Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn accountant heeft de aanvraag MIA/VAMIL gedaan. Komt er een rekening van 2,75 uur à € 83,- per uur. Totaal excl. btw 228,25 euro.
Is dat niet heel royaal? Wie van jullie heeft dit zelf gedaan en hoeveel tijd kost het invullen van de formulieren werkelijk?

Het is niet vreemd, en sta ook achter dat principe, dat een zogenaamde 'tijdschrijver' naar opbrengst voor opdrachtgever zijn declaratie deels opstelt. Bij een Notaris is het normaal voor een standaardakte een eenheidsprijs te betalen en bij passeren van bijvoorbeeld een hypotheekakte te volstaan met het voorlezen van de eerste en laatste alinea. Daarvoor heeft de Notaris echt niet de uren gemaakt die in rekening worden gebracht maar bedenk wel dat er behoorlijk wat ontwikkeling aan vooraf gegaan is om tot een sluitende akte te komen. Dat is bij een accountant niet anders, hij dient zich permanent te scholen en door studies alle wet- en regelgeving up tot date te houden. Ook deze ontwikkelingen moeten betaald worden. Mijn boodschap is eenvoudig, een accountant vraagt 2,75 uur voor een simpel klusje als het aanvragen van MIA en Vamil dat met het verzamelen van alle gegevens via internet hooguit 15 minuten tijd kost om alles in te geven en daarna hoef je niets meer te doen dan af te wachten op de beslissing. De tijd zal voornamelijk gezeten hebben in het verzamelen van de juiste informatie voor het doen van de aanvraag wat ik mij goed kan voorstellen als je niet zoals wij ingeburgerd bent in alle regeltjes van elektrisch vervoer en de mogelijkheden van subsidie waaronder MIA/Vamil. Typisch is het dat we ons dergelijke tijdinspanning afvragen wanneer er daadwerkelijk tijd geschreven wordt maar nimmer bij een product.
Trouwens, ik vind het tarief van € 83 dat wordt gerekend heel schappelijk en vermoed dat het een assistent is geweest die dit werk voor je verricht heeft. Een senior boekhouder of gediplomeerd accountant zit al snel op € 200 of meer per uur en een belastingadviseur gaat daar zeker ook overheen.
 
Mijn accountant heeft de aanvraag MIA/VAMIL gedaan. Komt er een rekening van 2,75 uur à € 83,- per uur. Totaal excl. btw 228,25 euro.
Is dat niet heel royaal? Wie van jullie heeft dit zelf gedaan en hoeveel tijd kost het invullen van de formulieren werkelijk?

Ik heb het zelf gedaan. Heeft mij inderdaad wel een tijdje gekost, maar dat heeft meer te maken omdat ik nog geen accounts had etc.
Alles bij elkaar was het zeker niet meer dan 40 minuten (Inclusief accounts aanmaken).

Ik heb alleen de MIA aangevraagd. Volgend jaar wordt de VAMIL gedaan.
 
Beste Tesla mede-enthousiasten, ik vroeg mij af wat jullie vinden van de communicatie vanuit Tesla naar de kopers toe, persoonlijk vind ik het allemaal zeer gebrekkig, heb zomer vorig jaar een reservering gedaan voor een Signature. Deze is toegekend en aanbetaald, echter tot op heden heb ik nog steeds niets vernomen over eventuele aflever datum/week/maand. Het lijkt toch een kleine moeite om kopers een beetje op de hoogte te houden over de voortgang van het proces?

Ben ik de enige hierin?

Vincent
 
Beste Tesla mede-enthousiasten, ik vroeg mij af wat jullie vinden van de communicatie vanuit Tesla naar de kopers toe, persoonlijk vind ik het allemaal zeer gebrekkig, heb zomer vorig jaar een reservering gedaan voor een Signature. Deze is toegekend en aanbetaald, echter tot op heden heb ik nog steeds niets vernomen over eventuele aflever datum/week/maand. Het lijkt toch een kleine moeite om kopers een beetje op de hoogte te houden over de voortgang van het proces?

Ben ik de enige hierin?

Vincent

Join the club :)
Een Signature ? Als ik mij niet vergis, worden deze eerder geleverd dan alle andere MS-en. Ik zou eens telefonisch contact opnemen met Tesla en vragen naar de status. Ik geloof dat je inderdaad al een tijd geleden de bevestiging zou hebben gekregen ?
Wat staat er in je garage op de website van Tesla ?

Ik zelf heb afgelopen februari besteld/gereserveerd. Ik heb de order al bevestigd en de invoice gekregen. Mijn levertijd ligt rond OCT-NOV, res.nr 2941.

Wat is jouw res.nr ?
 
Hi Martin,

In my garage staat dat order is bevestigd, order nummer is 1366 , op laatste tel.onderhoud werd medegedeeld dat produktie wat vertraagd was en levering niet in juni/juli zou zijn maar waarschijnlijk augustus......

1366 Kan toch geen signature zijn??
ik heb #1332 (reservatie eind september 2012) en Okt-Nov gekregen als levering (voorlopig)
 
Wij hebben het zelf gedaan. Wil je niet verdrietig maken maar was ca. 15 min. werk. Geef toe dat het voor ons niet de eerste keer was daar wij veel ontwikkelwerk doen waarbij we 1x per jaar wbso subsidie aanvragen voor een paar producten. Maar ik mag toch aannemen dat een accountant dit ook niet voor het eerst doet, het is ten slotte zijn werk. En mocht hij het voor het eerst doen dan is het naar mijn mening niet redelijk dat hij al zijn tijd doorbelast.

Voor mij eerste keer dat ik het aanvroeg, dus ook eerst nog e-herkenning moeten aanvragen. Als ik al met al een uur bezig ben geweest is het veel. En dan heb ik Models S, laadpaal en zonnepanelen aangevraagd.
 
Hi Martin,

In my garage staat dat order is bevestigd, order nummer is 1366 , op laatste tel.onderhoud werd medegedeeld dat produktie wat vertraagd was en levering niet in juni/juli zou zijn maar waarschijnlijk augustus......

Hmm ja, Augustus. Alles schijnt dus geregeld te zijn.
Ik kan begrijpen dat je iets betere informatie, of meer informatie wilt met betrekking tot de levering.

Ik ben bang dat je, ondanks dat je een auto koopt van 100k, de enige communicatie is die je krijgt.
Op dit moment wordt Tesla een beetje overdondert door hun eigen succes. Ik geloof dat hun fabriek op maximale toeren draait en dat ze de levering amper op tijd kunnen maken.
Dingen die hierop inschieten is communicatie naar hun eigen klanten.

Zo heb ik bijvoorbeeld nooit een mail gekregen dat ik kan bevestigen, ik zag het op dit forum en zodoende wist ik dat ik kon "Finalizen".

Vergeet niet dat de auto's die naar Europa worden verstuurd verschillend zijn dan die uit US (Dus opnieuw tekentafel + maken/testen). Parkeer assistentie om maar een voorbeeld te noemen of 3 fase laden. Iets wat in US helemaal niet aan de orde is of erin zit.

Het beste wat je nu kunt doen is ontspannen en wachten (in jou geval) tot augustus. Hierna pronken en iedereen jaloers maken met je nieuwe auto.

PS welke laadmogelijkheden heb je thuis gemaakt ? Laadpaal ? EV-Box ?
 
Beste Tesla mede-enthousiasten, ik vroeg mij af wat jullie vinden van de communicatie vanuit Tesla naar de kopers toe, persoonlijk vind ik het allemaal zeer gebrekkig, heb zomer vorig jaar een reservering gedaan voor een Signature. Deze is toegekend en aanbetaald, echter tot op heden heb ik nog steeds niets vernomen over eventuele aflever datum/week/maand. Het lijkt toch een kleine moeite om kopers een beetje op de hoogte te houden over de voortgang van het proces?

Ben ik de enige hierin?

Vincent

Nee Vincent je bent niet de enige. Velen van ons zitten al een poosje op de dit forum, sommigen al een heel lang poosje:wink:

Communicatie vanuit Tesla rechtstreeks is summier te noemen. We kunnen slechts gissen naar de oorzaak ervan. Onwil zal het niet zijn; waarschijnlijk weten ze zelf ook heel weinig. De Amerikaanse bazen van onze Europese aanspreekpartners weten dat ze hier te doen hebben met Early Adopters. En dan geen gewone maar van de variant "Eager" én met een dikke portefeuille. Statisch weten George Blankenship en kornuiten dat van ons soort mensen de pijngrens qua non-informatie heel hoog ligt :biggrin:

Dus: "Take the pain! Take the pain!" Hahaha.

Ik zou zeggen kijk regelmatig op dit forum dan ben je altijd als eerste op de hoogte van relevante zaken.
 
Mijn accountant heeft de aanvraag MIA/VAMIL gedaan. Komt er een rekening van 2,75 uur à € 83,- per uur. Totaal excl. btw 228,25 euro.
Is dat niet heel royaal? Wie van jullie heeft dit zelf gedaan en hoeveel tijd kost het invullen van de formulieren werkelijk?

5 à 10 minuutjes. Maar ik heb er dan ook al heel wat gedaan (4 x MIA/Vamil voor elektrische auto, 3 x EIA voor zonnepanelen, ook voor mede-aandeelhouders) en dan gaat het allemaal wat vlotter. Maar bijna drie uur is wel heel ruim hoor.

- - - Updated - - -

Ik wind mij er allemaal zo hard niet in op. Wat krijg je van levertijd informatie bij andere constructeurs? Dan hoor je toch ook niets tot hij in de garage is toegekomen?

Zo sta ik er ook in: ik zie wel wanneer-ie komt, niet te veel stressen. Hij komt wanneer hij komt. In augustus ben ik met vakantie, dus ik kan hem sowieso niet gaan halen. En zolang er geen P's voordringen vind ik het goed :tongue:
 
mcdonalds.jpeg
Zag net bij de MC Donalds in Eindhoven dat er ook 2 laadpunten zijn. 500V 120A. Zouden we daar wat mee kunnen op model S? Stekker is een Yazaki 7325-8786-3R.
 
Beste Tesla mede-enthousiasten, ik vroeg mij af wat jullie vinden van de communicatie vanuit Tesla naar de kopers toe, persoonlijk vind ik het allemaal zeer gebrekkig, heb zomer vorig jaar een reservering gedaan voor een Signature. Deze is toegekend en aanbetaald, echter tot op heden heb ik nog steeds niets vernomen over eventuele aflever datum/week/maand. Het lijkt toch een kleine moeite om kopers een beetje op de hoogte te houden over de voortgang van het proces?

Vincent

Vincent: Bend over, and take it like a man!