Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er iemand problemen met de keyfob? Ik merk de laatste dagen dat de auto niet meer vanzelf opengaat als ik dichtbij kom. Ook wil hij niet altijd starten, dan krijg ik de melding dat hij geen sleutel detecteert. Ik weet dat dit is op te lossen door de keyfob in de bekerhouder te leggen of bij de 12V-aansluiting onder de middensteun te houden, en dat werkt inderdaad. Maar handig is anders. Ik heb de batterij al vervangen (wat natuurlijk niet nodig zou moeten zijn na een paar weken) maar dat maakt geen verschil. Ik ga Tesla maar eens bellen om te vragen wat het kan zijn.
 
Heeft er iemand problemen met de keyfob? Ik merk de laatste dagen dat de auto niet meer vanzelf opengaat als ik dichtbij kom. Ook wil hij niet altijd starten, dan krijg ik de melding dat hij geen sleutel detecteert. Ik weet dat dit is op te lossen door de keyfob in de bekerhouder te leggen of bij de 12V-aansluiting onder de middensteun te houden, en dat werkt inderdaad. Maar handig is anders. Ik heb de batterij al vervangen (wat natuurlijk niet nodig zou moeten zijn na een paar weken) maar dat maakt geen verschil. Ik ga Tesla maar eens bellen om te vragen wat het kan zijn.

Ik heb ook al enkele malen wat last gehad. Soms kom ik aan de wagen en gaat hij automatisch open, andere keren (meestal als ik net afgesloten heb) gaat hij pas open na +/- 1 minuut.
Ook al gezien dat tijdens het rijden de melding verschijnt " geen sleutel aanwezig".
Bizar allemaal.
 
ik geen problemen eens ik erin zit, wel gaan de klinken er soms wel uit en soms niet als ik dichter kom. Ik denk als je langer dan een bepaalde tijd de wagen niet gebruikt (24h ofzo) dat de elektronica inslaapt en dat de auto niet vanzelf opent als je er bij komt maar dat je moet op de klink drukken om hem te ontwaken ofzo ...
 
Nog geen file-ervaring met de Model S, wel met de Karma en Volt. In beide gevallen was het verbruik in de file lager dan op normale snelheid. Ik kon dat vaststellen doordat ik dagelijks dezelfde route reed en bij die twee auto's wist ik precies hoeveel ik verbruikte op een bepaald stuk weg (ik hield dat altijd in de gaten omdat het accubereik maar 50-65 km was en ik liever de benzinegenerator niet aan liet gaan). Bij file was dat verbruik op hetzelfde stuk weg een stuk lager. Dit is het tegenovergestelde van een ICE. Reden: via de regenerative braking win je veel verbruikte stroom weer terug. De kunst is goed anticiperend filerijden waarbij je probeert de rem zo weinig mogelijk gebruikt en de re-gen zoveel mogelijk. Een andere reden voor het lage verbruik is dat elektrische auto's relatief efficient zijn op lage snelheden met weinig luchtweerstand.
hier Model S Efficiency and Range | Steinbuch kun je zien dat CONSTANT rijden met 20 mph (32km/h oid) het meest efficiënt is, maar steeds regen gebruiken haalt ca 10-30% weg (90% rendement van motor naar batterij, en dan ook weer terug), ik heb niet de exacte getallen
 
Gisteren meldde Tesla dat oplevering wederom 2 weken naar achteren gaat, nu eind november. Dat is nu de derde wijziging van een eerdere toezegging. Kom nu echt in problemen. Heb 2 evenementen waarop de model S niet kan ontbreken, misschien moet ik een beroep op jullie doen.

Wie heeft zaterdag 9 november tijd tussen 10:00 en 14:00. Dan stel ik mijn huis open in het kader van Glurengroeneburen . De gemeente Den Haag houdt openhuis bij een aantal duurzame voorbeeldwoningen. Bij mij thuis worden presentaties gehouden over energie-opwekking en e-mobiliteit. Ook wethouder komt. Tja, dat wordt lastig als het pronkstuk ontbreekt.

het andere evenement is op 25/26 november en betreft een CharITy event. Ik heb de auto 2 dagen nodig in de beurs van Berlage. Daar staat ie on display, waar mensen kunnen inschrijven voor een duurzame ervaring in de auto met een bekende Nederlander en daar veel geld voor willen betalen. Een soort Warren Buffet actie, alleen hij krijgt al 3,5 mln$ bij elkaar voor een lunch met hem.

tja, mijn vraag staat ook al uit bij Tesla zelf, maar heb nog niet veel vertrouwen in het nakomen van afspraken.

ik hoor graag van jullie. Ronald
 
Ik ben het ook met je eens wim, maar wat is duur met alle fiscalen voordelen ??

Van alle aankopen vraag ik me steeds af, heb ik het echt nodig en waar berg ik het op. Ik koop niet iets omdat er fiscale voordelen aan zitten. Ik rij al vele jaren in duurdere Audi's die ik privé rij. De MS trok me allereerst aan om het mooie model. De milieuaspecten spelen ook een rol.
Maar nogmaals, wat niet echt nodig is laat ik links liggen.
 
ik geen problemen eens ik erin zit, wel gaan de klinken er soms wel uit en soms niet als ik dichter kom. Ik denk als je langer dan een bepaalde tijd de wagen niet gebruikt (24h ofzo) dat de elektronica inslaapt en dat de auto niet vanzelf opent als je er bij komt maar dat je moet op de klink drukken om hem te ontwaken ofzo ...
24h geen sleutel gedetecteerd staat in de handleiding dat auto present dan idd niet werkt.

Zelf heb ik ook heel af en toe problemen dat hij hem niet snel detecteert, maar zie een relatie met met iPhone in dezelfde broekzak (of lijkt iig zo)
 
Gisteren meldde Tesla dat oplevering wederom 2 weken naar achteren gaat, nu eind november. Dat is nu de derde wijziging van een eerdere toezegging. Kom nu echt in problemen. Heb 2 evenementen waarop de model S niet kan ontbreken, misschien moet ik een beroep op jullie doen.

Wie heeft zaterdag 9 november tijd tussen 10:00 en 14:00. Dan stel ik mijn huis open in het kader van Glurengroeneburen . De gemeente Den Haag houdt openhuis bij een aantal duurzame voorbeeldwoningen. Bij mij thuis worden presentaties gehouden over energie-opwekking en e-mobiliteit. Ook wethouder komt. Tja, dat wordt lastig als het pronkstuk ontbreekt.

het andere evenement is op 25/26 november en betreft een CharITy event. Ik heb de auto 2 dagen nodig in de beurs van Berlage. Daar staat ie on display, waar mensen kunnen inschrijven voor een duurzame ervaring in de auto met een bekende Nederlander en daar veel geld voor willen betalen. Een soort Warren Buffet actie, alleen hij krijgt al 3,5 mln$ bij elkaar voor een lunch met hem.

tja, mijn vraag staat ook al uit bij Tesla zelf, maar heb nog niet veel vertrouwen in het nakomen van afspraken.

ik hoor graag van jullie. Ronald

Hi Ronald
zo te zien ben je dan op de CIO Day..weet nog niet zeker of ik ga en of het beide dagen is, normaal zou ik dan de trein nemen naar Adam.
Ik stuur je wel even een pm.
Egbert
 
Heeft er iemand problemen met de keyfob? Ik merk de laatste dagen dat de auto niet meer vanzelf opengaat als ik dichtbij kom. Ook wil hij niet altijd starten, dan krijg ik de melding dat hij geen sleutel detecteert. Ik weet dat dit is op te lossen door de keyfob in de bekerhouder te leggen of bij de 12V-aansluiting onder de middensteun te houden, en dat werkt inderdaad. Maar handig is anders. Ik heb de batterij al vervangen (wat natuurlijk niet nodig zou moeten zijn na een paar weken) maar dat maakt geen verschil. Ik ga Tesla maar eens bellen om te vragen wat het kan zijn.
Zoals ook al door Jeroens is opgemerkt is de nabije aanwezigheid van een mobiele telefoon nadelig van invloed op de werking van de keyfob. Bij mij werkt deze ook niet als ik sleutel en iphone in dezelfde broekzak heb zitten. Is overigens niet uniek voor Tesla, mijn Renault keycard van mijn Espace wordt ook niet door de auto herkend niet als hij tegen mijn telefoon aan zit.

Of het door het slechte weer komt weet ik niet maar de laatste 2 dagen is de data ontvangst is de auto echt waardeloos. Google maps laadt geen enkele kaart of satellietweergave tijdens het rijden, internetradio hapert continu. En dat terwijl er wel voortdurend 3 tot 4 balkjes 3G ontvangststerkte is. Ik rijd voornamelijk in de Randstad waar het 3G signaal over het algemeen heel goed is. Nog meer slechte ervaringen?
 
Cc

Jongens niet zo zeuren over de cc deze werkt prima! Ik vind de regen bij 120 wel meevallen maar vang het na 1 keer al op met iets gas geven geen probleem

Knop naar boven is nieuwe snelheid vast zetten net als in een mbenz
Knop naar boven houden en hij accelereert vanzelf naar de 120 of 160 als je hem langer inhoud
Knop naar beneden is langzamer gaan rijden
Knop naar achteren is uit
Knop naar voren is terug op de snelheid waar je hebt geremd of de knop naar achteren hebt geduwd

Knop induwen is geheel uit ( aanrader als je andere laat rijden want ze willen nog al eens de cc pakken inplaats van de richtingaanwijzer)

Weer induwe is weer aan ( lampje brand)

Voor mij. Nog steeds een ideale auto dab werkt nu goed fm ook internet alleen niet maar ja daar ben ik al aan gewend!

Winterbanden met velg worden in Tilburg in elkaar gezet dan kan ik ze op kantoor leggen voor als het nodig is

Mistlampen worden er de eerst volgende keer in gezet!
Werking van de "mercedes" CC moest ik ook even aan wennen maar ik heb 'm nu helemaal door. Ik kan nu zonder voeten rijden: CC een tikje tot aan de weerstand omhoog is 1 km/u sneller, omlaag 1km/u langzamer. Beweeg je de hendel door de weerstand heen dan is dat met 1 stap direct 5 km/u sneller of langzamer. Vasthouden geeft dan stappen van 5km/u omhoog of omlaag. Staat overigens ook gewoon in de manual te lezen.
 
Dank voor alle opbouwende commentaren op auto van collega. Meer is welkom! Ik zal ze verzamelen en op een strategisch moment inbrengen :)

Die van hem en van mij zijn overigens morgen en zaterdag te bewonderen op de Military in Boekelo

Ik was er niet bij, maar mijn vrouw heeft nu ook gezien wat ik heb aangeschaft :)
Wel jammer dat het zo blubberig was daar.

- - - Updated - - -

Zakelijk gebruik stroom

Ik kreeg te horen van mijn buurman (die rijdt zelf een Volt) dat, behalve het feit dat de kosten van het opladen natuurlijk als kosten aftrekbaar zijn, een groot gedeelte van de kosten van een 1 KhW bestaat uit belastingen (oa btw etc) en dat dit gedeelte kan worden teruggevorderd. Weet iemand hier meer van (bijvoorbeeld een verdeling van de kostencomponenten van 1 KwH.

In het energietarief zit ca.14 ct energiebelasting, maar die kun je niet terugvorderen. Over de gehele energierekening wordt 21% BTW berekend (ook over de egie belasting). Dit kun je zakelijk wel terugvorderen.
 
Gisteren meldde Tesla dat oplevering wederom 2 weken naar achteren gaat, nu eind november. Dat is nu de derde wijziging van een eerdere toezegging. Kom nu echt in problemen. Heb 2 evenementen waarop de model S niet kan ontbreken, misschien moet ik een beroep op jullie doen.

Wie heeft zaterdag 9 november tijd tussen 10:00 en 14:00. Dan stel ik mijn huis open in het kader van Glurengroeneburen . De gemeente Den Haag houdt openhuis bij een aantal duurzame voorbeeldwoningen. Bij mij thuis worden presentaties gehouden over energie-opwekking en e-mobiliteit. Ook wethouder komt. Tja, dat wordt lastig als het pronkstuk ontbreekt.

Ik woon vlakbij Den Haag, volgens mij kan ik wel even komen buurten 9 november. Stuur je wel een PM!
 
En Zo'n laadstation kost 700 euro, best te overzien toch (en stuk gemak, om die lader niet telkens te hoeven loshalen en meenemen).

Het gaat me niet om het geld. Ik stel me voor dat ik de meegeleverde UMC van Tesla gewoon in de rode stekker laat zitten. Ik kan de kabel via een speciale doorvoer goed beveiligen. Daarnaast is het op ons eiland, statistisch aangetoond, ongebruikelijk om te stelen.
 
Of het door het slechte weer komt weet ik niet maar de laatste 2 dagen is de data ontvangst is de auto echt waardeloos. Google maps laadt geen enkele kaart of satellietweergave tijdens het rijden, internetradio hapert continu. En dat terwijl er wel voortdurend 3 tot 4 balkjes 3G ontvangststerkte is. Ik rijd voornamelijk in de Randstad waar het 3G signaal over het algemeen heel goed is. Nog meer slechte ervaringen?

Ik heb precies hetzelfde, komt na de update naar 5.6. Ik heb met een engineer gesproken die me vertelde dat de modemsettings gewijzigd moeten worden (kan remote, maar gaat soms fout - dus beter in Service Center), of je kan wachten tot 5.8. Die schijnt er aan te komen. Of je kan je MS tijdelijk via een Persoonlijk Hotspot (als je een iPhone hebt) koppelen. Dat werkt inderdaad als een speer, hoewel ik het toch een beetje een suffe workaround vind...