Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wij willen in de kerstvakantie een keer met de kinderen naar Phantasialand in Duitsland, Brühl, gaan. Dat is voor ons enkele reis 196 km. Dat maakt 392 km retour. Dat lijkt me net een beetje te veel gevraagd. De Supercharger in Wilnsdorf is net te ver uit de richting met meer dan een uur dieper Duitsland in. Weet iemand laadpalen of waar ik ze kan vinden rondom Brühl Duitsland? De hotels bij Phantasialand hebben geen laadpalen en ik begrijp uit een verslag van de ANWB dat er ook geen stopcontacten zijn in de parkeergarage.

Kun je in Venlo niet ergens met 22 kWh bijladen? Accu hoeft niet helemaal vol, net genoeg om de oversteek te halen.
 
vandaag wou ik vertrekken uit mijn garage.
In achteruit, rem lossen...geen beweging!
naar voor dan maar: rem lossen... ook geen beweging.

misschien staat de creep af?.... niet dus!
terug achteruit: wat "gas" geven... KRAK! en hij vertrok.
het leek of de parkeerrem niet los wou komen.

iemand dit ook al gehad. vastgevroren kon niet bij deze temperaturen
jazeker, regelmatig op maandagochtend als de auto paar dagen heeft stilgestaan. Ik verklaar het als oxidatie op de remschijf. De creep is dan ook bij mij onvoldoende om weg te rijden en moet beetje 'stroom' bijgeven. Nooit afgevraagd of het niet goed zou zijn. Stond je auto na vochtig weer dagje stil in garage?
gr Arnold
 
Mijn schoonvader wil graag voor mijn verjaardag (24 December) iets voor mijn Model S kopen. Ik heb hem gezegd dat ik altijd wel kuis (NL=schoonmaak) producten kan gebruiken voor de wagen.
Hebben jullie een idee wat goede kuisproducten zijn om onze Tesla's mee te wassen? Wat voor sponsjes, doekjes, producten, etc. gebruiken jullie?
 
Mijn schoonvader wil graag voor mijn verjaardag (24 December) iets voor mijn Model S kopen. Ik heb hem gezegd dat ik altijd wel kuis (NL=schoonmaak) producten kan gebruiken voor de wagen.
Hebben jullie een idee wat goede kuisproducten zijn om onze Tesla's mee te wassen? Wat voor sponsjes, doekjes, producten, etc. gebruiken jullie?

Volgens heeft een van die Opticoat detailers, ride & shine, een webshop met dit soort pakketten.
 
Mijn schoonvader wil graag voor mijn verjaardag (24 December) iets voor mijn Model S kopen. Ik heb hem gezegd dat ik altijd wel kuis (NL=schoonmaak) producten kan gebruiken voor de wagen.
Hebben jullie een idee wat goede kuisproducten zijn om onze Tesla's mee te wassen? Wat voor sponsjes, doekjes, producten, etc. gebruiken jullie?

Vandaag voor het eerst eens mijn Tesla onder handen genomen.
Wil je het fatsoenlijk doen, dan :

Een hogedruk reiniger.
Heavy duty foam lance (met passende aansluiting voor de HD reiniger)
Verlengsnoer 220V
Tuinslang
Foam shampoo

Auto shampoo
Microfiber washand
2 grote emmers
2 scratsh shield (van die zeefjes op de bodem van de emmer)
1 a 2 microfiber droogdoek
eventueel was WAX voor erop te spuiten.

Bovenstaand lijsje heb je vaak in KITS bij de detailers of willekeurige autoonderdelen zaken (bv HEUTS in Nederland).


Stofzuiger voor de binnenkant

Voor interireur heb je ook nog zaken, maar weet even niet welke..
 
200km is een eitje, mits je destination charging kan doen.

In het centrum van Brühl zijn wel een paar plekken, zie PlugFinder - Die App für Stromtankstellen
Als je blijft slapen, daar hotel regelen. Als je een dagje gaat - daar parkeren en pendelbus/taxi nemen?

http://pics.plugfinder.de/web_full/000668_2d3dd48a-0e4c-4541-a052-9ce95d915fa8.jpg

Bedankt hier kan ik wel mee uit de voeten!

- - - Updated - - -

Kun je in Venlo niet ergens met 22 kWh bijladen? Accu hoeft niet helemaal vol, net genoeg om de oversteek te halen.

Daar had ik nog niet aan gedacht. Waarschijnlijk dat het wel een hotel wordt in de plaats en daar dan opladen. Anders inderdaad een tussenstop ergens bij een 22 kWh paal. Tijdens het eten bijvoorbeeld.
 
Bedankt hier kan ik wel mee uit de voeten!

- - - Updated - - -



Daar had ik nog niet aan gedacht. Waarschijnlijk dat het wel een hotel wordt in de plaats en daar dan opladen. Anders inderdaad een tussenstop ergens bij een 22 kWh paal. Tijdens het eten bijvoorbeeld.

http://www.oplaadpaal.nl/
En dan zoeken rond de route :)
Bijvoorbeeld deze?
iets.jpg

En dan om helemaal zeker te weten evt. via forum het punt checken....

En hoe zou de SC: MAXI Autohof Mogendorf in het plaatje passen? Deze zou ook een dezer dagen opengaan?
 
Mijn schoonvader wil graag voor mijn verjaardag (24 December) iets voor mijn Model S kopen. Ik heb hem gezegd dat ik altijd wel kuis (NL=schoonmaak) producten kan gebruiken voor de wagen.
Hebben jullie een idee wat goede kuisproducten zijn om onze Tesla's mee te wassen? Wat voor sponsjes, doekjes, producten, etc. gebruiken jullie?

Voor het eerst in 20 jaar dat mijn auto met de hand gewassen wordt:
Angel Interior conditioner and cleaner
Bilberry Wheelcleaner
Heaven for Leather
Elixer rubber and plastic conditioner
QED Quick detailspray
Glass Cleaner
Shampoo
Fast Foam
Bilberry wheelwax 100 ml
Extra droogdoek
Foam Lance Kranzle aansluiting
4x Microfiber Elite Gold a 6,95
ScratchShield emmers + Scratchshields
Chenille Washmitt
Delirium droogdoek
Poets
 
Mijn schoonvader wil graag voor mijn verjaardag (24 December) iets voor mijn Model S kopen. Ik heb hem gezegd dat ik altijd wel kuis (NL=schoonmaak) producten kan gebruiken voor de wagen.
Hebben jullie een idee wat goede kuisproducten zijn om onze Tesla's mee te wassen? Wat voor sponsjes, doekjes, producten, etc. gebruiken jullie?

Ik heb Sonax zeep en spons gekocht, Turtle Wax is ook een goed merk.
 
Last edited:
jazeker, regelmatig op maandagochtend als de auto paar dagen heeft stilgestaan. Ik verklaar het als oxidatie op de remschijf. De creep is dan ook bij mij onvoldoende om weg te rijden en moet beetje 'stroom' bijgeven. Nooit afgevraagd of het niet goed zou zijn. Stond je auto na vochtig weer dagje stil in garage?
gr Arnold

ja, ik had de wielen proper gemaakt en afgespoten en dan de garage in voor 24 uur
 
vandaag wou ik vertrekken uit mijn garage.
In achteruit, rem lossen...geen beweging!
naar voor dan maar: rem lossen... ook geen beweging.

misschien staat de creep af?.... niet dus!
terug achteruit: wat "gas" geven... KRAK! en hij vertrok.
het leek of de parkeerrem niet los wou komen.

iemand dit ook al gehad. vastgevroren kon niet bij deze temperaturen

je, maar bij mij was eerder krak, geen KRAK. ook wat gas moeten geven en pas toen kwam de rem los.
 
:crying:Mijn vrouw vindt die hele Tesla nog steeds niks:scared: Ik ben zo blij als een kind, hoop dat ze gauw bijdraait en stopt met zeuren over de stoel, opbergruimte, lage instap blablablabla:cursing:

+1
heb nog 70 km range en ben nu aan het laden met 9 km per uur.
Ze heeft morgen een afspraak in Breda en daarna verplicht naar Oosterhout.
Dus als je morgen rond 15 uur iemand ziet die de adapter er niet in krijgt dan is dat mijn vrouw :wink:
 
Morgen 14.00 in Tilburg aflever moment, andere forum Members toevallig ook morgen daar?

- - - Updated - - -

+1
heb nog 70 km range en ben nu aan het laden met 9 km per uur.
Ze heeft morgen een afspraak in Breda en daarna verplicht naar Oosterhout.
Dus als je morgen rond 15 uur iemand ziet die de adapter er niet in krijgt dan is dat mijn vrouw :wink:

Had maar ff aangegeven. Heb hier in Nuenen een 11kw laadpunt wat nog niet benut wordt... Je had m hier best even mogen parkeren...
 
Hallo medeforummers, ik heb sinds dinsdag de 10e het p85+ ruimteschip en geniet er dagelijks van! Geen rammeltjes, kraakjes, piepjes, krasjes of wat dan ook, dus de afwerking is perfect! Ik heb helaas wel 2 serieuze akkefietjes gehad. Bij aflevering stond mijn rechter voorwiel iets teveel naar voren waarbij hij bij het achteruitrijden in een bocht aanliep tegen binnenkant spatbord? Dit heeft tesla amsterdam meteen in de avonduren verholpen waarna ze de auto nog mijn werk hebben afgeleverd ook, topservice!

Helaas stond ik vanavond achterop de sleepauto nadat mijn rechtervoorwiel was lek gereden over "iets" op de weg, kortom band lek en velg beschadigd. Dat doet wel erg zeer als je de auto nog niet eens een week in het bezit hebt... Ik ben met de anwb nog het stuk weg even terug gereden en we konden in het pikkedonker helaas niets vinden. Wat ik dus wel weet is dat de 21inch velgen behoorlijk kwetsbaar zijn, ik hoop dus echt dat het morgen een kwestie van een nieuwe band is en niet ook nog eens een nieuwe velg :-( Ik vraag mij sowieso ook af of dit onder de verzekering valt die ik via Tesla heb (ism centraal beheer). Iemand al ervaring met dergelijke schade?

groet ingmar
 
Bedankt hier kan ik wel mee uit de voeten!

- - - Updated - - -



Daar had ik nog niet aan gedacht. Waarschijnlijk dat het wel een hotel wordt in de plaats en daar dan opladen. Anders inderdaad een tussenstop ergens bij een 22 kWh paal. Tijdens het eten bijvoorbeeld.
Weet niet wanneer je gaat. Kan je als het goed is, vanaf januari een 11 kWh voorziening bieden..:smile: