Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Beste,

Ik heb een eerste uitgebreide beschouwing in de rubriek Insurance gepost. Ben er zelf nog niet volledig uit, maar wil hier ten gepaste tijde wel over communiceren.

- - - Updated - - -

Beste,

Ik heb een eerste uitgebreide beschouwing in de rubriek Insurance gepost. Ben er zelf nog niet volledig uit, maar wil hier ten gepaste tijde wel over communiceren.

Sorry, hier had een quote naar # 5229 Soulopoulos moeten aan vooraf gaan. Beginnersstress zeker?
 
Allen,

Zie de reactie van Tesla die ik vandaag gepost heb: het afleveren gaat NIET op basis van reserveringsnummers. Het produceren en vervolgens verschepen en afleveren gaat op basis van BESTELLINGEN. Dat lijkt me logisch. Hierbij worden de Sig's eerder uitgeleverd dat de P's. Ook logisch. Vergeet dus je reserveringsnummer, de snelheid van bestellen prevaleert. Dixit Tesla.

Mocht dit in de praktijk niet kloppen, kunnen we dan wat voorbeelden verzamelen? Dan kan ik daarmee naar Tesla en om een verklaring vragen. Kan iemand wat soep koken met dat Google spreadsheet waaruit blijkt dat de thesis van Tesla niet klopt? Ga ik er wel weer mee naar de USA.
 
Allen,

Zie de reactie van Tesla die ik vandaag gepost heb: het afleveren gaat NIET op basis van reserveringsnummers. Het produceren en vervolgens verschepen en afleveren gaat op basis van BESTELLINGEN. Dat lijkt me logisch. Hierbij worden de Sig's eerder uitgleverd dat de P's. Ook logisch. Vergeet dus je reserveringsnummer, de snelheid van bestellen prevaleert.

Mocht dit in de praktijk niet kloppen, kunnen we dan wat voorbeelden verzamelen? Dan kan ik daarmee naar Tesla en om een verklaring vragen. Kan iemand wat soep koken met dat Google spreadsheet waaruit blijkt dat de thesis van Tesla niet klopt? Ga ik er wel weer mee naar de USA.

Wat bedoelen ze met 'op basis van bestellingen'? Is dat het moment dat je de order hebt bevestigd? Als dat zo is, dan is dat in tegenspraak met de vele beloftes dat de tijd waarop je de bestelling plaatst geen invloed zou hebben op het aflevertijdstip, mits je dat binnen één maand na ontvangst van de it's time to build e-mail deed. Dit was van belang voor mensen die nog een proefrit wilden maken binnen dat tijdsbestek van een maand.

Overigens had ik mijn order binnen no time na ontvangst van de e-mail bevestigd, maar dat lijkt allerminst te hebben geresulteerd in een snelle productie. Integendeel, ik ben aan het eind van de lijn gezet voor de Signatures. Dat is volgens mij meer mensen overkomen. En het lijkt erop dat ook de P's flink door elkaar zijn gehusseld. Ik houd daar een naar gevoel aan over.
 
Allen,

Zie de reactie van Tesla die ik vandaag gepost heb: het afleveren gaat NIET op basis van reserveringsnummers. Het produceren en vervolgens verschepen en afleveren gaat op basis van BESTELLINGEN. Dat lijkt me logisch. Hierbij worden de Sig's eerder uitgeleverd dat de P's. Ook logisch. Vergeet dus je reserveringsnummer, de snelheid van bestellen prevaleert. Dixit Tesla.

Mocht dit in de praktijk niet kloppen, kunnen we dan wat voorbeelden verzamelen? Dan kan ik daarmee naar Tesla en om een verklaring vragen. Kan iemand wat soep koken met dat Google spreadsheet waaruit blijkt dat de thesis van Tesla niet klopt? Ga ik er wel weer mee naar de USA.


Wiebe, ik begrijp dat je je wat verveeld onder de zon ginds. Als je dan toch nog wil mailen :

'Wij Belgen' voelen ons in groep tekort gedaan door Tesla.
Door redenen buiten onze wil heeft Tesla ons allen laat uitgenodigd om 'te bestellen'.

Ik heb mijn ongenoegen daarover al eerder te kennen gegeven; en om van mijn gezeur verlost te zijn, hebben ze toen het volgende antwoord gestuurd:
"the delay in invitation was a process issue from our side, but like to mentioned this should not have any influence on the delivery date.
That is why we will calculate this later invite into the production scheduling process, so that you do not have a delay or a disadvantage."
Intussen zijn we weeral een drietal maand verder; en blijken de Belgen wel degelijk pakweg 1000 plaatsen achteruit geschoven.

Ik heb net mijn vin nummer te zien gekregen: 17969 en ik ben P360 in België, En vermits bv Luke een hoger P nummer heeft en toch een lager Vin nummer is het wel duidelijk dat de problemen in België ons zo een dikke duizend plaatsen heeft achteruit doen schuiven.

(overigens blijkt algemeen dat de Noren en de Zwiters bij voorrang de 'finalize-knop' toegestuurd kregen)

Maw : scherp de pen maar.


Thx.
 
Last edited:
Wat bedoelen ze met 'op basis van bestellingen'? Is dat het moment dat je de order hebt bevestigd? Als dat zo is, dan is dat in tegenspraak met de vele beloftes dat de tijd waarop je de bestelling plaatst geen invloed zou hebben op het aflevertijdstip, mits je dat binnen één maand na ontvangst van de it's time to build e-mail deed. Dit was van belang voor mensen die nog een proefrit wilden maken binnen dat tijdsbestek van een maand.

Overigens had ik mijn order binnen no time na ontvangst van de e-mail bevestigd, maar dat lijkt allerminst te hebben geresulteerd in een snelle productie. Integendeel, ik ben aan het eind van de lijn gezet voor de Signatures. Dat is volgens mij meer mensen overkomen. En het lijkt erop dat ook de P's flink door elkaar zijn gehusseld. Ik houd daar een naar gevoel aan over.

Ik deel je gedachten - heb op 13.2.2013 de bevestiging gekregen dat alles rond was - paperwork signed ed. en toch zegt Lester dat ik in de 3e week September pas aan de beurt ben...
 
E
Wat bedoelen ze met 'op basis van bestellingen'? Is dat het moment dat je de order hebt bevestigd? Als dat zo is, dan is dat in tegenspraak met de vele beloftes dat de tijd waarop je de bestelling plaatst geen invloed zou hebben op het aflevertijdstip, mits je dat binnen één maand na ontvangst van de it's time to build e-mail deed. Dit was van belang voor mensen die nog een proefrit wilden maken binnen dat tijdsbestek van een maand.

Overigens had ik mijn order binnen no time na ontvangst van de e-mail bevestigd, maar dat lijkt allerminst te hebben geresulteerd in een snelle productie. Integendeel, ik ben aan het eind van de lijn gezet voor de Signatures. Dat is volgens mij meer mensen overkomen. En het lijkt erop dat ook de P's flink door elkaar zijn gehusseld. Ik houd daar een naar gevoel aan over.

Mij is ook verteld dat de reservering bepalend was, niet de bestelling. Heb daarom ook geen haast gemaakt met de testrit en pas vlak voor het verlopen van de 30 dagen termijn de bestelling geplaatst. Als ik dit geweten had, had ik natuurlijk zsm besteld...
 
Wiebe, ik begrijp dat je je wat verveeld onder de zon ginds. Als je dan toch nog wil mailen :

'Wij Belgen' voelen ons in groep tekort gedaan door Tesla.
Door redenen buiten onze wil heeft Tesla ons allen laat uitgenodigd om 'te bestellen'.

Ik heb mijn ongenoegen daarover al eerder te kennen gegeven; en om van mijn gezeur verlost te zijn, hebben ze toen het volgende antwoord gestuurd:
"the delay in invitation was a process issue from our side, but like to mentioned this should not have any influence on the delivery date.
That is why we will calculate this later invite into the production scheduling process, so that you do not have a delay or a disadvantage."
Intussen zijn we weeral een drietal maand verder; en blijken de Belgen wel degelijk pakweg 1000 plaatsen achteruit geschoven.



(overigens blijkt algemeen dat de Noren en de Zwiters bij voorrang de 'finalize-knop' toegestuurd kregen)

Maw : scherp de pen maar.


Thx.

Weet je zeker dat de Belgen duizend plekken zijn opgeschoven? Je baseert dat op basis van de afgegeven VIN-nummers, maar zijn er ook bij de afgegeven leverdata al aanwijzingen dat de Belgen naar de achterste rijen zijn verwezen? In het overzicht van de EU-reserveringen op deze site staat bij de Belgische S61 en S165 al dat de auto's gebouwd worden. Dat lijkt dus niet te duiden op vertraging, maar gelijk op te lopen met bijvoorbeeld de Nederlandse vroege Sigs.

Ik moet overigens zeggen dat ik niet bepaald vrolijk wordt bij het doorlopen van die lijst. Daar zijn al allerlei P's uit Duitsland, Noorwegen, Denemarken en Zwitserland in aanbouw, tot en met nummer P1718 aan toe. En dat terwijl veel Sigs uit bijvoorbeeld Nederland en België pas over twee of drie weken worden gebouwd! Bij de Noren en Zwitsers had Tesla nog een verhaal waarom die eerder gebouwd zouden worden (erg logisch klonk dat niet), maar nu ook al Duitsers en Denen?!? Die gaan gewoon via Tilburg hoor. Dit kan onmogelijk nog iets te maken hebben met batching. Dit is gewoon willekeur, vriendjespolitiek of wat dan ook. Bah!
 
Mocht dit in de praktijk niet kloppen, kunnen we dan wat voorbeelden verzamelen? Dan kan ik daarmee naar Tesla en om een verklaring vragen. Kan iemand wat soep koken met dat Google spreadsheet waaruit blijkt dat de thesis van Tesla niet klopt? Ga ik er wel weer mee naar de USA.
Ik heb aan de Google sheet twee kolommen toegevoegd: datum gereserveerd en datum besteld (getekende order ingestuurd). Bij deze het verzoek aan ieder om dit in te vullen, dan zullen we zien wat daaruit valt af te leiden.
 
De spanningen lopen wel een beetje hoog op nu de leverdatum dichterbij komt.

Zelf denk ik dat er een hoop ruis voortkomt uit het niet adequaat werken van MyTesla en de app in combinatie met de terugkoppelingen die we per land krijgen. Vergeet niet, ieder land heeft zijn eigen "Lester".
Vorige week kreeg ik een datum van 13-17 sept, vandaag gaf Lester aan dat mijn auto gisteren klaar was en dat 4 sept wellicht haalbaar is.

De laatste weken van het ( voor mij exact twee jaar) wachten zouden eigenlijk de leukste moeten zijn. Zoals Tesla het nu aanpakt gaat dat niet lukken. Laten we zelf proberen elkaar niet gekker te maken dan nodig is.

Als het gras bij de buren groener is regent het daar meer.
 
Ik heb aan de Google sheet twee kolommen toegevoegd: datum gereserveerd en datum besteld (getekende order ingestuurd). Bij deze het verzoek aan ieder om dit in te vullen, dan zullen we zien wat daaruit valt af te leiden.

Done.

@Wiebe
Bij deze:
P852 besteldatum 24-4 en window 10-17 november => week eerder besteld dan andere P nummers desondanks window ruim maand later.
 
De spanningen lopen wel een beetje hoog op nu de leverdatum dichterbij komt.

Zelf denk ik dat er een hoop ruis voortkomt uit het niet adequaat werken van MyTesla en de app in combinatie met de terugkoppelingen die we per land krijgen. Vergeet niet, ieder land heeft zijn eigen "Lester".
Vorige week kreeg ik een datum van 13-17 sept, vandaag gaf Lester aan dat mijn auto gisteren klaar was en dat 4 sept wellicht haalbaar is.

De laatste weken van het ( voor mij exact twee jaar) wachten zouden eigenlijk de leukste moeten zijn. Zoals Tesla het nu aanpakt gaat dat niet lukken. Laten we zelf proberen elkaar niet gekker te maken dan nodig is.

Als het gras bij de buren groener is regent het daar meer.

Eens. De rare volgorde zit mij ook niet lekker. Vorige week kreeg ik eerst een algemene mail met "September" als window. Contact met Lester maakte dat al concreter naar mid September en de auto (S105 VIN 17198) rolt eind juli van de band. Vandaag telefonisch contact met Lester, window is bij mij nu ook 4-18 september. Ik heb stiekem de hoop dat ze onze verwachtingen nu niet willen opvoeren en proberen te Underpromisen en Overdeliveren. Hoewel we dat misschien niet zo voelen.

over het dataplan was nog niet veel concreet, zouden nog met meerdere partijen in eind onderhandeling zitten. En winterbanden/-set kan bij aflevering meegeleverd worden.
 
Eens. De rare volgorde zit mij ook niet lekker. Vorige week kreeg ik eerst een algemene mail met "September" als window. Contact met Lester maakte dat al concreter naar mid September en de auto (S105 VIN 17198) rolt eind juli van de band. Vandaag telefonisch contact met Lester, window is bij mij nu ook 4-18 september. Ik heb stiekem de hoop dat ze onze verwachtingen nu niet willen opvoeren en proberen te Underpromisen en Overdeliveren. Hoewel we dat misschien niet zo voelen.
Als ik maar niet merk dat je hem eerder heb dan ik! (S95) Hoewel, wellicht zien we elkaar in Tilburg!
 
Vandaag van Lester begrepen dat mijn auto inmiddels klaar is (S95). Mijn status is nog steeds " we verzamelen de onderdelen" ook de app op mijn telefoon kan nog geen auto vinden. Wel heb ik begrepen dat mijn auto begin sept geleverd gaat worden.

Kortom, er komt flink schot in de zaak, gaat heel snel nu maar de exacte status van je order is nogal moeilijk te achterhalen. Ik verwacht dat ze nu als een gek de geproduceerde auto's over de muren gaan flikkeren....benieuwd of alles direct compleet is.
Dat betekent in ieder geval dat er van het statusscherm geen zak klopt en dat geeft dan weer een beetje hoop. Weet iemand of er ook op volgorde van de VIN nummers geproduceerd wordt?