Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hem meer dan 8 maanden en 20.000 km zonder één keer bij Tesla te zijn terug geweest.

+1, nu 22.000 km en zit boven op een berg in italie, met 10a te laden,
In Pisa gisteren gratis parkeren, laden met enel pas, van forum lid.

Eind augustus wordt hij gehaald voor : armor, 26~> 32upgrade en vocht in achterlicht,wel inmiddels 2x system reset gedaan.
 
Last edited:
8 maanden, 15.000 km en nog geen echte problemen gehad behalve reboot van scherm.

Net terug uit Italie en de reis was perfect gegaan met de SC in Duitsland en Oostenrijk. Zat altijd boven de 500km/h.
Enige nadeel was dat ik de heenreis geen verbinding kon maken met de app en dat is lastig omdat ik graag de voortgang in de gaten wil houden.
Bij Aichstetten heb je geen internet volgens mij en is verbinding maken niet mogelijk?? 2x op en neer lopen is niet verkeerd na een maaltijd bij de Mc Donalds :wink:

Zal nog een verslagje posten op ander draadje over de reis naar Italie.
 
Ik heb mijn S nu goed 2 maanden en heb er nog niets mee tegengekomen.
Heb wel maar een 3.500km afgelegd.
Enig paniekpuntje: op zeker ogenblik, net na het starten, was er geen leven meer in mijn scherm, na enkele seconden kreeg ik een zwart scherm met het T-logo. Een 10 sec. later functioneerde alles terug normaal.
 
Ik heb mijn S nu goed 2 maanden en heb er nog niets mee tegengekomen.
Heb wel maar een 3.500km afgelegd.
Enig paniekpuntje: op zeker ogenblik, net na het starten, was er geen leven meer in mijn scherm, na enkele seconden kreeg ik een zwart scherm met het T-logo. Een 10 sec. later functioneerde alles terug normaal.

Dat is volgens mij vrij normaal als hij enige tijd stil staat.
Auto moet dan "wakker" worden...

In Italië heb ik een keer gehad dat het scherm bleef knipperen toen ik instapte en kreeg ik de melding dat ik Tesla Service moest bellen.
Ik kon het scherm niet bedienen en de auto kon niet rijden. Na 2x een reset te hebben gedaan was het probleem opgelost maar ik kreeg het toch wel even warm.
Ik heb het probleem doorgestuurd naar tesla en ze gaan kijken wat er aan de hand was.
 
OK, ik heb wel een 'bekend lijstje'. (maar je vroeg erom dus maak me niet uit voor jankerd)

10 maanden, 40k+ km.
Daarvan meer dan 2 maanden terug bij Tesla gestaan (waarvan dan weer 1 week door eigen schuld/schade). Gaat eind deze week weer terug.

- 4de motor, lijkt nu wel stil. maar dat was met de 3de ook, dus of het blijvend is moet ik nog afwachten.
- uitstekende schroomlijsten (punt achter van die hele lange) en niet netjes zittende chroomlijsten portieren (onderkant raam)
- niet netjes aansluitende deur
- slecht sluitende deur bij rustig dichtgooien
- niet aansluitende achterklep die bij sluiten de achterbumper beschadigd.
- vocht in het achterlicht (ook weer na reparatie)
- krakend en bij hogere snelheid fluitend pano-dak
- niet vlak liggende ramen van de deuren
- krakend rempedaal
- afbrekende zonneklepspiegelkapjes
- 'sleutel niet meer aanwezig in auto'. Zelfs een keer op slot gegaan terwijl de sleutel in auto lag (en ik ernaast stond). Gelukkig had ik nog de app.
- krakende ophanging
- krakende/piepende remmen (vooral bij full stop)
- (lichte) krassen/beschadigingen bij aflevering
- ongelijke hoogte achterbank delen
- ongelijke aansluiting dashboard/deurpaneel

Met de kans dat ik nog wat vergeten ben.

Heb ik de laatste keer natuurlijk ook de 32A fix gehad.

Sinds de laatse keer (een week geleden) heb ik nu nog de uitstekende chroomstrippunten en de slecht uitgelijnde achterklep (met bijbehorende schade aan de achterklep) over.

En dan ben ik nog steeds enthousiast over (mijn) Tesla...
 
Iced big time:
ImageUploadedByTapatalk1407162876.947422.jpg
 
Blijf het jammer vinden om deze discussie in het algemene draadje te blijven voeren..... Geeft naar mijn mening een niet realistische indruk. Dus... ik maak je wel uit voor jankerd, met recht overigens, maar doe dat dan in het jankdraadje:crying:

Hoezo niet realistisch? Er werd gevraagd naar de ervaringen en die delen we dan. Hoeft hier toch niet louter een juichforum te zijn?

Uit wat er tot nu toe gepost is zou je hoopvol kunnen concluderen dat het wat kwaliteitscontrole betreft met Tesla de goede kant op gaat. (jongere auto -> minder problemen) Dat is mooi. En als je een 100% OK MS hebt wees er blij mee en geniet er van.
 
Daarnet een Knack-artikel gelezen over hoe we in de toekomst zullen rijden.
Allemaal mooi en wel, maar de realiteit is minder fraai.
Ik heb mijn S voornamelijk gekocht uit groene overwegingen, dus omwille van het milieu.
En alhoewel dit misschien naïef is, toch stoort het mij dat zo weinig gedaan wordt aan het milieu.
Ik wil volgende week heen en terug naar Zuid-Frankrijk; met de MS gaat dit nog niet (vlot), dus informeerde ik voor een TGV.
Deze is bijna dubbel zo duur als een vliegtuigticket en de treinen terug huiswaarts zijn allemaal al volboekt.
Er rijdt ook maar 1 trein per dag Belgiëwaarts! Ik moet dus wel met het vliegtuig (bah)
Besluit: de diverse regeringen doen weinig of niets om het milieu nog te redden.
De TGV's zouden half zo duur mogen zijn en 2 tot 3x per dag rijden.
Maar dat brengt weinig zaad in het bakje. Liever taksen innen op vervuilende brandstof.

En het publiek, ja, dat doet ook niet mee hoor.
Hier in mijn gemeente staan op 50m van het strand 2 laadpalen.
Raad eens wie daar staat. Allemaal ICE'n!
Mocht ik bewindvoerder zijn, ik takel ze telkens weg.
Het zou vlug geweten zijn dat je daar niet mag staan met een stinkende, vervuilende wagen.

Voilà, het moest er eens uit.
Stof tot nadenken (in Genk vanavond?)
Met vriendelijke groeten, Christian
 
Ik wil volgende week heen en terug naar Zuid-Frankrijk; met de MS gaat dit nog niet (vlot)

? Knokke-Heist is maar 115km van de SuC in Nijvel (88kW, dus 300km). Aangezien u de dual charger hebt, even klein uurtje bij Charles de Gaul laden zou afdoende moeten zijn om bij de volgende SuC (Auxerre) te geraken waar je op vol vermogen kan laden. Hierna Macon, ook vol vermogen en dan krijg je idd de wat mindere SuC, echter afhankelijk waar in Zuid-Frankrijk kan je de SuC in Chasse-sur-Rhône eventueel overslaan.
 
? Knokke-Heist is maar 115km van de SuC in Nijvel (88kW, dus 300km). Aangezien u de dual charger hebt, even klein uurtje bij Charles de Gaul laden zou afdoende moeten zijn om bij de volgende SuC (Auxerre) te geraken waar je op vol vermogen kan laden. Hierna Macon, ook vol vermogen en dan krijg je idd de wat mindere SuC, echter afhankelijk waar in Zuid-Frankrijk kan je de SuC in Chasse-sur-Rhône eventueel overslaan.

Dank voor de info. Wist niet dat er al zoveel SuC waren in Frankrijk.
 
Daarnet een Knack-artikel gelezen over hoe we in de toekomst zullen rijden.
Allemaal mooi en wel, maar de realiteit is minder fraai.
Ik heb mijn S voornamelijk gekocht uit groene overwegingen, dus omwille van het milieu.
En alhoewel dit misschien naïef is, toch stoort het mij dat zo weinig gedaan wordt aan het milieu.
Ik wil volgende week heen en terug naar Zuid-Frankrijk; met de MS gaat dit nog niet (vlot), dus informeerde ik voor een TGV.
Deze is bijna dubbel zo duur als een vliegtuigticket en de treinen terug huiswaarts zijn allemaal al volboekt.
Er rijdt ook maar 1 trein per dag Belgiëwaarts! Ik moet dus wel met het vliegtuig (bah)
Besluit: de diverse regeringen doen weinig of niets om het milieu nog te redden.
De TGV's zouden half zo duur mogen zijn en 2 tot 3x per dag rijden.
Maar dat brengt weinig zaad in het bakje. Liever taksen innen op vervuilende brandstof.

En het publiek, ja, dat doet ook niet mee hoor.
Hier in mijn gemeente staan op 50m van het strand 2 laadpalen.
Raad eens wie daar staat. Allemaal ICE'n!
Mocht ik bewindvoerder zijn, ik takel ze telkens weg.
Het zou vlug geweten zijn dat je daar niet mag staan met een stinkende, vervuilende wagen.

Voilà, het moest er eens uit.
Stof tot nadenken (in Genk vanavond?)
Met vriendelijke groeten, Christian

+1

Toen ik ge-iced was in Knokke ging ik ostentatief een foto nemen van de auto's. Na 10 seconden kwamen er al 2 personen vanuit een restaurant en terras met de vraag de foto niet naar de politie te sturen. Ik had onmiddellijk plaats (hoewel ik ruim voldoende had om thuis te raken)
Verder zou ik als beleidsvoerder ook enkel taxvoordeel geven aan effectief verbruikte electriciteit met hybride auto's, alsook het flagrante misbruik van de Dodge RAMs en andere rotzooi afschaffen.
Tot vanavond!
 
? Knokke-Heist is maar 115km van de SuC in Nijvel (88kW, dus 300km). Aangezien u de dual charger hebt, even klein uurtje bij Charles de Gaul laden zou afdoende moeten zijn om bij de volgende SuC (Auxerre) te geraken waar je op vol vermogen kan laden. Hierna Macon, ook vol vermogen en dan krijg je idd de wat mindere SuC, echter afhankelijk waar in Zuid-Frankrijk kan je de SuC in Chasse-sur-Rhône eventueel overslaan.

Is dat een SuC bij Charles de Gaules? Heb je daarvan adres?
Als dit klopt, dan geraak ik wel met mijn S in Saint-Raphaël (Z-Fr).
Knokke-Charles de Gaules-Auxerre-Macon-Vienne-Aix en Provende-Fréjus (juist naast Saint-Raphaël).
 
Daarnet een Knack-artikel gelezen over hoe we in de toekomst zullen rijden.
Allemaal mooi en wel, maar de realiteit is minder fraai.
Ik heb mijn S voornamelijk gekocht uit groene overwegingen, dus omwille van het milieu.
En alhoewel dit misschien naïef is, toch stoort het mij dat zo weinig gedaan wordt aan het milieu.
Ik wil volgende week heen en terug naar Zuid-Frankrijk; met de MS gaat dit nog niet (vlot), dus informeerde ik voor een TGV.
Deze is bijna dubbel zo duur als een vliegtuigticket en de treinen terug huiswaarts zijn allemaal al volboekt.
Er rijdt ook maar 1 trein per dag Belgiëwaarts! Ik moet dus wel met het vliegtuig (bah)
Besluit: de diverse regeringen doen weinig of niets om het milieu nog te redden.
De TGV's zouden half zo duur mogen zijn en 2 tot 3x per dag rijden.
Maar dat brengt weinig zaad in het bakje. Liever taksen innen op vervuilende brandstof.

En het publiek, ja, dat doet ook niet mee hoor.
Hier in mijn gemeente staan op 50m van het strand 2 laadpalen.
Raad eens wie daar staat. Allemaal ICE'n!
Mocht ik bewindvoerder zijn, ik takel ze telkens weg.
Het zou vlug geweten zijn dat je daar niet mag staan met een stinkende, vervuilende wagen.

Voilà, het moest er eens uit.
Stof tot nadenken (in Genk vanavond?)
Met vriendelijke groeten, Christian
Als het je echt om het milieu te doen is dan moet een paar uur langer onderweg(ivm laden) toch niet het probleem zijn:confused: