Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Sig 175 / jetje = VIN 15929 (en wat is je estimated delivery??)
Sig 187 / pjhartog = VIN 15973 (en wat is je estimated delivery??)
Sig 284 / duBois / fact.41 = VIN 15886 (july/aug.)
Sig 416 / NoldenDraaier = VIN ... (july/aug.)

Slowly but surely we're getting there...

Nog een klein stukje actuele officieuze informatie over leveringen in Europa is dat de eerste leveringen, dus ook de eerste Sig's in NL (?), een kleine vertraging hebben opgelopen maar dat het aantal leveringen uiteindelijk hoger zal gaan uitvallen dan in eerste instantie ingeschat.
Betekent volgens mij, en dat bevestigd ook eerdere berichten op het forum, 1) dat de eerste leveringen in juli niet gehaald zullen worden maar eerder augustus op z'n vroegst zal zijn en 2) er vervolgens een kleiner verschil in aflevering ontstaat tussen Sig's en productieversies vooral naarmate het jaar richting het einde gaat de eerst afgegeven Delivery ook werkelijkheid gehaald zal worden. Toekomstige eigenaren van Model S in Nederland zijn enorm gebrand op levering in 2013 gezien fiscale maatregelen waaraan Tesla graag medewerking verleend.

Mijn F5-knopje op het toetsenbord begint nu serieus slijtage te vertonen van het zowat permanent 'vernieuwen' van de Internepagina op zowel TeslaMotors als Teslamotorsclub voor laatste nieuws en updates.
 
Last edited:
Sig ? / Marco = VIN 15879
Sig 175 / jetje = VIN 15929 (july/aug.)
Sig 187 / pjhartog = VIN 15973 (en wat is je estimated delivery??)
Sig 284 / duBois / fact.41 = VIN 15886 (july/aug.)
Sig 416 / NoldenDraaier = VIN ... (july/aug.)

Ik ken Marco maar hij is geen forumlid (ook niks voor hem).

- - - Updated - - -

Nog een klein stukje actuele officieuze informatie over leveringen in Europa is dat de eerste leveringen, dus ook de eerste Sig's in NL (?), een kleine vertraging hebben opgelopen maar dat het aantal leveringen uiteindelijk hoger zal gaan uitvallen dan in eerste instantie ingeschat.
Betekent volgens mij, en dat bevestigd ook eerdere berichten op het forum, 1) dat de eerste leveringen in juli niet gehaald zullen worden maar eerder augustus op z'n vroegst zal zijn en 2) er vervolgens een kleiner verschil in aflevering ontstaat tussen Sig's en productieversies vooral naarmate het jaar richting het einde gaat de eerst afgegeven Delivery ook werkelijkheid gehaald zal worden. Toekomstige eigenaren van Model S in Nederland zijn enorm gebrand op levering in 2013 gezien fiscale maatregelen waaraan Tesla graag medewerking verleend.

Mijn F5-knopje op het toetsenbord begint nu serieus slijtage te vertonen van het zowat permanent 'vernieuwen' van de Internepagina op zowel TeslaMotors als Teslamotorsclub voor laatste nieuws en updates.

Ik ga uit van eind september bij een delivery estimate van aug./sept.
Dat zal dan wel zo ongeveer kloppen...
 
Sig ? / Marco = VIN 15879

Ik ga uit van eind september bij een delivery estimate van aug./sept.
Dat zal dan wel zo ongeveer kloppen...

Ik hoop het zo voor jou, mij en alle andere reservatiehouders. Het is soms bizar het verstookt zijn van gedetailleerde informatie over levering en verwachtingen daaromtrent. Ik begrijp het goed omdat het om een nieuw product op de Europese markt gaat en alles dient, hoe sneu het ook is dat Amerika al meer dan een jaar draait, opnieuw uitgevonden en ontdekt te worden. Neem alleen al de technische specs van de Europese auto's wat betreft 3-fase laden, alle opties die hier als eerste geleverd worden in totaal toch vijf nieuwe pakketten en dan nog de boottocht. Daar wordt het meeste over gespeculeerd maar dat is volgens mij just hetgeen al jaren en veelvuldig gebeurd het op de boot de grote oversteek maken. En dan hebben we nog 'Tilburg', ook een nieuw onderdeel voor Tesla Motors waarbij de auto elders geassembleerd wordt.
 
Sig ? / Marco = VIN 15879
Sig 175 / jetje = VIN 15929 (july/aug.)
Sig 187 / pjhartog / fact. 29 = VIN 15973 (en wat is je estimated delivery??)
Sig 284 / duBois / fact.41 = VIN 15886 (july/aug.)
Sig 416 / NoldenDraaier = VIN ... (july/aug.)

Ik ken Marco maar hij is geen forumlid (ook niks voor hem).

- - - Updated - - -

mijn factuur was 29 en est delivery TBD

ik ga zo 's even bellen
 
Sig ? / Marco = VIN 15879
Sig 175 / jetje = VIN 15929 (july/aug.)
Sig 187 / pjhartog = VIN 15973 (en wat is je estimated delivery??)
Sig 284 / duBois / fact.41 = VIN 15886 (july/aug.)
Sig 416 / NoldenDraaier = VIN ... (july/aug.)

Jippie. Hier Sig 283 met zojuist de VIN 15998. Wie gaat Tesla over de 16.000 heen tillen?

- - - Updated - - -

@BNRautoshow: Een groep pomphouders eist dat er géén snelle laadpalen voor elektrische auto's langs de snelweg geplaatst worden Pomphouders: - BNR Nieuwsradio
Krijgen we in NL toch ook zoiets als wat de dealers in de VS met Tesla willen doen.

Ze claimen dat ze als enige brandstof mogen verkopen langs de snelweg. Leuk voor ons dat Tesla helemaal geen brandstof gaat verkopen: free forever!
 
Net met de UK gesproken - inschatting dat ze daar het ook allemaal nog moeten afwachten is inderdaad vrij juist.

Verwachting is dat begin september met leveringen wordt begonnen en dat het ook dan echt zal gaan lukken. Een maand voor levering wordt je benaderd door een delivery specliast. Zo lang dat dus nog niet is begonnen zitten nog minimaal 30 dagen van levering af.

Mijn inschatting is dat we de SIGs inderdaad wel in september zullen gaan zien - maar de 1e week september zal dit jaar wel net te vroeg vallen daarvoor...

Geduld is een heeeeel schone zaak, schijnt het.
 
@BNRautoshow: Een groep pomphouders eist dat er géén snelle laadpalen voor elektrische auto's langs de snelweg geplaatst worden Pomphouders: - BNR Nieuwsradio
Krijgen we in NL toch ook zoiets als wat de dealers in de VS met Tesla willen doen.

Ik heb de benzinewet even op nagekeken, maar daar is sprake van motorbrandstoffen. Aangezien er niets brand in een elektrische motor, lijkt het mij niet ondenkbaar dat het kort geding heel erg kort word.

http://www.rvob.nl/ufc/file2/domeinenoz_sites/unknown/dd3eba835d4857f7a5511ae527fe98fd/pu/benzine___staatsblad_benzinewet_324.pdf
 
Net met de UK gesproken - inschatting dat ze daar het ook allemaal nog moeten afwachten is inderdaad vrij juist.

Verwachting is dat begin september met leveringen wordt begonnen en dat het ook dan echt zal gaan lukken. Een maand voor levering wordt je benaderd door een delivery specliast. Zo lang dat dus nog niet is begonnen zitten nog minimaal 30 dagen van levering af.

Mijn inschatting is dat we de SIGs inderdaad wel in september zullen gaan zien - maar de 1e week september zal dit jaar wel net te vroeg vallen daarvoor...

Geduld is een heeeeel schone zaak, schijnt het.

Als de Sigs begin sept. geleverd gaan worden schuif ik met 852 naar eerste helft oktober - paar weken langer wachten dan ik dacht - valt mee.

Sig ? / Marco = VIN 15879
Sig 175 / jetje = VIN 15929 (july/aug.)
Sig 187 / pjhartog / fact.29 = VIN 15973 (TBD)
Sig 283 / Right_Said_Fred = VIN 15998
Sig 284 / duBois / fact.41 = VIN 15886 (july/aug.)
Sig 416 / NoldenDraaier = VIN ... (july/aug.)
P 852 / PeterSZ / fact.117 = VIN … (aug./sept.)
 
Jippie. Hier Sig 283 met zojuist de VIN 15998. Wie gaat Tesla over de 16.000 heen tillen?


Enige opvallende dat ik nu kan ontdekken - desktop research - is dat de afgegeven VIN nummers allemaal Signature Red als kleur gekozen hebben. Zou het zo georganiseerd zijn in Amerika dat ze op kleur de VIN nummers per batch toekennen?

@pjhartog, heeft Marco ook een Signature Red besteld ?

@Allen, mooi moment te gaan vragen naar de Tesla App op NL-iTunes om de auto's op de boot richting Europa te gaan volgen.
 
Last edited:
Aangezien er dan nog geen accu onderhangt, neem ik aan dat dat niet gaat lukken.

Scherp!
Ik had ook niet echt de illusie dat ze dit gaan doen. In Amerika hebben ze tijdelijk proef gedaan met vrijgeven van VIN-nummer in App zodat je vooraf de auto kon volgen als deze de fabriek bijna uitrolde. Is ze niet goed bevallen begreep ik en begrijpelijk ook dat roept meer vragen op dan dat het rust brengt. Zou wel leuk geweest zijn als je de grote oversteek zou kunnen volgen toch? Dan de boten maar in de gaten gaan houden, ook deze staan permanent in verbinding met het internet....alleen verdoend lastig de juiste boot te achterhalen dus gaan we maar even niet doen. De voorpret is zo geweldig het wachten op de auto en zeker omdat je weet dat je daarna zaligmakend momenten gaat beleven, vele mooie verhalen kan gaan vertellen als ambassadeurs en nog jaren gaat genieten van dit geweldige product (vrij van bijtelling en wegenbelasting de volgende dag volgeladen door groene energie weer de weg op kan).
 
Thanks for Billy, He arrived safely Sunday night and is getting on very well! RNG Denver Zoo.

Dude. Are you lost?
If not, welcome at the Dutch section of this forum. We write Dutch here.
You are one lucky bastard. You have your S. We don't. We are just waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting well you get the idea.
 
Dude. Are you lost?
If not, welcome at the Dutch section of this forum. We write Dutch here.
You are one lucky bastard. You have your S. We don't. We are just waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting and waiting well you get the idea.

Ik ben nu helemaal de kluts kwijt... HUH ?
Ik snap zijn boodschap ook niet....