200km op de teller, wat je bom !
Wat afleverprobleempjes (wagen nog niet helemaal gepoetst, 3u wagen op de platen), maar eens de op de staart trapt ...
Veel plezier ermee!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
200km op de teller, wat je bom !
Wat afleverprobleempjes (wagen nog niet helemaal gepoetst, 3u wagen op de platen), maar eens de op de staart trapt ...
Klein wereldje. Mss domme vraag, maar hoe gaat hij daarmee om? Laat ie m de hele dag daar staan, of haalt ie m weg wanneer hij vol is?Ja, die ken ik wel, da's een collega van me. Als je nog eens terugkomt kan je er weleens mijn rode Signature naast zien staan!:wink:
vandaag naar brussel geweest, via breda weer terug, totaal 330 km, nog 60 over bij thuiskomst, gem 205 Wh/km, steeds 120 km/h, laatste stuk breda-helmond 90 km/h, met range mode aan (en airco uit), verbruik daalt naar 163 Wh/km. Dus dat zou met 80kWh 490 km zijn. Na de grens overgestoken te zijn van B naar NL, doet het internet het niet meer. Morgen even kijken of die weer werkt, anders reset?
De EV Box heeft dus een vergelijkbaar probleem als de Lolo Smart, maar net iets anders. Bij mijn Lolo Smart begint hij ook op 6A en als ik niks doe blijft de auto op 6A laden. Maar binnen een minuut of twee loopt een van de twee cijfertjes op naar 16A en kan ik de laadsnelheid in auto handmatig opschroeven naar 16A.
Het probleem is inmiddels bekend bij EV Box en The New Motion, maar wanneer er een oplossing komt is nog onduidelijk. Je kunt eens EV Box bellen en vragen of ze misschien al een oplossing hebben in de vorm van een firmware update, zodat de laadpaal meteen met een hogere capaciteit begint. Overigens lijkt-ie bij jou sowieso niet meer dan 6A te leveren. Maar daar zullen ze bij EV Box misschien ook iets over kunnen zeggen.
Daarnaast speelt er een tweede probleem. De auto slaat het amperage waarmee is opgeladen op en maakt daar een chargepoint van. Stel dat je thuis een aantal keer op 6A hebt staan laden met de standaard tesla lader op een 220v contactdoos dan wordt je huis als chargepoint herkend en standaard op 6A MAX ingesteld. Als je vervolgens op dezelfde GPS locatie een zwaardere laadmogelijkheid creeert, zelf heb ik een Keba paal geplaatst, dan blijft de auto het aan die GPS gekoppelde amperage als maximum hanteren. In feite bepaalt het amperage van de eerst laadbeurt dus het maximum voor alle volgende laadbeurten.
ik heb hierover contact met Tesla, gevraagd of ze het chargepoint kunnen restten, nog geen uitsluitsel.
Hoe kom je daar nu bij?Ik denk dat er in Middelburg (ook) iemand vannacht wakker ligt van spanning voor DE dag.
Uiteraard heb ik hardware voor ze!Wido,
Heb jij niet wat betere hardware voor Tesla staan, hun servers kunnen het allemaal niet meer aan na een site update.
Dom van me om dat te vragen, je zit nu in Tilburg met je hoofd...
Kunnen we de vragen rondom laden proberen een beetje centraal te houden?View attachment 31390blijft op 6a staan!? hoe kan dat met mijn EVBOX??
Als ik het goed begrijp moet ik, na dat ik de laadkabel heb ge-connect, in het scherm van de MS de charge hoger zetten... Maar dit lukt juist niet, dit heb ik al geprobeerd... ik kan wel lager 5a, maar niet hoger dan 6a.
Of moet ik eerst 't proberen op te schroeven en dan de laadkabel in-pluggen? De MS staat nu 1,5 uur te laden, nog steeds op 6a.
Beste S-ers, toegestaan?
Toch nog even iets op het forum gooien wat betreft "nazicht" - "cheque-up" - "onderhoud" van onze (toekomstige) S… want heel die hystorie zit me een beetje in de maag …
Dus in afwachting van mijn S...
toch effe mijn "onderhoud - frustatie" delen…
Ik hoor zo veel, lees zo veel,
en ja, het is wel een auto van bijna 1 ton..
so what… het onderhoudcontract is dan toch peanuts niet?
Nauw voor mij dus niet…. 1000€ is voor mij zeer veel geld… Ik heb maanden, jaren zwaar gespaard voor m'n S.. dus...
Veronderstel dat ik het onderhoud contract neem: vermoedelijk durf ik dan in gesprekken e.d. over Tesla en elektrische auto's hierover niet te spreken, zal mogelijk ontwijkend moeten antwoorden of misschien wel moeten gaan liegen..
En ja het is nu eenmaal een waarheid als een koe en de logika zelf: elektrische auto's hebben, buiten de klassieke simpele dingen (remvloeistof / koelvloeistof / airco / ruitensproeier), amper onderhoud nodig toch…??? Een petrol head zal het Tesla onderhoud contract maar al te graag gebruiken en vergelijken mijn zijn nomale onderhoud kosten… om het "amper onderhoud" de kop in te drukken…
Ik ben niet krenterig… wil gerust betalen… maar om een James" met witte handschoentjes de vloeistof van m'n ruitensproeier te laten controleren om deze met een gouden karaffe te laten bijvullen… daar is m'n inkomen toch nog wel net iets te klein voor….
Beste Telsa (S) mensen…. is daar nu echt geen mauw aan te passen? Of past Tesla hier geen mauw aan… ????
B.v. wanneer men enkel de technische echt noodzakelijke en specifieke dingen voor een Tesla S b.v. eens per jaar zou laten nazien bij Tesla zelf… en de rest ofwel zelf doet, ofwel in een gewone all round garage in de onmiddelijke omgeving????
Of… kunnen we op dat vlak (ooit in de nabije toekomst) onze S - koppen niet eens bij mekaar steken…???
???????
Ben benieuwd hoe iedereen het hier heeft afgehandeld met zijn inruilertje. Ben zelf mijn Q7 inmiddels kwijt aan een particulier. Maar helaas voor mij nog geen Tesla. Zijn er nog anderen hier die hun auto nog niet verkocht hebben? Mijns inziens toch wel een zwakke plek bij het aankopen van een Tesla.
Ben benieuwd hoe iedereen het hier heeft afgehandeld met zijn inruilertje. Ben zelf mijn Q7 inmiddels kwijt aan een particulier. Maar helaas voor mij nog geen Tesla. Zijn er nog anderen hier die hun auto nog niet verkocht hebben? Mijns inziens toch wel een zwakke plek bij het aankopen van een Tesla.
@MaartenST of andere, waar zit ook alweer zo snel de Range Mode, is dat bij Settings?
Opel insignia , veel mee moeten sleuren om kwijt te komen voor een beetje fatsoenlijk geld.
Na 3 maanden 2 weken geleden kunnen verkopen, maar nog 3000 euro onder mijn geschatte waarde.
Nu een hyundy lantra voor 300 euro. Wanneer de tesla binnen is, gaan daar de ramen uit en las ik er buizen in, en dan het land op om lekker mee te crossen !!
Ik denk dat er ook een setting 'range mode' is waarbij het verbruik onderweg ook verminderd wordt (airco die niet zo hard staat enzovoorts).Range Mode doet toch alleen iets met het laden toch niet met het verbruik?
Range Mode doet toch alleen iets met het laden toch niet met het verbruik?
.
En dan ook maar gelijk nog twee fotootjes van een van de spiegels in bijpassende kleur aan de dakrand van het panoramisch dak maar vooral deurstijl tussen voor- en achterdeur.