto's. .. wat neerkomt op 100kwh per auto
Om de model E dan nog prijslijk te houden moet de prijs wel nog stevig zakken en de energiedichtheid nog stevig omhoog aangezien de model E 20% kleiner wordt.
Er kan natuurlijk nog capaciteit naar stationaire batterijen gaan en de S en de X een grotere batterij als de dichtheid toeneemt.

De Gigafactory zal niet enkel batterijen produceren voor de Tesla vloot. Een deel is idd voor stationaire batterijen die mooi in het business verhaal van SolarCity passen. Een ander deel is voor third parties zoals bvb Daimler of andere "concurrenten".

Er zijn 2 fundamentele redenen waarom Elon die Gigafactory moet bouwen:
- om in staat te zijn om naar een productie van 500.000 wagen te evolueren,
- om dmv schaalvoordelen de prijs van de batterijen met minimaal 30% te laten zakken zodat de Model III een prijskaartje van $35000 kan krijgen.

Maar, naast die fundamentele redenen, is er ook het zakelijk brein van Elon Musk. Die Gigafactory heeft een capaciteit gelijk aan de wereldcapaciteit aan Li-Ion batterijen van vandaag. Tesla zal door de schaal in staat zijn goedkoper te produceren dan welke andere concurrent ook. Dit levert Tesla een betere marge op dan de concurrenten. En waar gaan de concurrenten hun batterijen halen wanneer ze zelf op schaal elektrische wagens willen gaan produceren... Ze zouden ook een Gigafactory kunnen bouwen maar de eerste heeft first mover advantage. Tesla zal altijd een paar jaar voorsprong hebben op de concurrenten qua kostprijs vs range.

Het is een heel sterk verhaal en het is best mogelijk dat de productie van batterijen op wereldschaal op termijn meer zal bijdragen tot de winst van Tesla dan de wagens.