Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren mail gestuurd naar Lester en krijg vandaag reply van Mohomoud met "de maand September" als leverindicatie. Voel me best in de maling genomen. Zeker omdat ze voor S105 echt wel specifieker kunnen zijn.

Verder hetzelfde standaard tekstje over logistieke uitdagingen met stakingen enzo. Dus het ligt niet aan productie schema maar aan externe factoren. Lekker makkelijk.

Eigen auto al verkocht en dus nog steeds geen idee hoe lang ik auto moet huren als ik begin augustus terug ben van vakantie.

Slechte behandeling van iemand die twee jaar geleden "blind" 30k heeft voorgeschoten. Hoop dat ze op korte termijn met betere info komen.

Ik zit ook nog eens met collega's die op basis van mijn enthousiasme in april ook hebben besteld en mij aankijken op slechte communicatie vanuit Tesla. Dat krijg je er van als je trouwe early adaptor bent.
 
Ik ben zelf een beetje bang dat er nooit echt duidelijkheid zal komen maar dat de auto er gewoon opeens is.

Het verhaal dat niet alleen het reserveringsnummer bepalend is heb ik ook gekregen. Wat mij betreft zou ik de Tesla medewerkers aanraden hier niet meer door te gaan. Ze hebben allemaal, GJ, Lester en Mohomoud aangegeven dat als je binnen xx dagen na de proefrit in Antwerpen zou reserveren er geen verschil zou zitten in uitlevering. Persoonlijk nog gevraagd, anders had ik voor de testrit definitief mijn order ingevoerd. Nu heb ik het in Antwerpen op de dag van de testrit gedaan.

Kortom, nu zaken meer concreet worden loopt bij iedereen de spanning op en is het nog vervelender als je via dit forum " de waarheid" moet achterhalen......Owee als het straks half december is en mensen wachten nog op hun auto.
 
ik denk dat ze in usa gewoon zo over ons denken,

als ze straks eenmaal hun auto hebben hoor je ze toch niet meer dan zijn ze allemaal blij

ik weet wel dat ik voorlopig geen x bestel! die ga ik pas bestellen op het laatste moment en zeker geen sig!
voordelen voor de sig zijn er nu helemaal niet (ja sig rood en een signature label in je deur) en daar betaal je dan ongeveer 2000 euro extra voor :) ben gek maar ja
tevens als ik de 30000 euro in tesla aandelen had gestopt had ik nu mijn model s terug verdient simpel gezegd is mijn 30000 euro aanbetaling voor tesla nu 90000 waard!?
ik vind dat tesla best iets voor de sig houders en early adapters mag doen maar dit heb ik ook bij tesla aangegeven maar Europa is maar een marionet van usa! en wij dansen zoals hun willen op de muziek die zij kiezen! en die muziek is nu eenmaal al geruime tijd niet echt Europees!!!!!!
 
Volgens mij heb ik iets dergelijks al voorspeld... Tesla Europa groeit als kool. Mensen schuiven door de organisatie, niemand zit lang op een positie, kennisoverdracht is onvoldoende want die kennis was nog niet voorhanden.
Uit de threads van de USA/Canada klanten zijn exact deze ervaringen te lezen en hier gebeuren ze nog een keertje en de Engelsen en de Aziaten/Australiërs komen ook nog een keertje aan de beurt. Dit is niet specifiek een USA vs Europa probleem, maar een groeiprobleem van de firma Tesla.
Ik begrijp de frustratie, maar ik ben er van overtuigd dat Tesla er alles aan doet om die auto's te leveren als was het alleen maar om zo snel mogelijk de facturen te kunnen incasseren. De auto's die onderweg zijn vertegenwoordigen een enorme waarde voor Tesla en die centjes willen ze zo snel mogelijk (als de conditie's dat toelaten) vangen. Het proces van exporteren naar Europa is een nieuwe ervaring en ik ben er zeker van dat ze de nodige problemen tegenkomen die ze niet hebben zien aankomen.
 
Ik belde de reserveringlijn deze ochtend.
Robbert Bloem vertelde me dat ik (P1729) in oktober geleverd krijg. Dus binnen het eerste delivery window dat ik kreeg ( sep okt).
Ik denk dat niet iedereen bij Tesla dezelfde data heeft. Ik vroeg nog of er in december auto's op kenteken gezet worden die in januari geleverd worden. Hij vertelde dat de auto eerst fysiek in Tilburg moet zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

nog maar eens een mail gestuurd ofdat het aan de air suspesion ligt die ik niet heb, waardoor ik langer moet wachten tov ebullio
 
Allen, zojuist deze brief naar Elon Musk gestuurd, nu met z'n allen hopen op een antwoord:

Tesla Motors Inc.
Mr. Elon Musk


Baarn, The Netherlands, July 22 2013


Dear Elon,

You probably know that Tesla has a lot of enthusiastic fans in the Netherlands and Belgium, which is also proven by the overrepresented number of reserved Model S’ in our small countries. Many of these reservations have been made a long while ago, sometimes even years.

Hundreds of Dutch and Belgium reservation holders have gathered on the Teslamotorsclub.com forum. This letter is on behalf many of them.

Tesla is paramount in redefining a traditional business, great marketing and, of course, building cars that will change the future. We all recognize that and are proud to be an advocate for the Tesla brand and car.

What we cannot understand is that we are totally in the dark when it comes to delivery dates. There is no delivery time frame, just some rumors. Tesla’s staff in Europe don’t have a clue either.

To be quite honest, this has been annoying to all of us for a long time now. Our admiration of the car and the brand supersedes this feeling but now that delivery seems to be a matter of weeks or months the annoyance starts to take the upper hand.

In my opinion: this is a pity. In a company so innovative and perfect on every detail: why is this pre-sales aspect so badly managed?

So, in an attempt to take our common annoyance away, we decided to write you this letter and simply ask the questions to the answers that we are waiting for such a long time. We truly hope that you can give us the long awaited information and take our annoyance away.

These are questions that we have:

- When are the first cars going to be delivered in the Netherlands and Belgium?
- Is there a substantial difference in delivery time between Signatures and Regular S’s?
- Is delivery going to be done based on the sequence of ordering (1st come, 1st serve)?
- Is there a delivery timeframe (estimate) available based on order numbers?

Let us be frank: we fully understand that it is not easy to set up a transatlantic logistic operation and get a plant and operations running here. We will never hold anyone accountable if delivery targets aren’t made, if there’s any delay just be clear about it and everyone will understand.

I really hope that you or someone at Tesla can answer us, and by doing so take away this last flaw in an otherwise perfect company. And last but not least: ensure yourself from lifetime brand advocates.

Many thanks and best regards,

Wiebe

P.S: Perhaps you don’t find me in the order book, me and my colleague have ordered our Signature Perfomances via Athlon Car Lease.


Ik heb alleen mijn persoonlijke gegevens weggehaald. Het emailadres waar ik de email naar toe heb gestuurd klopt.
 
Mooie brief Wiebe.

Ik had net trouwens nog even contact met Tesla, waarbij eind september voor mij goed haalbaar werd geacht. Gevraagd naar de redenen waarom sommige late Signatures eerder lijken te gaan worden afgeleverd dan sommige vroege Signatures, waarom sommige R's op hetzelfde moment als sommige Signatures lijken te worden geleverd, waarom sommige auto's al een productiedatum hebben en andere nog helemaal niet, kreeg ik als antwoord:

- De Signatures die eerder worden geleverd zouden wel eens auto's van Athlon Lease kunnen zijn. Die worden wat eerder geleverd. Deze auto's hebben in het systeem ook al een veel vastere productiedatum (dat schijnt nodig te zijn voor de leasemaatschappij).
- De Signatures en R's hebben dezelfde voorrangsstatus! Ze kunnen dus gelijktijdig worden geleverd.
- Mocht een Signature na een P worden geleverd, dan kan dat alleen komen door het (te) laat definitief maken van de order.
 
Kreeg van Lester ca 20 sept door, hetgeen later zou zijn dan S416. Dat kwam omdat moment van configureren beslissend is en niet van reservering. Ik heb echter finalized zodra dat kon, en dat was later dan sommige latere Sigs, maar GJ zei toen dat dat moment niet van invloed zou zijn op de uiteindelijke lever volgorde. Lester zegt dus nu het tegendeel.

Alles op zijn tijd en niets overhaasten vind ik prima, maar wie het eerste komt, toch ook het eerste bedienen (s416 - niets persoonlijke, hoor).

Krijg hier wel wat jeuk van !


even een oude koe... post dus ophalen :
Tesla heeft daarin bevestigd dat de problemen met de Belg. entiteit, die oorzaak waren tot de late finalize van alle Belgen, geen vertraging bij de levering tot gevolg zou hebben.
Ik veronderstel dan ook dat de Belgen netjes in de rij tussen schuiven conform RN.

Ik wil even terugkomen op eerdere posts (rond 2500, het gaat snel...); in verband met onze late delivery-window.
Ik had toen een mail gestuurd naar Tesla, waarin ik mijn bezorgdheid had geuit over het feit dat de Belgen achteruit waren geschoven vanwege de problemen met de BelgischeEntiteit.

In eerste instantie was er een weinig zeggend mailtje gekomen (You are number 1422, so we first have to deliver 500 sigs + 1421 P's), waarop ik uiteraard gereageerd heb dat ik me daar perfect kon in vinden; maar dat de realiteit (voorgaand op de Windows) anders was.

Daar is nu vandaag een antwoord op gekomen, dat verontrustend is :
"I understand your concern and I ran a report on this matter to be able to give you more accurate information on your request.
(...)

Tesla did not push any deliveries back in Belgium. All our customers have more or less the same window for delivery in line with the combination of sequence number( yours is 1422) and when the customer finally book his Model S. This combination might be the reason why there are slightly different windows.

EDIT : nieuwe mail, 2 dagen later :

the delay in invitation was a process issue from our side, but like to mentioned this should not have any influence on the delivery date.
That is why we will calculate this later invite into the production scheduling process, so that you do not have a delay or a disadvantage.
 
Last edited:
laatste update van de garage.
laat aub de auto snel komen, want ik weet bijna niet meer wat te doen:wink:
IMG_3296.JPG
IMG_3294.JPG
IMG_3295.JPG