Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom willen ze het account overnemen bij een financial lease ? Dat staat toch helemaal los daarvan ?
JIJ bent de financieel eigenaar, kenteken komt op jouw (of je bedrijf) staan. De lease maatschappij is de juridische eigenaar (moet ook in geval dat jij je lease niet betaald, dan moeten ze de auto terug kunnen vorderen).

Eigendom van het account bij tesla overnemen heeft totaal geen meerwaarde bij het juridisch eigenaar zijn van de auto... naar mijnsinziens...
Dat volg ik ook niet. Bij Alphera (waar ik lease) vroegen ze hier ook niet om.
 
Voor een auto waar ze zeggen dat het onderhoud ZEER beperkt is tegenover een gewone ICE wagen, vind ik dit zeer tegenstrijdig en voelt het aan als een klap in het gezicht.
Een onderhoudsbeurt zou dus 700EUR kosten. 700EUR voor een auto waarvan ze beweren dat hij MINDER onderhoud nodig heeft dan een gewone bezine auto.

De onderhoudsbeurt bij een benzineauto zit meestal na 30000km en bij een grote beurt waar van alle soort onderdelen worden vervangen (olie filter, Olie, pollenfilter, remblokken, APK, etc, etc) kost nog geen 700EUR. (Ik ben eerder max 400EUR kwijt en dan heb ik de bingo prijs te pakken).

ik overweeg hetzelfde te doen. Het gaat me niet eens zozeer om die 700 euro, maar meer om het gevoel geen faire deal te hebben. Het is al eens eerder besproken, er staat ergens een lijstje van zaken die gedaan wordt tijdens een beurt, dat is niet zo gek veel. Vooral de nodige visuele inspecties. Elon Musk heeft aangegeven dat een beurt niet verplicht is voor de garantie, en dat lijkt me overeen te komen met wat er in de garantievoorwaarden staat. Er wordt daar niet gesproken over de verplichting beurten te laten doen binnen een bepaald interval, wel om onderhoud professioneel uit te laten voeren (en dus eigenlijk alleen bij de dealer). Ik denk best dat we het eens kunnen aankijken, en wellicht om de 30K km een beurt te doen. Banden ed plan ik buiten Tesla te doen. Ik denk dat er over een jaar ook wel meer bekend wordt over mankementen, zaken die tijdens een beurt naar boven komen ed. Kan je alsnog besluiten elke 20K km een beurt te doen.
 
Net Athlon aan de telefoon gehad. Ik heb daar een financial lease aangevraagd. Zij willen dat doen en mijn reserveringsnummer overnemen. Maar dan raak ik dus mijn Tesla account kwijt en de mogelijkheid om hem met de App te volgen. Het was voor het eerst dat ze daarvan hoorden...? Is daar al nieuws over? Zo nee, dan ga ik vriendelijk bedanken.
Ik heb operational lease en ben al maanden en maanden bezig met Athlon btw dat account, in de hoop dat het allemaal geregeld zou zijn als de auto's eenmaal kwamen. Nee dus. Mijn inschatting is dat Tesla in hun interne procedures, systemen en informatie modellen nooit rekening hebben gehouden met het feit dat de berijder van de auto en degene die de auto betaald wel eens niet één en dezelfde partij zou kunnen zijn. Dus voor alle financiele afwikkeling tussen Tesla en Athlon is het nodig dat de auto aan Athlon's account gekoppeld is, terwijl voor het gebruik van de app het nodig is dat de auto aan het account van de berijder gekoppeld is. Dat kan in hun huidige opzet niet allebei, dus is de berijder vooralsnog de xxx (money talks). Ik dacht dat het alleen voor Operational Lease gold, maar blijkbaar ook voor financial lease..
 
Zeker mooi. Is dit nou de witte of de tan bekleding?

moeilijk te zien - ik zie beide kleuren op de foto.. maar blijft lastig op foto's.
Ik heb zelf Blauw met grijs besteld .. vond de tan op de website erg geel.. zag later uit de VS foto's met tan die weer veel lichter leken..
had het liefst blauw/wit gehad.. maar dat zat er niet in, die smaak was niet mogelijk. Ik krijg dan zo'n Apple gevoel.. heb net Appel draadloze muis gekocht 45 Euro.. kabeltje 30 euro, slaat ook nergens op .. net als die 4K voor velgen/banden.. Nu, ja schoonheid heeft ook een prijs..
 
moeilijk te zien - ik zie beide kleuren op de foto.. maar blijft lastig op foto's.
Ik heb zelf Blauw met grijs besteld .. vond de tan op de website erg geel.. zag later uit de VS foto's met tan die weer veel lichter leken..
had het liefst blauw/wit gehad.. maar dat zat er niet in, die smaak was niet mogelijk. Ik krijg dan zo'n Apple gevoel.. heb net Appel draadloze muis gekocht 45 Euro.. kabeltje 30 euro, slaat ook nergens op .. net als die 4K voor velgen/banden.. Nu, ja schoonheid heeft ook een prijs..
edi, had hetzelfde probleem. Wil iig lichte bekleding. wanneer je tijd hebt, ga dan even in eindhoven langs. daar hangen sowieso stalen van de bekleding, maar tevens staat er een model s waarin je kunt rijden met de beige bekleding. Is in de praktijk dezelfde kleur als bij BMW, precies zoals je het wilt. Het grijs ziet erop de stalen erg saai uit nl...

- - - Updated - - -

moeilijk te zien - ik zie beide kleuren op de foto.. maar blijft lastig op foto's.
Ik heb zelf Blauw met grijs besteld .. vond de tan op de website erg geel.. zag later uit de VS foto's met tan die weer veel lichter leken..
had het liefst blauw/wit gehad.. maar dat zat er niet in, die smaak was niet mogelijk. Ik krijg dan zo'n Apple gevoel.. heb net Appel draadloze muis gekocht 45 Euro.. kabeltje 30 euro, slaat ook nergens op .. net als die 4K voor velgen/banden.. Nu, ja schoonheid heeft ook een prijs..

ps: heb vorige week nog gehoord dat de winterbanden 2.600 euro kosten, kan niet in 1 week 1400 bij. dan koopt niemand ze nl meer bij hen. laten we ze mooi door de bandenboer erop zetten op dag 2...
 
Waarom willen ze het account overnemen bij een financial lease ? Dat staat toch helemaal los daarvan ?
JIJ bent de financieel eigenaar, kenteken komt op jouw (of je bedrijf) staan. De lease maatschappij is de juridische eigenaar (moet ook in geval dat jij je lease niet betaald, dan moeten ze de auto terug kunnen vorderen).

Eigendom van het account bij tesla overnemen heeft totaal geen meerwaarde bij het juridisch eigenaar zijn van de auto... naar mijnsinziens...

Het WAAROM is me niet duidelijk, maar ik kan wel speculeren. Bijvoorbeeld: Ze hebben er 150 "ingekocht" en ze zijn nog niet van al deze plekken af? Voor mij is Athlon gewoon de financier inderdaad, dus anders dan de financial leaseovereenkomst heb ik niet nodig. Als het inderdaad niet werkt via Athlon moet ik voor een ander gaan. Maar ben vooral benieuwd of er al nieuws is over de werking van de App als je onder het account van Athlon komt te zitten?

- - - Updated - - -

Dat volg ik ook niet. Bij Alphera (waar ik lease) vroegen ze hier ook niet om.
Ik heb ook een aanbod van Alphera, dus ik kan kiezen. Athlon had alleen een net iets gunstiger aanbod. Maar in mijn geval is het helemaal niet nodig om via hun account te gaan, ik heb al een VIN, hij staat al gepland om begin oktober geproduceerd te worden, dus ik hoef ook de garantie van dit jaar levering niet via Athlon te krijgen.
 
Het WAAROM is me niet duidelijk, maar ik kan wel speculeren. Bijvoorbeeld: Ze hebben er 150 "ingekocht" en ze zijn nog niet van al deze plekken af? Voor mij is Athlon gewoon de financier inderdaad, dus anders dan de financial leaseovereenkomst heb ik niet nodig. Als het inderdaad niet werkt via Athlon moet ik voor een ander gaan. Maar ben vooral benieuwd of er al nieuws is over de werking van de App als je onder het account van Athlon komt te zitten?

- - - Updated - - -


Ik heb ook een aanbod van Alphera, dus ik kan kiezen. Athlon had alleen een net iets gunstiger aanbod. Maar in mijn geval is het helemaal niet nodig om via hun account te gaan, ik heb al een VIN, hij staat al gepland om begin oktober geproduceerd te worden, dus ik hoef ook de garantie van dit jaar levering niet via Athlon te krijgen.

ik kan je geruststellen ik heb ook door Athlon mijn financiallease laten doen en ze hebben mijn vin en RN nummer maar ik heb gewoon zelf toegang tot mijn tesla, en dus ook tot de app. Verschil zit hem in financial (ik eigenaar) enoperationeel lease ( zij eigenaar). Dus ga gerust je gang. Als je nog vragen hebt PM me maar.
 
moeilijk te zien - ik zie beide kleuren op de foto.. maar blijft lastig op foto's.
Ik heb zelf Blauw met grijs besteld .. vond de tan op de website erg geel.. zag later uit de VS foto's met tan die weer veel lichter leken..
had het liefst blauw/wit gehad.. maar dat zat er niet in, die smaak was niet mogelijk. Ik krijg dan zo'n Apple gevoel.. heb net Appel draadloze muis gekocht 45 Euro.. kabeltje 30 euro, slaat ook nergens op .. net als die 4K voor velgen/banden.. Nu, ja schoonheid heeft ook een prijs..

Ik had hetzelfde dilemma. Dacht eerst dat het grijs heel licht was, maar in Eindhoven aangekomen zag ik dat het echt muisgrijs is. Er is ooit wel een versie geweest met wit leer, maar deze is niet meer te bestellen. Er zwerven online behoorlijk wat foto's met deze witte bekleding rond wat een verkeerde indruk geeft. Ben zelf uiteindelijk voor zwart (+blue metalic) gegaan, dan is het minimalisme van het interieur het duidelijkst zichtbaar imho.
 
Wellicht een leuk alternatief als de winterbanden nu inderdaad €4.000 worden:

Rial Lugano wielen: 19 Rial Lugano Wheels With Pirelli Winter Tires - a set on Flickr

Kosten voor 4 wielen is €840: FelgenOutlet.de
Kosten voor 4 winterbanden (zelfde als die Tesla levert) is €1212: http://www.profiletyrecenter.nl/banden/Pirelli/WinterSottoZero2/B.PI.245.45.019.V.240.00
Kosten voor TPMS sensoren is ~€500 (schatting)

Totaal: €2.552

En eigenlijk vind ik ze ook nog mooier dan Tesla's eigen 19" velgen... (ze lijken heel erg op de 21" velgen van Tesla)
 
Wellicht een leuk alternatief als de winterbanden nu inderdaad €4.000 worden:

Rial Lugano wielen: 19 Rial Lugano Wheels With Pirelli Winter Tires - a set on Flickr

Kosten voor 4 wielen is €840: FelgenOutlet.de
Kosten voor 4 winterbanden (zelfde als die Tesla levert) is €1212: http://www.profiletyrecenter.nl/banden/Pirelli/WinterSottoZero2/B.PI.245.45.019.V.240.00
Kosten voor TPMS sensoren is ~€500 (schatting)

Totaal: €2.552

En eigenlijk vind ik ze ook nog mooier dan Tesla's eigen 19" velgen... (ze lijken heel erg op de 21" velgen van Tesla)

Prima alternatief voor de Tesla Cyclones
 
Wellicht een leuk alternatief als de winterbanden nu inderdaad €4.000 worden:

Rial Lugano wielen: 19 Rial Lugano Wheels With Pirelli Winter Tires - a set on Flickr

Kosten voor 4 wielen is €840: FelgenOutlet.de
Kosten voor 4 winterbanden (zelfde als die Tesla levert) is €1212: http://www.profiletyrecenter.nl/banden/Pirelli/WinterSottoZero2/B.PI.245.45.019.V.240.00
Kosten voor TPMS sensoren is ~€500 (schatting)

Totaal: €2.552

En eigenlijk vind ik ze ook nog mooier dan Tesla's eigen 19" velgen... (ze lijken heel erg op de 21" velgen van Tesla)
Ben ook van plan zelf een setje wintervelgen en banden te kopen. Wel een grijze ipv zilveren versie dan. Iemand deze ergens gezien?
 
Wellicht een leuk alternatief als de winterbanden nu inderdaad €4.000 worden:

Rial Lugano wielen: 19 Rial Lugano Wheels With Pirelli Winter Tires - a set on Flickr

Kosten voor 4 wielen is €840: FelgenOutlet.de
Kosten voor 4 winterbanden (zelfde als die Tesla levert) is €1212: http://www.profiletyrecenter.nl/banden/Pirelli/WinterSottoZero2/B.PI.245.45.019.V.240.00
Kosten voor TPMS sensoren is ~€500 (schatting)

Totaal: €2.552

En eigenlijk vind ik ze ook nog mooier dan Tesla's eigen 19" velgen... (ze lijken heel erg op de 21" velgen van Tesla)
Kopen via de Profile is bijna altijd goedkoper dan bij de fabrikant maar uiteindelijk toch voor de Tesla velgen gekozen om geen discussie te hebben als er iets mis is. Ligt het aan de auto af ligt het aan de velgen?
 
Wellicht een leuk alternatief als de winterbanden nu inderdaad €4.000 worden:

Rial Lugano wielen: 19 Rial Lugano Wheels With Pirelli Winter Tires - a set on Flickr

Kosten voor 4 wielen is €840: FelgenOutlet.de
Kosten voor 4 winterbanden (zelfde als die Tesla levert) is €1212: http://www.profiletyrecenter.nl/banden/Pirelli/WinterSottoZero2/B.PI.245.45.019.V.240.00
Kosten voor TPMS sensoren is ~€500 (schatting)

Totaal: €2.552

En eigenlijk vind ik ze ook nog mooier dan Tesla's eigen 19" velgen... (ze lijken heel erg op de 21" velgen van Tesla)

Precies voor de optie die ik neem.
Er is nog steeds een klein duiveltje in het achterhoofd dat zegt : Koop die 21" velgen voor de zomerbanden ! .....
Maar dat die ik dan wel.. Heb nog een paar maanden om erover na te denken en tegen die tijd hoop ik dat ik het puberaal jongensgedrag genoeg onder controle heb om een juiste beslissing te nemen... Ik hoop het echt...
 
Is dit echt waar? Ik haal morgen mijn Sig op, maar vandaag worden non-SIG's uitgeleverd?
Iemand een idee hierover of bevestiging?
Geen nieuws, er zit er zelfs een hier op het forum die hem voor de laatste SIG krijgt. Ga er nog steeds vanuit dat Tesla mij keurig het prijsverschil en de rente gaat terugbetalen :wink:.

- - - Updated - - -

moeilijk te zien - ik zie beide kleuren op de foto.. maar blijft lastig op foto's.
Ik heb zelf Blauw met grijs besteld .. vond de tan op de website erg geel.. zag later uit de VS foto's met tan die weer veel lichter leken..
had het liefst blauw/wit gehad.. maar dat zat er niet in, die smaak was niet mogelijk. Ik krijg dan zo'n Apple gevoel.. heb net Appel draadloze muis gekocht 45 Euro.. kabeltje 30 euro, slaat ook nergens op .. net als die 4K voor velgen/banden.. Nu, ja schoonheid heeft ook een prijs..
Ik heb zwarte lak met een wit interieur maar blijkbaar ben ik de enige.